مدیر اجرایی وال استریت ژورنال اظهار کرد که رایانه لوحی آیپد برای وال استریت ژورنال بهعنوان یک کتابخوان، از دستگاه کیندل آمازون موفقتر بوده است.
به گزارش ایسنا، روپرت مرداک در جلسهای که برای بحث در مورد نتایج مالی این شرکت تریب داده شده بود، اظهار کرد که در نخستین ماه عرضه شدن آیپد حدود 64 هزار اشتراک جدید برای دسترسی به وال استریت ژورنال از طریق این دستگاه ایجاد شده که در مقایسه با اشتراک مشابه برای کتابخوان کیندل بسیار سودآورتر است.
برخلاف اصرار آمازون برای تقسیم درآمد، وال استریت ژورنال تمامی 18 دلار هزینه برای یک ماه مطالعه را نگه میدارد. این آمار کسانی را که دورههای آزمایشی رایگان را به اتمام رسانده و حق اشتراک پرداخت میکند، شامل نمیشود، اگرچه نرخ بهکارگیری 20 برابر بالاتر از تنها سه هزار و 200 اشتراک در هفته نخست است.
مرداک یکی از طرفداران مصمم آیپد بهعنوان ابزاری برای دسترسی دیجیتالی به نشریهها بوده و در طول صحبتهایش خاطرنشان کرده است که این دستگاه تحولی را در نحوه دسترسی کاربران به تمامی محتواها هدایت میکند.
برنامههای وال استریت ژورنال و پاپیولار ساینس، برای داشتن نرخ اشتراک بالاتر از نسخههای چاپی ازسوی دارندگان آیپد مورد انتقاد قرار گرفتهاند؛ حق اشتراک اینترنتی وال استریت ژورنال تنها 9 دلار در ماه است.
با این همه برخی از ناشران اذعان کردهاند که در حال آزمایش میزان موفقیت رایانههای لوحی هستند تا امکاناتی مانند ویدیو یا برنامههای اینترنتی زنده را که در چاپ امکانپذیر نیستند، در آنها عرضه کنند.
کیندل آمازون برای خواندن کتابها و مجلات الکترونیکی در آمریکا دستگاه برتر به شمار آمده اما با اعتراض ناشران به قیمت گذاری و شکایت آنها درباره نبود رنگ یا ویدیو در نمایشگر کاغذ الکترونیکی این دستگاه، شاهد کاسته شدن از نفوذ خود بوده است.