تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 6 اردیبهشتماه 1389  

 

وزیر ارشاد: سعی می‌کنیم در توقیف نشریات عجله نکنیم

 
 

وزیر ارشاد در جمع مدیران مسوول مطبوعات و مدیران عامل خبرگزاری‌ها هدف از نظارت بر فعالیت رسانه‌ها را ارتقاء پایگاه آنان در میان مردم عنوان کرد.  

 
 

وزیر ارشاد در جمع مدیران مسوول مطبوعات و مدیران عامل خبرگزاری‌ها هدف از نظارت بر فعالیت رسانه‌ها را ارتقاء پایگاه آنان در میان مردم عنوان کرد.

سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در سلسله نشست‌های دوره‌ای خود با مدیران مسوول مطبوعات و مدیران عامل خبرگزاری‌های کشور ارتقاء سطح کیفی و محتوایی رسانه‌ها را سیاست اصلی این وزارتخانه در حوزه رسانه‌ها عنوان و بر پایبندی هرچه بیش‌تر رسانه‌ها به اصول نظام، آرمان‌های انقلاب، حفظ منافع ملت و رعایت اخلاق حرفه‌یی تاکید کرد.

او با بیان این که مبنای ارتباط ما با رسانه‌ها رفاقت، دوستی و صمیمیت است افزود: در عین حال متعهد به حوزه وظایف خود هستیم و اجازه نمی‌دهیم برخی نشریات با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و در تضاد با منافع ملت فضای رسانه‌یی کشور را دستخوش بحران سازند.

وی با اشاره به برخی تصمیمات هیات نظارت بر مطبوعات درباره توقیف نشریات گفت: گاهی موارد ممکن است ما با این تصمیات مخالف باشیم اما در نهایت باید به تصمیم جمعی احترام گذاشت.

حسینی هدف وزارت ارشاد از نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت رسانه‌ها را ارتقاء پایگاه مردمی آنان دانست و گفت: اگر رسانه‌ها مطالب خلاف واقع را منتشر کنند و یا به بزرگنمایی مسائل حاشیه‌یی بپردازند به اعتبار منبع خود در میان مردم لطمه جدی وارد می‌سازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقد سازنده و مبتنی بر واقعیات را ضرورت یک جامعه پویا و زنده برشمرد و تاکید کرد: اگر کسانی با هر نوع گرایش سیاسی و حزبی خارج از چارچوب‌های نظام و کشور حرکت کنند، هیچ تعهدی نداریم که از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلاح است و نه تخریب و تحدید، از مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور خواست با نگاه ملی به منافع کشور سیاست‌های رسانه‌یی و خبری خود را پایه‌ریزی کنند و با انعکاس دقیق و بدون غرض، دولت را در تحقق اهداف و برنامه‌هایش یاری سازند.

حسینی به حجم و ابعاد گسترده برنامه‌های دولت در تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد و خطاب به مدیران مسوول از آنان خواست با نظارت بیش‌تر بر محتوای مطالب و فعالیت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران زمینه نقدهای منصفانه و نه شخصی و سلیقگی را فراهم آورند.

وی احساس تعهد و مسوولیت و امانتداری در نشر اخبار را رکن اصلی فعالیت در این حرفه دانست و گفت: انتظار می‌رود روزنامه نگاران و فعالان پیشکسوت مطبوعاتی در این زمینه بیش از گذشته همت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به طرح‌های دولت در زمینه کاهش مصرف انرژی و هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی این دو طرح بزرگ می‌توانند نقش محوری ایفا کنند و با گزارش‌ها و اخبار دقیق و کارشناسی روند اجرایی این طرح‌ها را تسهیل سازند.

حسینی همچنین از حمایت مطبوعات در مصوبات استانی خبر داد و بیان کرد: علاوه بر اعتبارات وزارتخانه، زمینه‌ای فراهم کرده‌ایم تا مسوولان استان‌ها هم بتوانند از مطبوعات حمایت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تا آنجا که بتوانیم سعی می‌کنیم در توقیف نشریات عجله نکنیم و کار را با تعامل، تذکر و گفت‌وگو پیش ببریم.

بر اساس این گزارش پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران مسوول مطبوعات و مدیران عامل خبرگزاری‌ها به طرح دیدگاه‌های خود در مسائل مختلف حوزه رسانه پرداختند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed