در جدیدترین نشانه از وضع آشفته صنعت خبر، واشنگتن پست با صرفنظر کردن از مجله نیوزویک پس از گذشت بیش از چهل سال از فعالیت آن، این نشریه را به فروش گذاشت.
به گزارش ایسنا، این مجله که در دهه 1930 راهاندازی شد، اکنون یک برند جهانی به شمار میآید اما در مواجهه با کاهش اشتراک و کاسته شدن از درآمد تبلیغاتی، ضررده شده است.
رییس هیات مدیره شرکت واشنگتن پست در بیانیهای اظهار کرد که نیوزویک مجله و وبسایت زنده و مهمی است و در شرایط فعلی ممکن است درجای دیگری مناسبتر ظاهر شود.
به گفته وی، ضررهای نیوزویک در سالهای 2007 تا 2009 بیسابقه بوده و با وجود تلاشهای مدیران و کارمندان این مجله، انتظار میرود همچنان در سال 2010 ضررده باشد.
واشنگتن پست شرکت آلن اند کپانی را برای فروش احتمالی این مجله که در سال 1933 شروع به انتشار کرد و در سال 1961 توسط واشنگتن پست خریداری شد، حفظ کرده است.
نیوزویک نیز مانند سایر مجلات آمریکایی گرفتار افت شدید درآمد تبلیغات چاپی، کاهش مداوم تیراژ و روی آوردن خوانندگان به اخبار رایگان آنلاین شده است.
بخش نشر مجله واشنگتن پست که شامل نیوزویک، اسلیت و عناوین دیگر است، سال گذشته 29.3 میلیون دلار ضرر عملیاتی داشت. درآمد تبلیغاتی در نیوزویک سال گذشته 37 درصد کاهش یافت. تصمیم برای فروش نیوزویک بهدنبال مجموعه اقدامات انجام گرفته برای کاهش هزینهها در واشنگتن پست است.