تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‌های ماهواره‌ای

تاریخ ارسال: دوشنبه، 6 اردیبهشتماه 1389  

 

اظهارنظر وزیر ارشاد درباره‌ی راه‌اندازی شبکه‌ی ماهواره‌ای یورونیوز فارسی

 
 

وزیر ارشاد؛ با بیان اینکه اگر عملکرد یورونیوز فارسی مانند شبکه‌های فارسی دیگر باشد؛ اجازه تاسیس دفتر به آن نمی‌دهیم، بررسی ضوابط چاپ و نشر و ممیزی را به شورای پنج نفره منصوب شده ازسوی شورایعالی انقلاب فرهنگی نسبت داد.  

 
 

حسینی(وزیر ارشاد) با اشاره به اهمیت دفاع از حقوق مولفان و منصفان گفت: باید یک نظام جامع در این خصوص تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد حسینی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران؛ گفت: امروز از حقوق هنرمندان و منصفان در وزارت ارشاد دفاع می‌شود. حتی ما یک ستادی را تشکیل دادیم تا از تکثیر غیرمجاز آثار هنرمندان جلوگیری شود. اما این امر کافی نیست و باید یک لایحه جامع در این خصوص تنظیم شود که همه ابعاد آن به روز باشد و با مقتضیات زمان نیز هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: همایش مالکیت حقوق مادی و معنوی آثار ادبی و هنری نیز با هدف هماهنگی و همگرایی در تنظیم این لایحه برگزار شد و از همه دستگاه‌ها در آن حضور داشتند. این لایحه مورد اتفاق همگان است و در زمان تصویب نیز باید همه به آن پایبند باشند.

حسینی درباره ضمانت اجرای این قانون گفت: اگر این قانون تصویب شود ضمانت اجرایی آن نیز مشخص می‌شود و نقش نیروهای انتظامی و قضایی در آن پررنگ است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سئوالی درباره زمان پیوستن به قانون کپی‌رایت گفت: در بحث قانون کپی‌رایت باید منافع و ضرر‌های آن را درنظر بگیریم ولی تاکنون تصمیم جدی درباره این قانون گرفته نشده است هرچند باید درباره این قانون بحث جدی انجام شود زیرا اگر بخواهیم به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم یکی از مفاد اصلی آن عضویت در قانون کپی‌رایت است. هرچند پیش از عضویت در قانون کپی‌رایت باید بحث مالکیت فکری و ادبی و هنری به سرانجام برسد.

وزیر ارشاد درباره زمان تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق و مالکیت فکری و ادبی و هنری نیز گفت: تصور نمی‌کنم تصویب این لایحه در دولت طولانی شود. بستگی به عملکرد کمیسیون‌های مختلف و کارگروه‌های تخصصی در دولت دارد و مهم‌تر از دولت زمان ارائه این قانون به مجلس است.

وی با اشاره به تفاوت این قانون با قانون حقوق مولفین و منصفین مصوب در سال 1348 گفت: قانون سال 48 ضعف‌های بسیاری دارد و 40 سال از آن قانون گذشته است. امروز بسیاری از ابزار تفاوت کرده و حتما باید یک بازنگری جدی در آن قانون انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال ایلنا درباره نظام جامع رسانه‌ای در کشور نیز گفت: نظام جامع رسانه‌ای تدوین شده است. در مرحله‌ای هستیم که نظرات نهایی کارشناسان را اخذ می‌کنیم و در یکی دو ماه آینده به دولت ارائه می‌شود.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره اجازه تاسیس دفتر به شبکه یورونیوز فارسی نیز گفت: شبکه‌های فارسی‌زبان با مقاصد خاص و به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی داخل و همچنین القاء نظرات خاص خود تاسیس می‌شود و اگرچه ظاهر هدف آنها؛ پخش فیلم و سریال یا اطلاع‌رسانی است اما در باطن اهداف دیگری دارند.

وی ادامه داد: وضعیت سال گذشته و اتفاقاتی که به وجود آمد؛ تجربه خوبی بود که نشان دهد بعضی از این شبکه‌ها مانند اتاق فکر و فرمان عمل می‌کنند و دائم محوریت تحرکاتی را برعهده دارند و تحریکاتی را در کشور انجام می‌دهند. طبیعی است که اگر بخواهند چنین مشی‌ای داشته باشند؛ ما به آنها اجازه تاسیس دفتر نمی‌دهیم.

وزیر ارشاد درباره ترجمه آثار خارجی بدون اجازه صاحبان آنها گفت: از لحاظ قانونی نمی‌توانیم مانع آنها شویم هرچند امروز بعضی مراکز مانند صدا و سیما یا افراد با اجازه نویسندگان آثار آنها را ترجمه می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز افراد براساس تعهد و با مبانی اخلاقی خود به ترجمه آثار خارجی اقدام می‌کنند.

وزیر ارشاد درباره تاسیس معاونت در حوزه شعر نیز گفت: به دلیل آنکه ساختار وزارت ارشاد در مرحله نهایی شدن است و سمت‌ها مشخص شده؛ در این خصوص درحال همفکری با معاونت منابع انسانی رئیس‌جمهور هستیم. زیرا نیاز است که احکام جدیدی صادر شود اما به دلیل آنکه دستور رئیس‌جمهور است؛ این امر انجام می‌شود.

وزیر ارشاد درباره ضوابط چاپ و نشر که در شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است نیز گفت: براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی یک هیات پنج نفره نظارت بر امور چاپ و نشر را برعهده می‌گیرد و همچنین سیاست‌های کلان و بحث‌های حمایتی را پیگیری می‌کند و سطح کار از وزارت ارشاد به یک سطح بالاتر و یک شورای پنج نفره که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده‌اند؛ واگذار می‌شود و تمام آرم‌های ممیزی توسط این شورا تصویب می‌شود.

وزیر ارشاد همچنین به وضعیت نمایشگاه کتاب در مصلای تهران اشاره کرد و گفت: ما در وزارت ارشاد منتظر اقدامات شهرداری در این زمینه بودیم البته شهرداری مطالعاتی در این حوزه انجام داده است و محل تاسیس نمایشگاه را نیز تعیین کرده‌است اما به نظر می‌رسد اقدام دیگری به صورت جدی انجام نشده است به همین دلیل ما به دنبال آن هستیم که در دولت مطرح کنیم و با حضور رئیس‌جمهور؛ یک سرمایه‌گذاری جدی در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های تخصصی و زیادی در حوزه کتاب در طول سال برگزار می‌شود و نمی‌توان همه آنها را در مصلای تهران برگزار کرد لذا باید یک جای مناسب را برای آن درنظر بگیریم. البته در استان‌ها مکان مناسبی را برای این کار درنظر گرفته شده است اما در تهران این مشکل همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران گفت: اگر بخواهیم در مصلای تهران؛ نمایشگاهی را برگزار کنیم باید با 47 نهاد هماهنگ شویم. هرچند الان بهترین جا برای برگزاری نمایشگاه همان مصلای تهران است.

وی افزود: ما منتظر تاسیس و راه‌اندازی شهرآفتاب بودیم که به نظر می‌رسد شهرداری و شورای شهر در این بحث زیاد جدی نیستند و اگر شهرداری و شورای شهر نمی‌توانند این کار را انجام دهند ما خودمان به صورت جدی وارد عمل می‌شویم و کار را پیگیری می‌کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed