تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 23 اردیبهشتماه 1389  

 

اینترنت پرسرعت واجب‌تر از نان شب برای سنگاپوری‌ها

 
 

گزارشی درباره‌ی وضعیت دسترسی به اینترنت در کشور سنگاپور 

 
 

در صورت اجرای موفق طرح in2015 ، کشور کوچک سنگاپور در سال 2015 به قدرتمندترین کشور جهان در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات تبدیل شده و سالانه 60 میلیارد دلار صادرات فناوری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، سال گذشته در یک بررسی مشخص شد که کشورهای کره جنوبی، هنگ‌کنگ، ژاپن و رومانی پرسرعت‌ترین اینترنت را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند و در مقابل کمترین هزینه را دریافت می‌کنند. این گزارش را که مرکز Akamai منتشر کرده است، نشان می‌دهد کشورهای در حال توسعه و آسیایی، پیش‌رو در ارائه اینترنت پرسرعت در جهان هستند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که از میان 10 کشور یا منطقه با سرعت اینترنتی بالا، هشت کشور شاهد افزایش سرعت در سه ماهه پایانی سال 2009 بوده‌اند. در سه ماهه چهارم سال 2009 متوسط سرعت اینترنت در سطح جهانی 5/7 مگابیت در ثانیه افزایش یافته این در حالی است که ایرانی‌ها همچنان مجبورند برای اینترنت بسیار کند، هزینه زیادی پرداخت کنند. در حالی که اینترنت پرسرعت برای کاربران خانگی ایرانی 128 کیلوبیت در ثانیه تعریف شده، این سرویس در سراسر دنیا با حداقل سرعت 512 کیلوبیت در ثانیه تعریف می‌شود و در بیشتر کشورهای دنیا این سرعت به بیش از یک مگابیت در ثانیه می‌رسد.

این رقم در برخی کشورهای پیشرفته تا 40 مگابیت در ثانیه افزایش یافته است و حتی در کشورهایی مثل کره‌ جنوبی، مالزی و سنگاپور نیز سرعت اینترنت صدها برابر بالاتر از ایران و قیمت آن ده‌ها برابر پایین‌تر از ایران است.

از جمله کشورهای آسیایی که این روزها در زمینه ارایه اینترنت پرسرعت موفقیت فراوان کسب کرده و توانسته‌ است خدمات گسترده خود با قیمت ارزان را در اختیار کاربران بگذارد، سنگاپور است. سنگاپور که از کشورهای در حال توسعه آسیایی محسوب می‌شود، ظرف چند سال گذشته در زمینه صنعت و فناوری به موفقیت‌های فراوان دست یافته است و در آخرین گزارش مشترک "مرکز هوشمند اقتصادی " و "موسسه ارزش‌گذاری تجاری IBM " توانسته است عنوان هفتم بین همه کشورهای جهان را به خود اختصاص دهد.

این گزارش میزان آمادگی الکترونیکی تمام کشورهای جهان را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که هر یک از کشورها تا چه اندازه در زمینه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت با قیمت ارزان، خدمات مخابراتی، خدمات آموزش الکترونیک پیش‌رو بوده‌اند.

موقعیت سنگاپور در رتبه هفتم این لیست یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و باعث شده است نام آن از کشورهایی مانند فنلاند، سوئیس، انگلیس، آلمان، ژاپن، ایتالیا نیز بالاتر باشد. دولت سنگاپور به منظور حفظ موقعیت خود در این لیست کنسرسیومی موسوم به OpenNet را به عنوان برنده مزایده ایجاد شبکه نسل جدید اینترنت پرسرعت معرفی کرده است و با تفویض اختیارات فراوان به آن و افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود می‌کوشد دسترسی مردم خود را به اینترنت پرسرعت ارزان افزایش دهد.

"اتحادیه بین‌المللی مخابرات " در گزارش سال 2002 خود اعلام کرده بود که شهروندان سنگاپوری با سرعت 26 گیگابیت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شده‌اند که در آن زمان سرعت دسترسی یک ایرانی به اینترنت پرسرعت در بهترین حالت 3 گیگابیت در ثانیه بوده است. سنگاپور در آن زمان به عنوان پنجمین کشور پرسرعت دنیا در زمینه دسترسی به اینترنت برگزیده شده بود و هم‌اکنون که هشت سال از انتشار آن گزارش می‌گذرد، دولت این کشور توانسته است خدمات اینترنتی خود را با گستردگی بیشتر و کیفیت بالاتر به دست مردم برساند.

در کشور سنگاپور طرحی با عنوان Wireless@SG دنبال می‌شود که به موجب آن کلیه شهروندان این کشور می‌توانند به صورت رایگان با 512 کیلوبیت در ثانیه وارد شبکه بی‌سیم اینترنت شوند. دولت این کشور در اجرای این پروژه که با همکاری سه شرکت داخلی ارایه دهنده خدمات بی‌سیم شامل سینگ‌تل،QMax و آی-سل انجام شد، سرمایه‌گذاری معادل 100 میلیون دلار سنگاپور انجام داد. با تخصیص این بودجه‌ها از جانب دولت سنگاپور، قیمت اینترنت پرسرعت در این کشور جزء ارزان‌ترین اقلام به شمار می‌رود؛ به طوری که تا پایان سال گذشته اینترنت با سرعت ۴ مگابیت در ثانیه ماهانه حدود 35 هزار تومان، اینترنت 5/6 مگابیت در ثانیه حدود 45 هزار تومان و اینترنت 30 مگابیت بر ثانیه حدود 70 هزار تومان در هر ماه قیمت داشته است که البته این خدمات در سال جاری ارزان‌تر نیز شده‌اند.

راه‌اندازی کنسرسیوم OpenNet که از مهم‌ترین اولویت‌های اینترنتی دولت سنگاپور محسوب می‌شود، از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت اینترنت پرسرعت در این کشور بوده است. این کنسرسیوم بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود تلاش می‌کند با گسترش فیبرهای نوری در کشور سنگاپور، دسترسی همه مردم این کشور به اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه را تا سال 2012 امکان‌پذیر کند.

کنسرسیوم مذکور OpenNet اعلام کرده است که ظرف 2 سال آینده بیش از 90 درصد مردم سنگاپور به شبکه پرسرعت فیبر نوری با سرعت یک گیگابیت در ثانیه دسترسی خواهند داشت.

طرح دسترسی عمومی به اینترنت پرسرعت یک گیگابایتی در سنگاپور بخشی از پروژه جامع دولت این کشور موسوم به in2015 برای تبدیل سنگاپور به یک کشور کاملا هوشمند و مبتنی بر مؤلفه‌های فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

اجرای این طرح از ژوئن 2006 و با انجام تحقیقات یک ساله دولت و مذاکرات گسترده آن با با بخش خصوصی آغاز شده است. در صورت اجرای موفق این طرح، کشور کوچک سنگاپور از نظر مساحت و تعداد جمعیت در سال 2015 به قدرتمندترین کشور جهان در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات تبدیل می‌شود.

پیش‌بینی شده است که در سال 2015 میلادی ارزش صادرات سنگاپور در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به بیش از 60 میلیارد دلار برسد. از دیگر اهدافی که دولت سنگاپور با اجرای طرح دسترسی عمومی به اینترنت پرسرعت دنبال می‌کند می‌توان به رونق اقتصادی، ایجاد 80 هزار موقعیت شغلی جدید، دسترسی 100 درصد جمعیت این کشور به رایانه شخصی و ایجاد صدها سرویس الکترونیکی برای انجام امور روزمره اشاره کرد.
دولت سنگاپور که با تدوین طرح مذکور از ارایه اینترنت پرسرعت به کاربران خانگی اطمینان حاصل کرده است، اینترنت پرسرعت را در اختیار مسافران هوایی خود هم می‌گذارد.

مسافران خطوط هوایی سنگاپور ایرلاینز هم‌اکنون می‌توانند با گرفتن بلیت پروازهای مجهز به اینترنت، داخل هواپیما پست الکترونیکی خود را ارسال و دریافت کنند و در طول مسیر هرگونه فعالیت تجاری و غیرتجاری مبتنی بر اینترنت را با سرعت بالا انجام دهند.
در حال حاضر 40 هواپیمای سنگاپور خود را در پروازهای مختلف داخلی و خارجی اینترنت پرسرعت را در اختیار مسافران خود می‌گذارند و برنامه‌های تلویزیونی را به صورت مستقیم برای آن‌ها پخش می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed