تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: یکشنبه، 5 اردیبهشتماه 1389  

 

مطبوعات محبوب دانشگاهیان: جام‌جم، همشهری، کیهان، ایران، خانواده سبز، اعتماد ملی، موفقیت و اعتماد

 
 

نتایج یک نظرسنجی درباره میزان سانسور در مطبوعات و جهت دار بودن تلویزیون  

 
 

معاون پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نتایج یک نظرسنجی در میان دانشگاهیان را درباره نظر دانشگاهیان درباره خودسانسوری مطبوعات، جهت دار بودن تلویزیون و میزان علاقه دانشجویان به سیاست و ... را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب محمدنژاد با اشاره به اینکه که طرح پژوهشی رصد فرهنگی دانشگاههای کشور در سال تحصیلی 88-87 از سوی اعضای هیئت ‌علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران انجام شده است، گفت: این پژوهش به آینده ‌نگری فرهنگی، شناسایی به‌ موقع جریان‌ها، مسائل فرهنگی جامعه دانشگاهی و ارائه راهبردهای مواجهه صحیح و هدفمند با آنها می‌پردازد.

معاون پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: مخاطبان این پژوهش دانشگاهیان شامل اساتید، دانشجویان و کارمندان بودند و از روشهای مطالعاتی مرکب کمی و کیفی شامل پیمایشی، مصاحبه کیفی و تحلیل متحوا (بررسی مجلات و وبلاگ‌های دانشگاهی) استفاده شده تا سطح باورپذیری تحقیق افزایش یابد.

67 درصد وبلاگ‌های دانشجویی را مردان می‌نویسند

وی درباره علاقه دانشجویان به وبلاگ گفت: 67 درصد وبلاگ‌های دانشجویی را مردان می نویسند و فقط 19 درصد آنها توسط زنان نوشته می‌شوند. داده‌های به دست آمده نشان داد که نویسندگان وبلاگ‌های دانشجویی به ترتیب بیشتر متأثر از مقام معظم رهبری و در مراتب بعدی از روشنفکران، فعالین سیاسی داخل و خارج از کشور هستند و باقی تحت تأثیر دوستان، همکلاسی، فامیل، روحانیون، ورزشکاران و شعرا قرار دارند.

8/55 درصد دانشگاهیان خودسانسوری روزنامه‌ها را زیاد دانسته اند

وی با بیان این که 8/55 درصد پاسخگویان خودسانسوری روزنامه‌ها را زیاد و 5/11 درصد کم ارزیابی کرده‌اند اظهار داشت: روزنامه‌های جام‌جم، همشهری، کیهان، ایران، مجله خانواده سبز، اعتماد ملی، مجله موفقیت و اعتماد به ترتیب بیشترین مخاطب را در بین دانشجویان به خود اختصاص داده اند.

شبکه سوم محبوب ترین شبکه در میان دانشگاهیان

محمد نژاد خاطرنشان کرد: از بین تولیدات سیما فیلم‌هایی سینمایی، برنامه‌های خبری، سریال‌های تلویزیونی، مسابقات ورزشی و فیلم مستند به ترتیب بیشترین مخاطب را در بین دانشجویان داشته‌اند و شبکه سوم نیز محبوب‌ترین کانال تلویزیونی در بین این قشر است.

32 درصد دانشگاهیان اعتقاد دارند که تلویزیون جهت‌دار است

وی اضافه کرد: 5/53 درصد پاسخگویان اعتقاد دارند که تلویزیون تنها به تبلیغ گفتمان رسمی و حاکم بر جامعه می‌پردازد. 9/10 درصد نیز تلویزیون را نسبت به گفتمان‌های جامعه بی‌طرف می‌دانند و 32 درصد آنها اعتقاد دارند که تلویزیون جهت‌دار است اما هر دسته و گروهی می تواند تا حدودی علایق خود را در تلویزیون دنبال کند.

معاون پژوهشی نهاد نمایندگی افزود: در برنامه‌های ماهواره‌ای؛ فیلم سینمایی، موسیقی و برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیونی، گفتگوی سیاسی و مستندهای تلویزیونی به ترتیب بیشتر مورد علاقه پاسخگویان هستند.

محمدنژاد گفت: کتاب با موضوعات ادبیات، شعر، داستان، تاریخی، روانشناسی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی و فلسفه به ترتیب بیشتر مورد علاقه پاسخگویان هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed