تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: سه شنبه، 31 فروردینماه 1389  

 

اعلام جزئیات جشنواره بین‌المللی رادیو

 
 

معاون صدا درباره یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و شعار این دوره از جشنواره گفت: شعار جشنواره امسال رادیو "رسانه امید و آگاهی" است. این دوره از جشنواره همچون دوره های قبل با هدف معرفی و تجلیل از بهترین های رادیو در بخشهای مختلف همچون نویسندگی، گویندگی، سردبیری، تهیه کنندگی و غیره برگزار می شود.  

 
 

معاون صدا در نشست خبری ویژه هفتادمین سالگرد رادیو گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی تعداد شنوندگان و میزان رضایتمندی آنها افزایش یافته است بنابراین هر یک از شبکه های رادیویی سعی می کنند برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ویژه هفتادمین سالگرد رادیو و یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو عصر امروز سه شنبه با حضور محمد حسین صوفی معادن صدا، صادق مقدسی مدیر کل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا، مهدی دهقان نیری، مهدی لبیبی مدیر اداره کل پژوهش معاونت صدا و مسئول کمیته داوران جشنواره رادیو و کامران کاظم زاده مدیر رادیو فرهنگ در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

محمد حسین صوفی در این نشست اشاره کرد من فرا رسیدن هفتاد سالگی رادیو را به شما تبریک می گویم. رادیو رسانه ای فراگیر است با دامنه تاثیرگذاری فراوان. رادیو متعلق به همه اقشار است و رسانه ای صمیمی است که در قیاس با رسانه های دیگر رابطه حسی و عاطفی با شنوندگان برقرار می کند به همین دلیل تبدیل به رسانه گرم و فراگیر شده است.

وی در ادامه افزود: ویژگی رادیو سهولت آن است که می توان همزمان با انجام کارهای مختلف به این رسانه گوش داد. بنابراین رسانه ای تاثیرگذار است. رادیو در تحولات اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارد.

معاون صدا در ادامه افزود: نقش رادیو را در سالهای اخیر لمس کرده اید. این رسانه نقش بی بدیلی در سالهای دفاع مقدس داشت که هرگز به فراموشی سپرده نمی شود. به همین دلیل رادیو در ذهن مردم ماندگار است. در حال حاضر شبکه های مختلف رادیویی روزانه بیش از 350 ساعت برنامه در ساختارهای مختلف همچون نمایش، مستند، گفتگو و ... پخش می کنند. علاوه بر آن سعی می شود برنامه ها متناسب با اقشار و سلایق مختلف باشد. همچنین پویایی و زنده ماندن رادیو به تعامل برنامه سازان و شنوندگان برمی گردد.

صوفی درباره طرح رادیو نگاران گفت: یکی از رویکردهای ما تعامل با اقشار مختلف است. به همین دلیل با برگزاری این طرح قصد داریم قدردان زحمات همکاران خود در حوزه رادیو باشیم.

معاون صدا درباره یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و شعار این دوره از جشنواره گفت: شعار جشنواره امسال رادیو "رسانه امید و آگاهی" است. این دوره از جشنواره همچون دوره های قبل با هدف معرفی و تجلیل از بهترین های رادیو در بخشهای مختلف همچون نویسندگی، گویندگی، سردبیری، تهیه کنندگی و غیره برگزار می شود. جشنواره محلی برای ارزیابی تولیدات شبکه های رادیویی در یکسال گذشته، تقویت نقاط قوت، کاستن از نقاط ضعف، ایجاد زمینه برای شکوفایی استعدادها و انتخاب برترین ها است. امسال از 50 کشور آثار خود را به جشنواره ارسال کرده اند. همچنین جشنواره امسال از پنجم تا هفتم خرداد ماه برگزار می شود. یکی از گزینه های محل برگزاری زیباکنار است اما هنوز مکان آن قطعی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار جشنواره رادیو سومین اجلاس جهانی رادیو نیز برگزار می شود و تعدادی از صاحب نظران از داخل و خارج از کشور مقالات خود را در این اجلاس قرائت می کنند تا زمینه ای برای تبادل اندیشه ها فراهم شود. آثار ارائه شده به جشنواره امسال کیفیت مناسبی را داشتند.

صوفی درباره بودجه کم رادیو و پوشش برنامه های مجلس از رادیو فرهنگ گفت: بودجه سازمان صدا و سیما کم است اما ما سعی کرده ایم پاسخگوی توقعات همکارانمان باشیم و دستمزد آنها را تامین کنیم. همچنین تمام برنامه های رسمی مجلس از رادیو فرهنگ پخش می شود البته ما کاری به جلسات غیر رسمی نداریم.

معاون صدا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه هر ساله هزینه های زیادی صرف مهمانان خارجی و تفریح آنها می شود آیا بهتر نیست به جای این جلسات تبادل نظر بین مهمانان خارجی و ایرانی فراهم شود گفت: اینطور نیست که مهمانان خارجی جشنواره فقط برنامه تفریحی داشته باشند. مهمانان خارجی جشنواره شامل سه دسته مقامات و مسئولان که از ABU اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه) می آیند. دسته دیگر کسانی هستند که برای شرکت در اجلاس می آیند و تعدادی دیگر از برنامه سازانی هستند که برنامه هایشان برگزیده شده است.

در جشنواره رادیو نشستهای مختلفی برگزار می شود و مهمانان خارجی مقامات خود را ارائه می دهند. جشنواره رادیو برخلاف جشنواره تلویزیون و سینما است. در آن جشنواره ها آثار پخش می شود اما برنامه های رادیو در جشنواره پخش نمی شود. در مجموع ما سعی می کنیم نشست های خوبی برای مهمانان خارجی و داخلی برگزار شود تا تبادل اطلاعات خوبی صورت گیرد.

صوفی درباره افزایش ساعت برنامه های شبکه های مختلف رادیویی گفت: افزایش ساعت شبکه های رادیو در دستور کار ما قرار دارد. قصد داریم رادیو فرهنگ از 12 ساعت به 18 ساعت، رادیو گفتگو از 6 ساعت به 12 ساعت، رادیو سلامت از 12 ساعت به 24 ساعت افزایش یابد. همچنین ساعت پخش برنامه های رادیو آوا و نوا هم افزایش می یابد.

معاون صدا درباره پخش موسیقی از شبکه های مختلف گفت: مسئولیت تامین موسیقی بر عهده مرکز موسیقی صدا و سیما است. ما آرشیو غنی از موسیقیهای مختلف داریم که برنامه سازان می توانند استفاده کنند و دغدغه ای در این باره ندارند.

وی درباره راه اندازی رادیو نمایش گفت: در حال حاضر ما مشکل فرستنده و اعتبار داریم که در صورت حل این مشکلات این شبکه رادیویی نیز افتتاح می شود.

محمد حسین صوفی در این نشست اعلام کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی که بهمن و اسفندماه سال 88 انجام شده نشان می دهد تعداد شنوندگان ما و میزان رضایتمندی آنها افزایش یافته است. بنابراین هر یک از شبکه های رادیویی سعی می کنند برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف تهیه کنند.

معاون صدا در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار مهر درباره انتخاب مدیر جدید رادیو ایران گفت: گزینه های مختلفی در این باره داریم و هنوز کسی را قطعی نکرده ایم. البته در برخی سایت ها آقای مازندرانی به عنوان مدیر جدید رادیو ایران تعیین شده بود که آن را تکذیب می کنم.

وی در ادامه درباره انتخاب گویندگان گفت: کمیته انتخاب گویندگان دررادیو فعال است . در ضمن ماباید بدنبال صدا و دانش مخملی باشیم . در حال حاضر تعداد شبکه های رادیویی زیاد است . بنابراین این مسئله انتخاب ما را دشوارتر می کند.

وی خاطرنشان کرد امسال 25 درصد از نمایش های رادیویی با محوریت طنز تهیه می شوند. همچنین کلیه شبکه های رادیویی قرار است یک برنامه همچون "جمعه ایرانی" داشته باشد. امسال برنامه های گفتگو محور، مستند و مناظره در شبکه های مختلف رادیویی افزایش می یابد.

در ادامه این نشست مهدی لبیبی مسئول کمیته یازدهمین جشنواره رادیو گفت: امسال آثار جشنواره رادیو به لحاظ کیفی رشد خوبی نسبت به سالهای قبل داشته است. علاوه بر آن برنامه ها تنوع خوبی دارند.

در ادامه این نشست مهدی دهقان نیری دبیر جشنواره درباره جشنواره امسال رادیو گفت: یکی از ویژگی های جشنواره امسال برابر بودن جوایز میهمانان خارجی و داخلی است. در حالی که این اتفاق در سالهای گذشته نیفتاده است. نفرات اول 1500 دلار، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را دریافت می کنند و به نفرات دوم 1000 دلار و لوح تقدیر اهدا می شود. حدود 180 جایزه برای برنامه سازان برگزیده در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره ادامه داد: در جشنواره امسال صرفه جویی زیادی در هزینه ها شده است. همچنین کلاس هایی را ABU (اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه) سوم و چهارم خردادماه در تهران برگزار می کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed