فیسبوک به تازگی صفحات اجتماعی را راهاندازی کرده که کاربران را برمبنای آنچه که دوست دارند، دستهبندی کرده و احتمالا هدفهای وسوسهکنندهای برای تبلیغاتکنندگان به وجود میآورد.
به گزارش ایسنا، فیسبوک برمبنای علاقهمندی ابراز شده از سوی اعضای این شبکه اجتماعی در حال ایجاد صفحات وب اختصاص یافته به موضوعاتی مانند موسیقی، آشپزی یا یوگاست.
به گفته یکی از مهندسان فیسبوک، کاربرانی که هوادار موضوعات میشوند، دارای صفحات وب اختصاصی متداول خود خواهند بود.
صفحات اجتماع یا Community Pages نوع جدیدی از صفحه فیسبوک است که به موضوع یا تجربهای اختصاص یافته و به طور کلی به اجتماعی متعلق است که با آن در ارتباط است و مانند صفحات رسمی برای شرکتها، سازمانها و چهرههای عمومی به کاربران امکان میدهد با کسانی که دارای علاقهمندیهای مشترکی هستند، ارتباط داشته باشند.
طبق اعلام فیسبوک، صفحات اجتماع گردهماییهایی برای اشتراکگذاری اندیشهها، تجارب یا نگاه درونی به موضوعات خواهد بود.
این صفحات با اطلاعاتی که معمولا از مرجعهای آنلاین مانند ویکیپدیا تهیه شدهاند، آغاز میشوند اما فیسبوک قصد دارد علاقه مندی مردم به موضوعات برای مشارکت در اطلاعات را فهرستبندی کند.
فیسبوک به تازگی گزینه "هوادار شدن" را با گزینه "لایکس" یا دوست داشتن عوض کرده که اعضا میتوانند برروی آن کلیک کنند.
این اخبار در حالی منتشر میشود که بر اساس گزارشهای تایید نشده، فیسبوک در حال برنامهریزی است تا به اعضای خود امکان دهد هر جا در اینترنت "لایکس" را نشان دهند و موارد مورد علاقه خود را به پروفایلشان در این شبکه اجتماعی اضافه کنند.
نظرسنجی از اعضای گروهها برمبنای آنچه که دوست دارند به فیسبوک فرصت سرمایهگذاری برروی تبلیغاتی را میدهد که علاقهمندیهای افراد را هدف میگیرند.