تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 اردیبهشتماه 1389  

 

افزایش سرعت اینترنت در دنیا / جستجوی آهسته برای کاربران ایرانی!

 
 

یک شرکت آمریکایی در تازه ترین گزارش خود در خصوص سرعت اینترنت نشان داد که در سه ماهه چهارم سال 2009 متوسط سرعت اینترنت در سطح جهانی 5/7 مگابیت برثانیه افزایش یافته است در حالی که کاربران ایرانی همچنان با سرعت کند دست به گریبانند. 

 
 

خبرگزاری مهر - یک شرکت آمریکایی در تازه ترین گزارش خود در خصوص سرعت اینترنت نشان داد که در سه ماهه چهارم سال 2009 متوسط سرعت اینترنت در سطح جهانی 5/7 مگابیت برثانیه افزایش یافته است در حالی که کاربران ایرانی همچنان با سرعت کند دست به گریبانند.

Akamai Technologies بزرگترین شرکت در ارائه حمایت آنلاین از فیلم و کاربردهای تجاری اینترنت در گزارش State of the Internet Report وضعیت اینترنت سه ماهه چهارم سال 2009 را در 234 کشور مورد ارزیابی قرار داده است.

نتایج این گزارش نشان می دهد که 80 درصد از کشورها در سه ماهه پایانی سال 2009 سطح پهنای باند خود را برای جستجو در شبکه افزایش داده اند.

"آکامای" در این گزارش، سرعت متوسط اتصال به اینترنت را به صورت شهر به شهر و با بررسی حداقل 50 هزار آدرس IP شهری که به شبکه "آکامای" متصل می شوند را ارزیابی کرده است.

بررسی 100 شهر بسیار سریع دنیا نشان می دهد که حدود نیمی از این شهرها (48 شهر) در ژاپن واقع شده اند و 62 شهر در بخشهای دیگر آسیا قرار دارند.

همچنین 15 شهر پرسرعت اروپایی تنها در 6 کشور واقع شده اند و بیش از یک پنجم شهرهای پرسرعت در آمریکا قرار دارند.

سرعت متوسط اینترنت

بررسی سرعت متوسط اتصال در سطح جهانی نشان می دهد که از 10 کشور پرسرعت دنیا 8 کشور افزایش سرعت را هم برپایه رشد سه ماهه و هم از نظر رشد سالانه به ثبت رسانده اند.

کره جنوبی با 7/11 مگابیت بر ثانیه، هنگ کنگ با 6/8 مگابیت بر ثانیه و ژاپن با 6/7 مگابیت برثانیه بالاترین سرعت اتصال را در دنیا عرضه می کنند. در این سه کشور سطح متوسط سرعت اتصال در سه ماهه چهارم 2009 برابر با 5/7 مگابیت بر ثانیه بوده است.

آمریکا با سرعت متوسط 8/3 مگابیت بر ثانیه در سه ماهه چهارم سال 2009 تنها موفق شده است در رتبه بیست و دوم این گزارش قرار گیرد.

تعداد آدرسهای IP

تعداد آدرسهای IP که به شبکه "آکامای" متصل می شوند برپایه بررسی سه ماهه 7/4 درصد افزایش داشته است. در پایان سال 2009 این شرکت 465 میلیون آدرس IP متصل از 234 کشور را با یک رشد 16 درصدی نسبت به 410 میلیون آدرس در پایان سال 2008 به ثبت رسانده است که نسبت به 312 میلیون آدرس ثبت شده در پایان سال 2007 حدود 54 درصد رشد داشته است.

آمریکا و چین برای هفتمین سه ماهه پیاپی موفق شده اند حدود 40 درصد از آدرسهای IP بررسی شده را به خود اختصاص دهند. 189 کشور در سه ماهه چهارم سال 2009 با کمتر از یک میلیون آدرس IP به 145 کشور با کمتر از 100 هزار آدرس و 21 کشور با کمتر از هزار آدرس به شبکه آکامای متصل شده اند.

با مقایسه داده های مرتبط به آدرسهای IP سرانه هر کشور در سه ماهه چهارم، نروژ در راس لیست ضریبهای نفوذ اینترنت قرار گرفته است (ضریب نفوذ 49 درصد).

از دیدگاه جهانی، 35 کشور سطح ضریب نفوذ برابر یا بیشتر از 25 درصد را نشان می دهند.

حملات انفورماتیکی

به گزارش مهر، 198 کشور در سه ماهه چهارم سال 2009 مورد حملات انفورماتیکی قرار گرفته اند که این رقم در سه ماهه سوم سال گذشته برابر با 207 کشور بود.

در راس این کشورها روسیه با 13 درصد از مجموع حملات انفورماتیکی قرار دارد و پس از آن آمریکا و چین به ترتیب در رتبه های دوم و سوم واقع شده اند و به طور متوسط 20 درصد از ترافیک حملات را به خود اختصاص داده اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed