تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: شنبه، 11 اردیبهشتماه 1389  

 

فریدون جیرانی: قرار نیست این برنامه «نود» سینمایی باشد

 
 

فریدون جیرانی در نخستین قسمت از برنامه زنده «هفت» که جمعه - 10 اردیبهشت‌ماه - به روی آنتن رفت، تاکید کرد: قرار نیست این برنامه نود سینمایی باشد؛ «هفت» یک مجله سینمایی و تصویری است که هرهفته به روی آنتن می‌رود. 

 
 

فریدون جیرانی در نخستین قسمت از برنامه زنده «هفت» که جمعه - 10 اردیبهشت‌ماه - به روی آنتن رفت، تاکید کرد: قرار نیست این برنامه نود سینمایی باشد؛ «هفت» یک مجله سینمایی و تصویری است که هرهفته به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا، جیرانی که تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه‌ی «هفت» را در شبکه‌ی سه برعهده دارد، در ابتدای این برنامه با طرح این پرسش که «هفت» چگونه برنامه‌ای خواهد بود؟ اظهار کرد: قرار نیست «هفت»، نود سینمایی باشد؛ البته برنامه «نود» در مقوله‌ای حرکت می‌کند که مردم آن را دوست دارند و جا افتاده است، اما ما اصلا قرار نیست «نود» باشیم، «هفت» قرار است مجله‌ای خبری، گزارشی و تحلیلی باشد.

وی ادامه داد: در برنامه «هفت» ما وارد هیچ مناظره‌ای نمی‌شویم؛ به اختلاف سلیقه در سینما اعتقاد داریم و معتقدیم همین اختلاف سلایق باعث پیشرفت می‌شود؛ ما به سینمای ملی که برآیند تمامی سلایق سینمایی است، معتقدیم.

جیرانی سپس اظهار کرد: در برنامه‌ «هفت» به تمام سلیقه‌هایی که از مجرای قانون می‌گذرد، می‌پردازیم و معیار ما قانون است. ما جانبدار هیچ سلیقه‌ای نیستیم و هدف ما رسیدن به سینمای بالنده است که از مجموع سلیقه‌های مختلف در فضای آزاد شکل می‌گیرد.

براساس این گزارش ایسنا، نخستین قسمت از برنامه «هفت» به گفت‌وگوی کوتاه با محمدمهدی عسگر‌پور، مدیر عامل خانه سینما و جواد شمقدری، معاون سینمایی و امور سمعی‌بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت.

دراین گفت‌وگو، عسگر‌پور پیشنهاد تولید و پخش مناظره‌های سینمایی را در قالب «هفت» مطرح کرد. شمقدری هم این نکته را گفت که اگر قرار است «هفت» مانند نود فوتبالی باشد، ساخته نشود، بهتر است.

برنامه سینمایی «هفت» روز گذشته هم‌چنین یاد مرحوم نعمت حقیقی، فیلمبردار کشورمان را گرامی داشت و تصاویری از فیلم «عروس» و «شوکران» که با مدیریت فیلمبرداری وی توسط علیرضا افخمی کارگردانی شده‌است را پخش کرد.

در ادامه برنامه، ارتباط زنده تلفنی با افخمی در کادانا برقرار شد که البته این ارتباط زنده با مشکلاتی همراه بود. ضمن اینکه جیرانی با گوشی‌ای که امکان ارتباط او با اتاق فرمان را فراهم می‌کرد، در اغلب لحظات برنامه مشکل داشت و در مواردی با افتادن گوشی از گوشش و نزدیک شدن آن به بلندگویی که به سینه‌اش نصب شده بود، موجبات شنبده شدن صدای اتاق فرمان را فراهم می‌کرد. بر این اساس برای لحظاتی صداهایی چون «الو... آقای افخمی» یا «صدای بچه‌اش می‌آید...» به هنگام ارتباط زنده تلفنی با بهروز افخمی از سوی اتاق فرمان شنیده شد. البته در این بین صدای فرزند افخمی از آن سوی خط هم بر مشکلات این ارتباط زنده تلفنی افزوده بود.

به گزارش ایسنا، ارائه‌ی اخبار سینمایی توسط خبرنگار این برنامه، بخش دیگر «هفت» را شامل می‌شد. در این بخش خبرنگار «هفت» در لحظاتی با هشدار‌های جیرانی مواجه شد که اخبارش باید صحیح و دست‌ اول باشد یا این که در برنامه بعدی، نباید فقط آمار فارابی را ارائه ‌دهد بلکه خود او باید آماری دقیق داشته باشد.

گفت‌وگوی تلفنی با محسن علی‌اکبری(عضو شورای پروانه ساخت)، علی میرزایی(نماینده نظارت و ارزشیابی در شورای صنفی) و محمد‌رضا منصوری(مدیر تولید پروژه یک حبه‌قند میرکریمی) بخش‌های دیگر برنامه «هفت» بود.

گزارش از پشت صحنه، بخش دیگر «هفت» را شامل می‌شد که به گفته‌ی جیرانی، جمعه این هفته قرعه به‌نام «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان افتاد. گزارش تصویری از فیلم‌های در حال ساخت نیز از بخش‌های برنامه جیرانی در جمعه شب بود.

در برنامه «هفت» امیرحسین علم‌الهدی به عنوان کارشناس اقتصادی در برنامه حاضر شد که صحبت‌های وی به‌دلیل پخش اخبار شبانگاهی و تبلیغات حدود ساعت 22 قطع شد. برنامه «هفت» بعد از 15 دقیقه توقف، مجددا از سرگرفته شد و بحث فیلم روز به سینمایی «آل» اختصاص داشت که با حضور بهرام بهرامیان، مصطفی زمانی و امیر قادری (منتقد سینمایی هفت) پیگیری شد. هم‌چنین بخش‌هایی از مراسم فرش قرمز فیلم «آل» از شبکه سه پخش شد.

بحث روز برنامه «هفت» در نخستین قسمت به دفترچه سیاستگذاری‌های معاونت سینمایی اختصاص داشت که این بحث با حضور جیرانی، مرتضی شایسته و علی معلم پیگیری شد. ضمن این‌که بخش‌هایی از جلسه معاون سینمایی با سینماگران که باهدف بررسی وجوه مختلف دفترچه برگزار شده بود، در قالب هفت پخش شد.

به گزارش ایسنا، برنامه «هفت» قرار بود تا ساعت 23 ادامه داشته باشد که در نخستین قسمت از آن، جیرانی و همکارانش با درخواست یک ربع وقت اضافه از پخش شبکه سه، این برنامه را حدود ساعت 23 و 17 دقیقه به پایان رساندند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed