تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 5 اردیبهشتماه 1389  

 

کشورهای برتر دنیا در اینترنت پرسرعت: کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، ژاپن و رومانی

 
 

جدیدترین گزارش Akamai درباره اینترنت منتشر شد  

 
 

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، ندا لهردی - ارتباطات این روزها دیگر به عنصر اصلی زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. همین موضوع اهمیت اینترنت را در دنیای امروزی دو چندان کرده است.

با این اوصاف است که رشد همه‌جانبه دولت‌ها، کشورها و اقتصادهای جهان در گرو رشد استفاده از اینترنت و کاربری‌های آن است. به همین علت هم موسسات تحقیقاتی مختلف به بررسی رشد استفاده از اینترنت، سرعت اینترنت و حملات اینترنتی می‌پردازند.

Akamai Technologies هم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه حمایت آنلاین از فیلم و کاربردهای تجاری اینترنت است که در هر فصل گزارشی جهانی در زمینه اینترنت منتشر می‌کند. اطلاعات مربوط به این گزارش‌ها از سرورهای Akamai در سرتاسر جهان جمع‌آوری می‌شوند.

این شرکت به تازگی جدیدترین گزارش خودش را در زمینه اینترنت پر سرعت، ضریب نفوذ و حملات اینترنتی در فصل چهارم و تا پایان سال 2009 منتشر کرده است. این گزارش وضعیت اینترنت در 234 کشور دنیا را بررسی کرده است و در نهایت نشان می‌دهد که80 درصد از کشورهای جهان در فصل پایانی سال 2009 سطح پهنای باند خودشان را برای جست‌و‌جو در شبکه افزایش داده‌اند.

در حقیقت کشورهای دنیا به دنبال درک تاثیر مستقیم کاربری‌های اینترنت در رشد و توسعه جهانی، در جهت پیشرفت در این زمینه تلاش می‌کنند.

روسیه هدف اصلی حملات اینترنتی

بخشی از گزارش موسسه Akamai به بررسی کشورهای مختلف جهان در زمینه میزان حملات اینترنتی پرداخته است. در این قسمت کارشناسان این موسسه تشخیص دادند در آخرین فصل سال 2009 تنها 198 کشور از میان کشورهای جهان مورد حملات اینترنتی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که تعداد این کشورها در فصل سوم سال 2009 برابر 207 کشور بوده است. با این اوصاف کشورها برای کاهش حملات اینترنتی تلاش کرده و بعضی از آنها حتی میزان این حملات را به صفر رسانده‌اند.

با این همه، اما گویا در میان این کشورها روسیه همچنان مانند چند فصل اخیر بیشترین تعداد این حملات را به خودش اختصاص داده است. اگرچه درصد ترافیک حملات اینترنتی در این کشور نسبت به فصل سوم سال 2009 هیچ تغییری نکرده و در همان 13 درصد باقی مانده است، اما گویا همین درصد هم برای حفظ جایگاه اول این کشور کافی بوده است. بعد از روسیه، دو کشور ایالات متحده و چین به ترتیب با درصد ترافیک 12 و 5/7 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

این دو کشور در فصل سوم این سال به ترتیب با درصد ترافیک 9/6 و 5/6 درصد در جایگاه‌های پایین‌تری قرار گرفته بودند. این در حالی است که کشور برزیل که در فصل سوم 6/8 درصد از ترافیک حملات اینترنتی را در اختیار داشت، با برنامه ریزی دقیق برای کاهش این حملات، درصد ترافیک آنها را در فصل چهارم به 4/6 درصد رسانده است تا در جایگاه چهارم این کشورها قرار بگیرد.

بعد از این کشورها به ترتیب کشورهای تایوان، ایتالیا، آلمان، هند، آرژانتین و رومانی در جایگاه‌های بعدی در جدول برترین کشورها از نظر میزان ترافیک حملات اینترنتی قرار گرفته‌اند. بر اساس تحقیقات این موسسه، ترافیک حملات اینترنتی در فصل پایانی سال 2009 در بیش از 10 هزار پورت این شرکت در کشورهای مختلف بررسی شده است، این در حالی است که تعداد این پورت‌ها در فصل سوم تنها برابر 3800 بوده است.

نروژ با بیشترین شهر مرتبط و بالاترین ضریب نفوذ اینترنت

این گزارش همچنین به بررسی اینترنت به صورت شهر به شهر در سطح جهان پرداخته است. در نهایت این گزارش نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های IP که از سرتاسر جهان به شبکه این شرکت متصل می‌شوند در فصل چهارم سال 2009 با افزایش 7/4 درصدی همراه بوده است. در پایان این سال این شرکت 465 میلیون آدرس IP متصل از 234 کشور را با یک رشد 16 درصدی نسبت به 410 میلیون آدرس در پایان سال 2008 به ثبت رسانده است که نسبت به 312 میلیون آدرس ثبت شده در پایان سال 2007 تا حدود 54 درصد رشد داشته است.

بر اساس این بررسی‌ها، تعداد186 کشور دنیا کمتر از یک میلیون IP آدرس، تعداد 145 کشور کمتر از 100 هزار IP آدرس و تعداد 32 کشور کمتر از هزار IP آدرس از این شبکه را در اختیار دارند.

بر این اساس، می‌توان میزان ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای مختلف را ارزیابی کرد. به این ترتیب ایالات متحده آمریکا و چین برای هفتمین فصل متوالی توانستند 40 درصد از IP آدرس‌های بررسی شده را به خودشان اختصاص بدهند.

این در حالی است که از نظر ضریب نفوذ در میان این کشورها 35 کشور ضریب نفوذی بیشتر از 25 درصد دارند، در حالی که 73 کشور دیگر ضریب نفوذ خودشان را به بیش از 10 درصد افزایش داده‌اند.

طبق این تحقیقات تا پایان سال 2009 نروژ07/0 آدرس IP در هر شهر خودش بیشترین ضریب نفوذ را در اختیار دارد و به این ترتیب کشورهای فنلاند، سوئد، موناکو، هلند، آمریکا، دانمارک، ایسلند، آلمان و استرالیا به ترتیب کشورهای بعدی از نظر میزان ضریب نفوذ اینترنت بر اساس تعداد آدرس‌های IP در هر شهر آن کشور قرار گرفته‌اند.

نیمی از شهرهای مجهز به اینترنت پر سرعت در آسیا

در بخش مربوط به بررسی سرعت اینترنت و اینترنت پر سرعت یا Broadband این گزارش نشان می‌دهد که تلاش کشورها برای افزایش سرعت اینترنت در این سال تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرده است تا جایی که از میان 10 کشور پرسرعت، 8 کشور افزایش سرعت را هم از نظر رشد فصلی و هم از نظر رشد سالانه به ثبت رسانده‌اند.

این گزارش از طرفی به توصیف سرعت اینترنت استاندارد در الگوهای مختلف پرداخته است. بر این اساس اینترنت پر سرعت یا Broadband به اینترنتی با سرعت بیشتر از 2 مگابیت در هر ثانیه گفته می‌شود که با توجه به رشد رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه‌های تصویری تنها برای تماشای محتوای ویدئویی با وضوح استاندارد معمولی کفایت می‌کند. این در حالی است که به اینترنت با سرعتی بیش از 5 مگابیت در هر ثانیه، اینترنت فوق پر سرعت یا High Broadband گفته می‌شود و برای تماشای محتوای ویدئویی با وضوح DVD مناسب است. در مقابل، اما اینترنت کم سرعت یا Narrowband به اینترنتی با سرعت کمتر از 256 کیلوبیت در هر ثانیه می‌گویند که امروزه نمی‌تواند برای تماشای محتوای ویدئویی حتی با استاندارد معمولی هم به کار برود. این در حالی است که برای تماشای محتوای Blu-Ray یعنی 1080 پیکسلی باید حداقل اینترنتی با سرعت 40 مگابیت در هر ثانیه را در اختیار داشت.

بر اساس این تعاریف و آمار منتشر شده از سوی این شرکت تحقیقاتی، کره جنوبی با متوسط سرعت 7/11 مگابیت در هر ثانیه در فصل چهارم سال 2009 پرسرعت‌ترین کشور در سطح جهان است.

با این وجود، این گزارش نشان می‌دهد متوسط سرعت اینترنت در سرتاسر جهان در فصل پایانی سال میلادی گذشته برابر 7/1 مگابیت در هر ثانیه بوده است. بعد از کره دو کشور هنگ‌کنگ و ژاپن به ترتیب با متوسط سرعت اینترنت 6/8 و 6/7 مگابیت در هر ثانیه در این زمان نشان می‌دهد کشورهای آسیایی در سال‌های اخیر تمرکز خوبی بر افزایش متوسط سرعت اینترنت خود کرده و در این زمینه موفق هم بوده‌اند.

در این سه کشور متوسط سرعت اینترنت در فصل چهارم سال 2009 برابر 5/7 مگابیت در هر ثانیه بوده است. در این میان جالب است که کشوری مانند ایالات متحده آمریکا با متوسط سرعت اینترنت 8/3 مگابیت در هر ثانیه در جایگاه بیست و دوم جهان قرار گرفته است.

در این میان، اما گویا قرار نیست هیچ خبری از ایران باشد. هر چه باشد کاربران ایرانی همچنان با روند رشد اینترنت در کشورهای دیگر دنیا فاصله زیادی دارند؛ فاصله‌ای که حتی اجازه قرار گرفتن در قعر این جداول و فهرست‌ها را هم به آن نمی‌دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed