با آغاز انتشار نسخه ویژه نیویورک روزنامه وال استریت ژورنال، این نشریه برای رویارویی با نیویورک تایمز میشود.
به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال روز دوشنبه نسخه ویژه نیویورک این روزنامه را نمایش داد که وعده میدهد رقابت شدیدی برای به دست آوردن خوانندگان و درآمد تبلیغاتی با نشریهای داشته باشد که مدتهاست بر این شهر مسلط بوده است.
این شیوه اقدام تهاجمی روپرت مرداک که شرکت نیوزکورپ را به یک غول روزنامه و سرگرمی تبدیل کرد، شناخته شده است.
مرداک 79 ساله که صاحب امپراطوری رسانهیی نیوزکورپ است، ماه گذشته با دعوت نیویورک تایمز به مبارزه، اعلام کرده بود که نسخه نیویورک وال استریت ژورنال به صورت تمام رنگی منتشر خواهد شد و تمامی وقایع مربوط به سیاستهای ایالتی و محلی، کسب و کار، فرهنگ و ورزش را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مرداک از زمانی که داوجونز، شرکت مادر وال استریت ژورنال را در سال 2007 به مبلغ پنج میلیارد دلار از خانواده بنکرافت خریداری کرد، این روزنامه را از یک نشریه تقریبا اقتصادی به نشریه عمومیتری تبدیل کرده است.
سالزبرگ، ناشر تایمز که خانوادهاش بیش از یک قرن است، این روزنامه را اداره میکنند، وارد بحث با مرداک نشده در عوض این جانت رابینسون، رییس و مدیر اجرایی شرکت تایمز بود که هفته گذشته به چالش مرداک پاسخ داد.
به گفته رابینسون، این شرکت هرگز از رقابت دور نبوده و به خوبی میداند که چگونه رقابت کرده و از آن لذت ببرد.
وی در ادامه اظهار کرده است که انتظار ندارد تبلیغکنندگان تایمز را برای ژورنال ترک کنند، حتی اگر آنگونه که گزارش شده این روزنامه نرخ تبلیغات را تا 80 درصد کاهش دهد و از نظر حجم نیز بیشک ژورنال با دادن تبلیغات رایگان بسیار، آن را افزایش میدهد اما تایمز این کار را انجام نمیدهد زیرا تبلیغکنندگان به خوبی میدانند تبلیغات رایگان در هر روزنامهای لزوما به اندازه تبلیغات پولی در روزنامهای با مخاطبان بسیار مثبت موثر نخواهد بود.
شرکت تایمز همچنی به تبلیغات دست زده تا شمار مخاطبان زیاد این روزنامه در چاپ و اینترنت را در مقایسه با وال استریت ژورنال برجسته سازد.
تایمز در زمینه شمار خواننده در بازار نیویورک برتری دارد اما اگر قرار باشد مبارزه طولانی در کار باشد مرداک، رییس هیات مدیره نیوزکورپ پول بیشتری برای خرج کردن دارد.