تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 28 اردیبهشتماه 1389  

 

آلمان؛ کشوری با دسترسی ۹۸ درصد مردم به اینترنت پرسرعت

 
 

در آلمان ارتباطات اینترنتی با سرعت بیش از 384 کیلوبیت در ثانیه، در گروه اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند و با این تعریف هم‌اکنون بیش از 98 درصد خانه‌های این کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. 

 
 

خبرگزاری فارس - در آلمان ارتباطات اینترنتی با سرعت بیش از 384 کیلوبیت در ثانیه، در گروه اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند و با این تعریف هم‌اکنون بیش از 98 درصد خانه‌های این کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

جمهوری فدرال آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است که در قاره اروپا واقع شده و با داشتن وسعت نسبتاً کوچک، تا پایان فصل نخست سال 2010 میلادی بیش از 7/81 میلیون نفر جمعیت داشته است.

این کشور نه تنها در صنعت خودرو بلکه در حوزه فناوری نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای کرده و در اروپا جزء کشورهای پیش‌رو در این زمینه محسوب می‌شود. طبق آخرین گزارش‌های رسمی منتشر شده از سوی دولت آلمان، این کشور از نظر ارتباطی جزو کشورهای پیشرفته ‌است و هم‌اکنون 54 میلیون خط تلفن ثابت و بیش از 84 میلیون خط تلفن‌همراه در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در آلمان 373 شبکه تلویزیونی برنامه پخش می‌کنند و 38 میلیون و 600 هزار کاربر اینترنتی آن به صورت مرتب وارد دنیای مجازی می‌شوند. همچنین 16 میلیون و 494 هزار دامنه اینترنتی در این کشور وجود دارد و پسوند دامنه اینترنتی آن de. است. تا پایان سال قبل در آلمان 12 میلیون و 400 هزار خط باند پهن برای اتصال به اینترنت وجود داشته است که از این میان 9 میلیون و 900 هزار پهن‌باند را شرکت مخابرات آلمان پوشش می‌دهد.

براساس آمارهای به دست آمده، 16/36 درصد کاربران آنلاین آلمانی از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند که این میزان کمتر از کشورهای دانمارک و هلند است که در اتحادیه اروپایی از رهبران این عرصه به شمار می‌روند. گزارش اتحادیه اروپایی که سه سال قبل در خصوص گسترش پهنای باند و مبارزه با شکاف دیجیتالی در 27 کشور اروپایی منتشر شد نیز نشان می‌دهد که مبارزه با شکاف دیجیتالی در آلمان سالانه 5/8 درصد رشد دارد. از سوی دیگر، افزایش استفاده از اینترنت در آلمان موجب شد تا در سال گذشته بیش از 24 میلیون مشترک جدید از خطوط ADSL در این کشور استفاده کنند.

از آنجایی که افزایش دسترسی کاربران به خطوط پرسرعت اینترنتی یکی از شاخص‌های اصلی در سنجش میزان نفوذ فناوری بین مردم محسوب می‌شود، کشورهایی اروپایی و از جمله آلمان طی چند سال اخیر برای توسعه این شاخص سرمایه‌گذاری فراوان کرده‌اند. به عنوان مثال، دولت فرانسه با اجرای طرح دیجیتالی خود موسوم به Numérique 2012 که در اکتبر 2012 به تصویب رسید، تلاش می‌کند طی دو سال آتی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای تمام ساکنان خود را فراهم کند.

دولت انگلیس نیز در حال اجرای طرحی موسوم به Digital Britain Report با هدف مشابه است که آن را در ژوئن 2009 به تصویب رسانده است. در این میان کشور آلمان هم برای گسترش خطوط پهن‌باند اینترنتی و افزایش دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و ارزان، برنامه ویژه خود با نام Germany Broadband Strategy را در دستور کار دارد. این برنامه بزرگترین اقدام دولت آلمان برای گسترش اینترنت پرسرعت بین مردم این کشور محسوب می‌شود و در فوریه 2009 به تصویب رسیده است.

برای آنکه دولت آلمان و دیگر کشورهای اروپایی در اجرای طرح‌های خود برای گسترش اینترنت پرسرعت بین مردم موفق شوند، اپراتورهای کابلی از سال گذشته فعالیت‌های گسترده خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند. اما در حالی که شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی بزرگ‌تر در حال توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های خود هستند، شرکت‌های کوچک‌تر مشکلات بیشتری را پیش‌روی خود می‌بینند و هنوز نتوانسته‌اند از نتایج بحران مالی سال‌های 09-2008 رهایی یابند.

این مسئله تا اندازه زیادی باعث کند شدن حرکت آلمان در توسعه خطوط پهن‌باند شده است، اما دولت این کشور می‌کوشد با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از بخش خصوصی بتواند امکان توسعه خدمات ISPهای کوچکتر را نیز فرهم آورد.

ارایه اینترنت پرسرعت به کاربران این روزها به رقابتی تنگاتنگ تبدیل شده است که کشورهای مختلف در آسیا، اروپا و آمریکا به شدت آن را دنبال می‌کنند. تایوان هم‌اکنون امکان دسترسی بین‌المللی به اینترنت با سرعت 10 مگابیت در ثانیه را برای شهروندان خود فراهم کرده است که البته کره جنوبی از سال 2008 به بعد، امکان اتصال به اینترنت با سرعت یک مگابیت در ثانیه را برای شهروندان خود فراهم کرده بود.

در مقابل این کشورهای آسیایی، اروپایی‌ها قرار دارند که با حداکثر توان خود به جلو حرکت می‌کنند. از جمله این کشورهای اروپایی آلمان است که در نظر دارد تا پایان سال 2010 میلادی امکان دسترسی به اینترنت با سرعت یک مگابیت در ثانیه را برای شهروندان خود فراهم آورد. دیگر کشورهای اروپایی مانند سوئد، دانمارک و انگلستان در تلاشند این سرویس را در دوره زمانی یاد شده با سرعت 2 مگابیت در ثانیه به شهروندان خود ارایه دهند.

طبق آمارهای موجود، هم‌اکنون متوسط سرعت اینترنت در آلمان 4 مگابیت در ثانیه است. هم‌اکنون بزرگترین شرکت‌های مخابراتی آلمان با نام‌های "دویچه تلکام " و "ودافون " با همکاری یکدیگر خدمات پهنای باند اینترنت VDSL سرعت بالا را در این توسعه می‌دهند تا سرعت دسترسی مردم به شبکه مجازی را از متوسط 4 مگابیت در ثانیه هم بالاتر ببرند.

این دو شرکت سال جاری با توسعه به دو شهر آلمانی وورتسبورگ و هایلبرون و فراهم‌سازی دسترسی حدود 50 هزار خانه در هر شهر به شبکه فوق سریع، آغاز به کار خواهند کرد. در حال حاضر 50 شهر آلمان به شبکه اینترنت پرسرعت VDSL دسترسی دارند که نسخه سریع‌تر فناوری پهنای باند استاندارد با ده‌ها مگابیت در ثانیه سرعت است که برای پخش مستمر تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا مناسب به نظر می‌رسد.

شرکت "دویچه تلکام " هم‌اکنون رقبای خود را برای کمک به ساخت شبکه VDSL در آلمان فراخوانده و هشدار داده این کشور در صورتی که در توسعه پهنای باند سرمایه گذاری نکند، ممکن است از رقبای خود عقب بماند.

این فعالیت‌های بخش خصوصی در کنار برنامه‌ریزی دولت آلمان برای افزایش میانگین سرعت اینترنت در این کشور دنبال می‌شود. بر اساس طرح وزارت اقتصاد آلمان، تا سال ۲۰۱۸ میلادی امکان دسترسی تمام منازل و شرکت‌های این کشور به اینترنت با سرعت 50 مگابیت در ثانیه فراهم خواهد شد. در حال حاضر ۹۸ درصد خانه‌های آلمانی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وزارت اقتصاد آلمان در کنفرانس کارشناسان اقتصادی این کشور موضوع افزایش پهنای باند اینترنتی را مطرح کرده است. خبرگزاری آلمان به نقل از گزارش وزارت اقتصاد آلمان می‌نویسد: سرمایه‌گذاری‌های گسترده در تلفن ثابت و مخابرات لازم است تا آلمان در آینده بتواند جایگاه خود را به عنوان کشوری با اینترنت پهن‌باند حفظ کند.

در آلمان ارتباط‌های اینترنتی با سرعت بیش از 384 کیلوبیت در ثانیه در گروه اینترنت پرسرعت (پهن‌باند) قرار می‌گیرند. با این تعریف هم‌اکنون بیش از 98 درصد خانه‌های این کشور دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند. بر اساس برنامه‌های جدید باید امکان دسترسی بسیاری از شهروندان به اینترنت سریع‌تر فراهم شود.

وزارت اقتصاد آلمان همچنین پیشنهاد کرده است که در زمان ساخت خیابان‌های جدید یا کانال تأسیسات، یک لوله خالی برای کابل‌کشی اینترنتی تعبیه شود تا در هزینه‌های آتی برای گسترش خطوط پهن‌باند اینترنتی صرفه‌جویی شود.

فراهم کردن فرکانس‌های جدید برای تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال نیز از جمله اقدامات ضروری دولت آلمان نامیده شده‌اند. این فناوری بیشتر برای دسترسی مناطق روستایی و دورافتاده‌تر به اینترنت کاربرد دارد. برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد آلمان باید به تصویب مجالس ایالتی این کشور برسد تا قابلیت اجرایی داشته باشد. گفتنی است در حال حاضر اینترنت 2 تا 32 مگابیت در ثانیه سرعت‌های رایجی هستند که شرکت‌های اینترنتی در آلمان ارایه می‌دهند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed