به گفته مدیران مایکروسافت و گوگل، یکپارچگی بیشتر قابلیتهای زبان عربی در اینترنت و معماری فنآوری دسترسی میلیونها کاربر عربیزبان به دنیای دیجیتال را تضمین میکند.
به گزارش ایسنا، به گفته آنان با وافرتر شدن دستگاهها و برنامهها در کشورهای کمتر توسعهیافته محتوای آنها رشد کرده و یک اقتصاد الکترونیکی نورس شکوفا میشود.
به گفته کرگ ماندی، مدیر پژوهش و استراتژی مایکروسافت، با اینکه استفاده از اینترنت دنیای عربی از سال 2000 رشد سریعتری نسبت به نقاط دیگر داشته و هزینههای دسترسی در آن کمتر شده اما محتوا به این زبان همچنان پایینتر از اهمیت آن و درآمد تبلیغاتی اندک مانده است.
محتوای عربی کمتر از یک درصد از کل اطلاعات را تشکیل میدهد، در حالی که عربزبانان پنج درصد از کل جمعیت جهان محسوب میشوند.
به گفته مدیر بازاریابی منطقهای گوگل، پورتال عربیزبان دایرهالمعارف ویکیپدیا، کلمات کمتری از وبسایت کاتالانی آن دارد و یکی از طرحهای بزرگ این شرکت قادر ساختن کاربران عربزبان برای یافتن ابزار مناسب بهمنظور غنی کردن محتوای عربی است.
درآمد منطقهای در تبلیغات آنلاین در سال 2009 در حدود 90 میلیون دلار بود که بیشتر از 66.5 میلیون دلار در سال 2008 و 38 میلیون دلار در سال 2007 است اما همچنان در مقایسه با 5.3 میلیارد دلار در انگلیس ناچیز محسوب میشود.
هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت عربی را برای توجه ویژه به آنها در صدر 10 زبان در اولویت قرار دادهاند.