تلاش اپل برای حضور گسترده و قدرتمندانه در دنیای تبلیغات آنلاین به کمک گوگل آمده تا بتواند یکی از خریدهای تجاری مهم خود را محقق کند.
به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، گوگل مدتی است که قصد دارد شرکت AdMob که در زمینه تبلیغات آنلاین فعال است را خریداری کند و از تخصص این شرکت برای افزایش دامنه فعالیت های خود استفاده کند، اما کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا و برخی رقبای گوگل این شرکت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده و در نتیجه تحقق خواسته های گوگل را با مشکل مواجه کرده بودند.
اما اپل به تازگی از راه اندازی سرویس تبلیغاتی تحت وب خود موسوم به iAd خبر داده که از شیوه هایی مشابه با تبلیغات متنی و تصویری گوگل برای جذب کاربران استفاده می کند. با حضور اپل در این حوزه اتهام انحصارطلبی گوگل کمرنگ شده و به احتمال زیاد این شرکت می تواند بدون مشکل جدی خرید خود را انجام دهد.
اریک اشمیث رییس گوگل به تازگی ضمن ابراز امیدواری در این زمینه تصریح کرده که گوگل از رقابت با یک رقیب تازه در این حوزه خوشحال می شود و این مساله را نشانه ای از رقابتی بودن این بازار می داند.
قرار است اپل سیستم تبلیغاتی iAd خود را بر روی گوشی آیفون و رایانه لوحی آی پد آزمایش کند.