تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: سه شنبه، 14 اردیبهشتماه 1389  

 

آخرین اخبار جشنواره‌ی بین‌المللی رادیو: ۱۴ برنامه از ۱۱ کشور

 
 

دبیر یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا با تشریح آخرین اخبار جشنواره،‌ مطالبی را درباره‌ی تعامل با اعضای ای‌بی‌یو، استفاده از فرصت‌های بین‌المللی که جشنواره‌ برای کشورمان به ارمغان می‌آورد، تعداد مهمانان خارجی و برنامه‌های راه یافته به مرحله نهایی بیان کرد.  

 
 

دبیر یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا با تشریح آخرین اخبار جشنواره،‌ مطالبی را درباره‌ی تعامل با اعضای ای‌بی‌یو، استفاده از فرصت‌های بین‌المللی که جشنواره‌ برای کشورمان به ارمغان می‌آورد، تعداد مهمانان خارجی و برنامه‌های راه یافته به مرحله نهایی بیان کرد.

مهدی دهقان‌نیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی تعداد برنامه‌های خارجی ارسالی به یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رادیو خاطرنشان کرد: از 29 کشور جهان، 178 برنامه به جشنواره ارسال شده‌است که در نهایت 14 برنامه از یازده کشور به مرحله‌ی نهایی راه یافتند.

به گفته‌ی وی، کشورهای چین، هنگ‌کنگ، آلمان و بلاروس(هرکدام 8 برنامه)، گرینلند، صربستان، اکراین، فرانسه، کرواسی، استرالیا، پاکستان و افغانستان(هرکدام یک برنامه)، ترکیه، جمهوری چک و مجارستان (هرکدام چهار برنامه)، نیجریه (25 برنامه)، مالزی، لهستان و بلغارستان (پنج برنامه)، هندوستان (9 برنامه)، کره شمالی و ژاپن (دو برنامه)، لبنان (18برنامه)، سوریه (27 برنامه)، عراق (دارسلام یک، بغداد 7 و کربلا 8 برنامه برنامه) و ایسلند(3 برنامه) به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دهقان‌نیری هم‌چنین اعلام کرد که برای نخستین‌بار از آمریکا یک برنامه‌ی رادیویی به جشنواره‌ ارسال شده‌است که برنامه‌ای با ساختار نمایشی است.

وی فرانسه، اکراین، گرنیلند، بلغارستان، لهستان، هندوستان، سوریه، ترکیه، کره، چین و هنگ‌کنگ را یازده کشوری دانست که 14 برنامه راه‌یافته به دور‌ نهایی به آنها تعلق دارد و اعلام کرد: تمامی عوامل این 14 برنامه برگزیده برای شرکت در جشنواره‌ به ایران دعوت شده‌اند.

دهقان‌نیری به ایسنا گفت: در مرحله‌ی نهایی جشنواره، 4 داور خارجی به همراه 4 داور ایرانی، به عوامل برنامه‌ساز نمره می‌دهند. براین اساس در هر ساختار به عوامل برتر اول و دوم جایزه می‌دهیم. به نفر اول یک تندیس جشنواره، به همراه لوح تقدیر و 1500 دلار جایزه و به نفر دوم لوح تقدیر و هزار دلار جایزه اهدا می‌شود.

دبیر جشنواره یازدهم درباره‌ی تندیسی که به برگزیدگان اهدا می‌شود نیز گفت: جشنواره‌ یک تندیس ثابت دارد که با نام « تندیس زرین‌صدا» شناخته می‌شود و نمادی از صور اسرافیل است.

به گفته‌ی وی در جشنواره‌ی امسال 55 برنامه‌ساز خارجی دعوت شده‌اند و با احتساب مهمانان ویژه، شامل اعضای ای‌بی‌یو و افرادی که سخنرانی دارند، تعداد مهمانان خارجی به عدد 80 می‌رسد.

دهقان‌نیری در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره‌ی میزان استقبال خارجی‌ها از دعوت‌هایی که از سوی جشنواره صدا به عمل آمده‌است؟ گفت: شروع کارمان بسیار فشرده بود و به‌خاطر همین 700 ایمیل به برنامه‌سازان خارجی ارسال کردیم و برای شرکت درجشنواره به آنها فراخوان دادیم.

وی با اعلام این‌که در نهایت 178 برنامه از سوی برنامه‌سازان خارجی به جشنواره ارسال شده است، در پاسخ به پرسشی درباره‌ی مقایسه آثار ارسالی امسال با سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: حضور مهمانان خارجی از جشنواره‌ی پنجم آغاز شد؛ بر این اساس در جشنواره پنجم 40 مهمان خارجی شرکت کرده بودند، در جشنواره‌ی ششم تعداد مهمانان به عدد 100 رسید، جشنواره‌ی هشتم 54 مهمان خارجی داشت، جشنواره‌ی هشتم 168 مهمان، جشنواره‌ی نهم 170 مهمان و جشنواره‌ی دهم 100 مهمان خارجی داشت. جشنواره‌ی امسال هم میزبان حدود 180 مهمان خارجی است.

دبیر جشنواره یازدهم اعلام کرد: در سایت جشنواره‌ی امسال، امکانی را طراحی کردیم که برنامه‌سازان می‌توانستند ضمن ثبت‌نام برای شرکت‌ در جشنواره، برنامه‌هایشان را از طریق اینترنت ارسال کنند.

دهقان‌نیری در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره‌ی میزان تعامل با اعضای ای‌بی‌یو، خاطرنشان کرد: تعامل خوبی داریم؛ ضمن این‌که دبیر کل ای‌بی‌یو یک ایرانی است که این تعامل را بیشتر می‌کند. البته معارفه ایشان درست همزمان با زمانی بود که ما کارمان را تازه شروع کرده بودیم و همین مساله کمی همکاری ما را دشوار می‌کرد؛ البته خانم وی‌جی، از نیروهای هماهنگ‌کننده ای‌بی‌یو، تعامل خوبی با ما دارند؛ ایشان از بین سخنرانان خارجی، 10 نفر را معرفی کردند که یکی از آنها در زمره داوران ماست که اهل روسیه است.

وی از برگزاری کلاس‌های «ای‌بی‌یو پرایز»(ABU prize) به‌مدت دو روز در ایران خبر داد و افزود: در این کلاس‌ها، ضمن پخش کلیپ‌هایی از برنامه‌های برگزیده 2009، به موضوعاتی چون مسیرهای دستیابی به برنامه‌ای بزرگ، بررسی گروه کودک و جوان ای‌بی‌یو و نمایش رادیویی پرداخته می‌شود. ضمن این که به برنامه‌سازان گفته می‌شود که برای شرکت در جایزه ای بی یو باید چه نکاتی را لحاظ کنند.

او اعلام کرد: جشنواره‌ی امسال طی روزهای پنجم، ششم و هفتم در شهر رشت (زیباکنار) برگزار می‌شود و در روزهای سوم و چهارم هم در تهران خواهد بود.

دهقان‌نیری در پاسخ به پرسشی درباره‌ی استفاده از فرصت‌های جهانی جشنواره برای معرفی چهره‌ی واقعی ایران به جهانیان و اهالی رسانه‌ها و لزوم تعامل سایر نهادها و سازمان‌ها برای تحقق این امر، خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی یکی از بال‌های کمک‌کننده‌ی جشنواره است که حضور صد‌درصدی دارد. این سازمان در سفرهای گردشگری، تهران‌گردی و غیره با ما همکاری دارد. در کنار سازمان میراث فرهنگی، شبکه‌ مختلف رادیو و تلویزیونی نیز با ما همکاری دارند. براین اساس شبکه جام‌جم و شبکه چهارسیما، کل میزگرد‌ها و پنل‌های جشنواره را پوشش می‌دهند. ضمن این‌که برنامه‌ای در شبکه‌ی دو سیما از 15 اردیبهشت‌ماه به‌نام «صدای زرین» هر روز به مدت 20 دقیقه پخش می‌شود و تا پایان جشنواره ادامه دارد.

وی درباره‌ی رادیو جشنواره نیز گفت: رادیو جشنواره، رادیوی مستقلی است که در خود جشنواره پخش می‌شود و با تمام شبکه‌های رادیویی نیز ارتباط خواهد داشت؛ بر این اساس ما در شبکه‌های مختلف مدام با مهمانان خارجی مصاحبه می‌گیریم و صدایشان پخش می‌شود؛ ضمن این‌که در محیط جشنواره هم پنل‌ها محل صحبت و انتقال تجارب برنامه‌سازان داخلی و خارجی است.

او در پاسخ به پرسشی درباره‌ی دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره، خاطرنشان کرد: معاونت صدا، دفتر جشنواره دارد، تمام جشنواره‌ها در این دفتر دبیرخانه دارند و دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره صدا نیز دراین دفتر است. ضمن این‌که سایتی طراحی کردیم که دائمی باشد و برنامه‌سازان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

دبیر یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رادیو درباره‌ی حضور برنامه‌سازان داخلی نیز اظهار کرد: حدود 412 برنامه از سوی برنامه‌سازان داخلی ارسال شده‌است که از این تعداد 99 برنامه به شبکه‌های استانی تعلق داشته‌اند. درنهایت هفت برنامه از شبکه‌های استانی پذیرفته شده‌است که از صدای قزوین، فارس، کهکیلویه‌وبویر‌احمد، خراسان جنوبی و بوشهر یک برنامه انتخاب شده‌اند. از صدای یزد نیز دو برنامه به مرحله‌ی نهایی راه یافته‌است.

به گفته‌ی وی در بین شبکه‌های سراسری، از رادیو ایران (23 برنامه)، از ایران صدا (15 برنامه)، البرز کرج (27برنامه)، تجارت (13برنامه)، تهران (20 برنامه)، جوان (26 برنامه)، سلامت (22 برنامه)، صدای آشنا (25 برنامه)، رادیو فرهنگ (19 برنامه)، اداره‌ی کل فنی (6 برنامه)، رادیو قرآن (24 برنامه)، گفت‌وگو (18 برنامه)، معارف (18 برنامه) و معارف انگلیسی ندای اسلام (14 برنامه)، مرکز نمایش‌های رادیو (6 نمایش)، رادیو نوا (12برنامه) و رادیو ورزش (25 برنامه) به جشنواره ارسال شده‌است.

دهقان نیری گفت: از 313 برنامه ارسالی از شبکه‌های سراسری، 31 برنامه به بخش نهایی راه‌ یافتند.

او همچنین اعلام کرد در خلال جشنواره رادیو از 50 تن از نیروهای پشتیبانی تولید(بخش ستادی) تقدیر می‌شود و به آنان یک سکه بهار آزادی به همراه مدال تلاش اهدا خواهد شد.

دهقان نیری در پایان از برگزاری هشت پنل در اجلاس جهانی صدا خبر داد و افزود: در اجلاس امسال رئیس سازمان صدا و سیما نشستی را با مهمانان خارجی خواهد داشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed