یاهو، بلیک ایروینگ، یکی از اعضای سابق هیات مدیره مایکروسافت را بهعنوان مدیر محصول جدید این شرکت منصوب کرد.
به گزارش ایسنا، بلیک ایروینگ جایگزین آری بالوق میشود که به تازگی و به دلایل شخصی از سمت خود کنارهگیری کرد.
کارول بارتز یک ماه پس از این که در ماه ژانویه 2008 به سمت مدیر اجرایی یاهو منصوب شد، به سازماندهی بزرگی در ساختار مدیریتی این شرکت دست زده و گروههای مختلف فنآوری و محصولات را در یک گروه واحد به سرپرستی بالوق یکی کرده بود.
ایروینگ از 17 ماه می عهدهدار این سمت میشود، در حالی که یاهو اعلام کرد پراباکار راگاوان بهعنوان مدیر علمی این شرکت همچنان به فعالیت ادامه میدهد.
کارول بارتز در اظهاراتی گفته است: با مدیرانی مانند بلیک ایروینگ و پراباکار مطمئن است که این شرکت نوآوری و فنآوری را افزایش داده و به بینش محور زندگی آنلاین مردم بودن میرسد.
ایروینگ مدیریت کسب و کار مصرفکننده و تبلیغات یاهو را برعهده میگیرد و انتظار میرود سرویسهای جدیدی و بهبود یافتهای را برای بازاریابان عرضه کند.
انتصاب مدیر سابق مایکروسافت موفقیت یکبارهای برای بارتز خواهد بود که سعی میکند شهرت یاهو در این صنعت و همچنین روحیه کارمندانش را احیا کند. ایروینگ در مایکروسافت تیمی را رهبری کرده که سرویسهای اینترنتی، پلتفرمهای طراحان و اکوسیستم تبلیغاتی را ساخته است.
یاهو که یکی از مقصدهای آنلاین محبوب در آمریکا به شمار میرود، در بازار جستوجو تحتالشعاع گوگل قرار گرفته و با رقابت فزاینده از سوی سایتهای شبکه اجتماعی مانند فیسبوک مواجه است.