تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 6 اردیبهشتماه 1389  

 

رامین: اولویت‌های سیاسی کشور باید تعیین‌کننده استراتژی رسانه‌ها باشد

 
 

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: موقعیت رسانه‌های کشور مناسب نیست و باید تلاش کنیم تا بر اساس فرهنگ اصیل و ارزش‌های اسلامی و انتظار به حق جامعه، هم در محتوا و هم در ساختار و قالب همراه با پرهیز از دنباله‌روی از بیگانگان، جایگاه رسانه‌ها را به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل کنیم.  

 
 

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: موقعیت رسانه‌های کشور مناسب نیست و باید تلاش کنیم تا بر اساس فرهنگ اصیل و ارزش‌های اسلامی و انتظار به حق جامعه، هم در محتوا و هم در ساختار و قالب همراه با پرهیز از دنباله‌روی از بیگانگان، جایگاه رسانه‌ها را به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا، این نشست با عنوان "رسانه‌ها و مطبوعات در سال همت مضاعف - کار مضاعف؛ راه‌کارها و راهبردها" روز 4 اردیبهشت‌ماه جاری در محل این معاونت برگزار شد و حاضران به بررسی وضعیت رسانه‌های کشور و ارائه راهکارهای متناسب با رشد و توسعه رسانه‌ها پرداختند.

محمدعلی رامین - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد - در این جلسه که نخستین نشست هم‌فکری با سردبیــران روزنامه‌ها در سال جدید بود، اظهار کرد: با عدم پذیرش خط دهی‌ها و سلطــه پنهان رسانه های قدرت‌های استکباری و پیروی از اهداف متعالی نظام اسلامی و پیگیری مصالح ملی در رسانه‌های کشور، باید اولویت های سیاسی کشور را در راه الگوسازی رسانه‌یی به کار بگیریم.

رامین تاکید کرد: رسانه‌ها و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی باید به‌طور جمعی تلاش کنیم تا شأنیتی را که نظام اسلامی برای رسانه‌ها قائل شده با تکیه بر فرهنگ فضیلت‌ها و ارزش‌های اسلامی و اصالت‌های ملی و با گسترش تجربه‌های ارزشمند نویسندگان متعهد، اصل شود.

او دست‌یابی به جایگاه شایسته با افزایش ضریب نفوذ رسانه‌ها را در جامعه که باید از طریق نواندیشی، پشتکار و بلند همتی رسانه‌ها صورت بگیرد، از جمله ضرورت‌های این تحول خواند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازتاب نامناسب دیدگاه‌های پیشروانه ایران در منطقه همچون خلع سلاح اتمی و پاک‌سازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی گفت: با توجه به فضای رسانه‌یی کشور و ضرورت بازنگری و اصلاح آن، نیاز به هم دلی و هم فکری وجود دارد و باید بتوانیم از تعیین اولویت‌های رسانه‌یی توسط غربی‌ها و صهیونیست‌ها جلوگیری کنیم.

رامین در همین راستا اضافه کرد: باید خط مشی ولایت فقیه که استمرار حاکمیت الله و سیره انبیاء، امامت امت اسلامی و رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی است، برای ایجاد انگیزه‌های الهی در مسیر پیشرفت و عدالت، امید بخشی و نشاط، حمایت از نیروهای انقلابی و آرمان خواه، مقابله با جریان‌های فتنه و انحراف و مرتبطان با بیگانگان به عنوان معیار تشخیص اولویت رسانه‌ها برای پیگیری اولویت‌ها قرار بگیرد تا بتوان فلسفه نامگذاری سال 89 را با عنوان همت مضاعف - کار مضاعف محقق سازیم.

وی افزود: برای ارتقاء جایگاه رسانه‌ها رعایت نظم و قانون‌گرایی در رسانه‌ها دو سوی تعامل مسوولان و رسانه‌ها لازم است و باید با برقراری این فرهنگ اصیل اسلامی هم زمینه حضور افراد متخصصِ متعهد و هم حمایت حاکمیت اسلامی را فراهم آورد. لذا برای ایجاد فضای اعتماد عمومی ضروری است تا افراد اندک هنجارشکن، قانون‌گریز و هرج و مرج‌طلب زنجیره ای توسط خود فعالان و مسوولان رسانه‌ها طرد شوند. در غیر این صورت رسانه‌ها در ایران رشد نخواهند کرد.

رامین هم‌چنین، از رسانه‌ها خواست روند مطالبه‌گری خود را از مسوولان با اهتمام به هدف رشد و پیشرفت همه جانبه کشور، با خیرخواهی و جامع‌نگری و مطابق آموزه‌های اسلامی و آداب ایرانی دنبال کنند.

بر اساس این گزارش، انصاری - مدیر کل دفتر رسانه‌ای معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی - نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی درباره تحلیل محتوای رسانه‌ها و نیز شکل‌گیری گروه‌های کارشناسی متعدد، خواستار ارتباط موثر با مراکز دانشگاهی و علمی برای تدوین نوشتارهای پر بارتر و تحلیلی، آموزش نیروی انسانی حرفه‌یی و پرهیز از تزریق التهاب‌زایی به بدنه اجتماع و پیگیری منظومه فکری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای شد.

بنا بر اعلام سردبیران حاضر در این نشست همچنین، پس از ارائه بررسی کوتاه دکتر اکبری - استاد ارتباطات دانشگاه - درباره چگونگی وضعیت راهبردها و راهکارهای رسانه‌ها در سال "همت مضاعف - کار مضاعف"؛ اهتمام معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی را در زمینه مسایلی مانند: ترویج گفتمان انقلابی، آموزش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، عملیاتی شدن ارتباط با مراکز آموزشی و دانشگاهی، شناسایی دست‌های پشت پرده دشمنان و نفوذی‌ها در رسانه‌های کشور، مشخص کردن استراتژی ملی رسانه‌یی، به راه‌اندازی اتاق‌های فکر، مواجهه با مسایل فرهنگی رسانه‌ها، رصد رسانه‌ها از منظر پیگیری منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، مهندسی فرهنگی برای ارتقاء وضعیت رسانه‌های کشور، معاضدت‌های قضایی برای رسانه‌ها و مواردی از این دست را خواستار شدند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed