بخش عمده ای از ترافیک اینترنتی شرکت های تجاری صرف استفاده کارمندان آنها از فیس بوک می شود و این امر موجب نگرانی گسترده مدیران این شرکت ها شده است.
به گزارش فارس به نقل از وال استریت، بررسی های موسسه Network Box نشان می دهد از 13 میلیارد آدرس اینترنتی که توسط کارکنان شرکت های تجاری مورد بازدید قرار گرفته است، 7 درصد مربوط به سایت های شبکه ای اجتماعی بوده است و این حجم از اختصاص وقت به این سایت ها باعث می شود که کارمندان شرکت ها در انجام وظایف اصلی محول شده اهمال نمایند.
از سوی دیگر 10 درصد از پهنای باند شرکت های تجاری مختلف هم صرف بازدید کارکنان آنها از سایت یوتیوب شده که این امر هم یکی دیگر از دغدغه های جدی مدیران این شرکتها است.
مسائلی از این دست موجب شده که در بسیاری از شرکت های تجاری دسترسی به سایت های مذکور برای کارمندان مسدود شود تا آنها وقت خود را صرف انجام وظایف محول شده شغلی نمایند.
نیمی از مدیران شرکت های آی تی که در این تحقیق شرکت کرده اند استفاده بیش از حد از سایتهایی مانند فیس بوک و یوتیوب را یک دغدغه جدی دانسته اند و گفته اند که مشکلات امنیتی سایت هایی به خصوص فیس بوک نیز آنها را نگران می کند.