تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جشنواره

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 8 اردیبهشتماه 1389  

 

مهلت ارسال اثر به بخش رسانه‌ «جشنواره ملی جوان ایران» ۲۰ خرداد

 
 

نشست خبری بخش جوان و رسانه و ادبیات و طنز جوان جشنواره ملی جوان ایرانی صبح امروز در محل سازمان ملی جوانان برگزار شد. 

 
 

نشست خبری بخش جوان و رسانه و ادبیات و طنز جوان جشنواره ملی جوان ایرانی صبح امروز در محل سازمان ملی جوانان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امیر حسین مدرس ــ دبیر بخش ادبیات و طنز جشنواره ـ در این نشست شناخت، تشویق و معرفی جوانان صاحب قلم در سطح کشور، حمایت از نشر آثار فاخر تقویت گنجینه ادبی جوانان کشور، بهره‌گیری از دیدگاه ادبی جوانان برای بررسی و برنامه‌ریزی‌ در مسیر رفع مشکلات نسل جوان و ایجاد انگیزه و امیدافزایی در نسل جوان را از اهداف این جشنواره برشمرد.

وی با بیان این که این آثار در دو بخش جدی و طنز بررسی خواهند شد، اظهار کرد: جوان و جوانی چالش‌های فراروی جوانان، نشاط و امیدافزایی، نگاه نسل جوان به جامعه امروز و هویت ایرانی و اسلامی از مهم‌ترین موضوعات آثار شرکت‌کننده خواهد بود، با این حال شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به صورت آزاد نیز به جشنواره ارسال کنند.

دبیر بخش ادبیات و طنز در ادامه شعر، ادبیات داستانی، پژوهش و نثر ادبی را از بخش‌ها و شاخه‌های این جشنواره برشمرد و افزود: تمامی جوانان صاحب قلم در محدوده سنی 14 تا 24 سال با هر عقیده و سلیقه‌ای می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: شاعران و نویسندگانی که آثارشان در مطبوعات و یا به صورت کتاب منتشر شده است نیز، امکان شرکت دادن همان آثار در جشنواره را دارند.

مدرس با اشاره به این که در بخش شعر، شاخه‌های کلاسیک، نو، ترانه و تصنیف و نوحه وجود دارد، یادآور شد: در حوزه ادبیات داستانی آثار رسیده در شاخه‌های رمان، داستان‌های بلند و کوتاه و داستانک به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان این که در این جشنواره تاکید ویژه‌ای بر پژوهش بوده است ، تصریح کرد: بن و ریشه ادبیات در پژوهش است و از این رو جشنواره ملی جوان ایرانی نگاه ویژه‌ای به حوزه پژوهش در شاخه‌های مقاله و کتاب، تحقیقی و تالیفی، تصحیح متون ادبی، مباحث نظری ادبیات، فهرست نگاری موضوعی، شرح متن و نقد ادبی داشته است.

به گزارش ایسنا، دبیر بخش ادبیات و طنز در ادامه با اشاره به همکاری بخش ادبیات و طنز جشنواره با بخش جوانان خارج از کشور، تشریح کرد: پژوهشگران و فهرست‌نگاران جوان بسیاری در خارج از کشور زندگی می‌کنند که آثار آنان با بی‌مهری مسوولان فرهنگی ایران در این کشورها مواجه شده است که با همکاری صورت گرفته با دبیر بخش ویژه جشنواره این افراد می‌توانند آثار خود را در بخش ادبیات و طنز شرکت دهند.

وی ادامه داد: در بخش پژوهش شاخه‌های تصحیح متون ادبی، شرح متن و نقد ادبی ضروری است که اصل متنی ضمیمه اثر باشد.

مدرس در ادامه با تاکید بر این که کلیه داوران این جشنواره از اساتید صاحب نام و جوان عرصه ادبیات هستند، بیان کرد: البته از چهره‌های پیشکسوت این عرصه نیز بنا به ضرورت استفاده شده است.

وی در عین حال از اعلام اسامی هیات داوران خودداری کرد.

دبیر بخش ادبیات و طنز با بیان این که داوری آثار در دو مرحله توسط هیات انتخاب و هیات داوری نهایی صورت خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: از میان 300 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تاکنون هیات انتخاب یک‌صد و 20 اثر را واجد شرایط راه یابی به مرحله نهایی داوری دانسته است.

وی مهلت آثار در این بخش را 17 خرداد ماه عنوان و اضافه کرد: آیین پایانی جشنواره همزمان در تاریخ پنجم تیر ماه همزمان با میلاد حضرت «علی (ع)» برگزار خواهد شد.

مدرس در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این که در هر بخش سه اثر برگزیده خواهد شد هیات داوران مختار است از پنج اثر دیگر نیز بر اساس صلاحدید خود تقدیر کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست شکیبا در مورد محدودیت‌ها و خط قرمزهای حوزه طنز این طور توضیح داد: اگر خطوط قرمز را که بیشتر اخلاقی هستند بیشتر بشناسیم و در حیطه سیاسی و دینی به حوزه مقدساتی که برای عموم مردم محترم هستند وارد نشویم، هیچ منعی در نوشتن طنز وجود ندارد و طنز سیاسی اساسا شیرین‌تر از هر نوع طنز دیگری است.

وی ادامه داد: طنزپردازان هوشیارترین جماعت منتقد هستند و سیاست بدون نقد نیز سیاست پویا نیست، بنابراین هیچ محدودیتی برای شرکت آثار طنز سیاسی در این جشنواره که بن فرهنگی دارد، وجود نخواهد داشت.

شکیبا در ادامه با اشاره به این که در جشنواره ملی باید با نگاه ملی و سعه صدر امکان عرضه همه تفکرات مختلف وجود داشته باشد، اذعان کرد: در حوزه طنز جشنواره قطعا چهره‌های جوان و خلاقی معرفی خواهند شد و این اتفاق خجسته‌ای برای ادبیات طنز کشور است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست محمدرضا حسینیان ـ دبیر بخش جوان و رسانه جشنواره ملی جوان ایرانی ـ مهلت ارسال آثار به جشنواره در دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها و نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتال را 20 خرداد ماه عنوان کرد و تاکید کرد: در بخش نخست شاخه‌های خبر، گزارش خبری، گزارش توصیفی، تحلیلی و تحقیقی، سرمقاله و یادداشت، مقاله، گفت‌وگو، تیتر، عکس، گزارش تصویری و صفحه آرایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه رسانه‌های دیجیتال شرکت کنندگان در شاخه‌های سایت، وبلاگ، بازی‌ و مولتی مدیا بار دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

دبیر بخش جوان و رسانه جشنواره ملی جوان ایرانی با بیان این که محدودیت زمانی تولید آثار از سال 86 به بعد خواهد بود، اظهار کرد: آثار ارسالی در بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید در فاصله زمانی تعیین شده در یکی از نشریات دانشجویی، سراسری، محلی، مجلات و خبرگزاری‌ها منتشر شده باشد.

حسینیان با بیان این که پیشانی موضوعی آثار حوزه نشاط اجتماعی، امید به آینده و هویت ایرانی ـ اسلامی است، بیان کرد: با این حال آثار مکتوب جوانان در همه عرصه‌ها نیز پذیرفته خواهد شد.

وی اعلام فراخوان جشنواره به نقاط مختلف کشور را امتیاز این جشنواره عنوان کرد و افزود: سازمان ملی جوانان به کمک دفاتر استانی خود، فراخوان همه بخش‌های جشنواره را به دورترین نقاط کشور نیز رسانده است.

دبیر بخش جوان و رسانه جشنواره ملی جوان ایرانی تاریخ آیین پایانی جشنواره را 20 تیر ماه ذکر کرد و یادآور شد: داوران این بخش نیز از اساتید حرفه‌ای و نام آشنای عرصه رسانه هستند.

وی با بیان این که در بخش رسانه‌های دیجیتال ممکن است جوانان صاحب اثر نباشند، اظهار کرد: کلیه سایت‌ها، وبلاگ‌ها و مجلات اینترنتی می‌توانند با معرفی نماینده جوان در این جشنواره شرکت کنند.

حسینیان در پایان ابراز امیدواری کرد: هر کدام از برگزیدگان مانند سفیر و پیامبری پس از بازگشت به استان خود باعث زایش صدها جشنواره از دل جشنواره ملی جوان ایرانی شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed