تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 28 فروردینماه 1389  

 

نامزدهای اسکار اینترنت را بشناسید

 
 

نامزدهای چهاردهمین فستیوال جایزه وبی یا اسکار اینترنت که هر ساله توسط آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال و در بخش‌هایی چون وب‌سایت‌ها، تبلیغات تعاملی، فیلم و تصاویر ویدیویی آنلاین و موبایل برگزار می‌شود، معرفی شدند.  

 
 

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات، نسترن صائبی - نامزدهای چهاردهمین فستیوال جایزه وبی یا اسکار اینترنت که هر ساله توسط آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال و در بخش‌هایی چون وب‌سایت‌ها، تبلیغات تعاملی، فیلم و تصاویر ویدیویی آنلاین و موبایل برگزار می‌شود، معرفی شدند.

در میان اسامی نامزدهای وبی امسال وب‌سایت نیویورک تایمز، BBC و سایت‌های متعلق به زاک گالینافاناکیس، هنرپیشه آمریکایی و استفان کالبرت‌، کمدین معروف آمریکایی به چشم می‌خورند.

برترین‌های وبی در واقع بهترین‌های اینترنت از دنیای سرگرمی گرفته تا اخبار را شامل می‌شود که در هر بخش دو برنده دارد. یکی از این برنده‌ها توسط آکادمی هنرهای علوم و هنرهای دیجیتال انتخاب می‌شود و دیگری را مردم از طریق بخش رای‌گیری People's Voice انتخاب می‌کنند.

برندگان وبی اواردز امسال در مراسمی که چهاردهم ماه ژوییه آینده در نیویورک برگزار خواهد شد و با حضور داورانی چون دیوید بوئی، خواننده راک اعلام خواهند شد.

وبی‌های بخش وب‌سایت‌ به 70 زیرشاخه از جمله هنر، اخبار، خودرو، بانکداری، وبلاگ‌ سیاسی و فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزار و سخت‌افزار فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، وسایل الکترونیکی و افراد مشهور و محبوب رده‌بندی می‌شوند. در میان این زیر شاخه‌ها به چندین مورد اشاره می‌کنیم:

روزنامه‌های آنلاین

نامزدهای وبی روزنامه‌های آنلاین امسال به چند بخش اخبار، عکس و نویسندگی تقسیم می‌شوند. وب‌سایت نیویورک تایمز در 15 بخش نامزد شده که به عقیده دیوید میشل دیویس، رییس وبی اواردز انتخاب این سایت در چندین رشته مختلف به خاطر ساختار مناسب آن برای در دسترس بودن محتواها برای کاربران و تفاوت‌های عمده آن با سایت‌های خبری دیگر است.

وی گفت: سایت نیویورک تایمز، اولین روزنامه‌ای است که خبرنگارانی دارد که اخبار خود را از طریق سایت وبلاگ‌نویس خرد توییتر ارسال می‌کنند.

دیگر نامزدهای وبی در بخش روزنامه‌های آنلاین، سایت‌های BBC، NPR، سالون و گاردین هستند.

افراد مشهور

پنج نامزد بخش وب‌سایت‌های چهره‌های مشهور عبارتند از: دی جی شادو، آهنگساز آمریکایی، یان پولتر، گلفباز حرفه‌ای انگلیسی، جیم کری، هنرپیشه آمریکایی، جاسم میجر (JochemMyjer)، کمدین هلندی و U2، گروه موسیقی راک ایرلندی.

آمار سایت وبی اواردز نشان می‌دهد که پس از اعلام نامزدهای وب‌سایت افراد مشهور، رقابت شدیدی میان طرفداران جیم کری و گروه U2 در بخش رای مردمی درگرفته است. افراد مشهور دیگری در رشته‌های مختلف برای جایزه وبی اواردز به رقابت پرداخته‌اند. به طور مثال زاک گالیفاناسکیس، هنرپیشه و کمدین آمریکایی که در فیلم‌هایی نظیر The Hangover و Youth in Revolt ایفای نقش کرده است، به خاطر برنامه گفت‌وگوی آنلاین‌اش با عنوان Between Two Ferns نامزد جایزه وبی شده است.

شبکه‌های اجتماعی

در بخش شبکه‌های اجتماعی سایت‌های توییتر، BakeSpace ، Cute as Hell، Digg و Goodreads نامزد وبی شده‌اند. جالب توجه این است که نام فیس‌بوک در میان شبکه‌های اجتماعی که داوران وبی اواردز انتخاب کرده‌اند، به چشم نمی‌خورد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

ادوب برلیانت، Every Click Matters، مکافی، Sponsors of Tomorrow Website و TheyMakeApps نامزدهای بهترین سایت‌های مربوط به معرفی نرم‌افزار و سخت‌افزار شناخته شده‌اند.

در تمامی بخش‌ها

داوران وبی اواردز پنج سایت را که از هر لحاظ بهترین هستند نیز مشخص کرده‌اند.

با توجه به آماری که سایت وبی اواردز در بخش رای‌های مردمی اعلام کرده، عموم مردم پنج سایت را به عنوان بهترین‌ها انتخاب کرده‌اند که در میان آنها توییتر به چشم می‌خورد که تاکنون 26 درصد آرا را به خود اختصاص داده است. بعد از آن سایت Hulu با 23 درصد، ‌سایت رسمی جیم کری با 19 درصد، پاندورا با 18 درصد و کالبرت نیشن با 15 درصد کل آرا قرار گرفته‌اند.

گفتنی است استفان کالبرت، کمدین و مجری تلویزیون آمریکا به عنوان مرد وبی سال 2008 انتخاب شده بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed