تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 25 فروردینماه 1389  

 

نرم‌افزار تحلیل عواطف در شبکه‌های اجتماعی

 
 

رسانه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک، توییتر و دیگر محافل آنلاین حجم قابل توجهی از عواطف کاربران را در برمی‌گیرند که به طور بالقوه برای شرکت‌ها قابل استفاده است. این عواطف و عقاید صرفاً برای اهداف بازاریابی مناسب نیست بلکه می‌تواند به شرکت‌ها در توسعه محصولاتشان نیز کمک کند. 

 
 

همکاران سیستم - رسانه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک، توییتر و دیگر محافل آنلاین حجم قابل توجهی از عواطف کاربران را در برمی‌گیرند که به طور بالقوه برای شرکت‌ها قابل استفاده است. این عواطف و عقاید صرفاً برای اهداف بازاریابی مناسب نیست بلکه می‌تواند به شرکت‌ها در توسعه محصولاتشان نیز کمک کند.

تنها چالش این است که چگونه می‌توان از این اقیانوس اطلاعات به داده‌های معنادار و مفید راهگشا رسید. تحلیل‌گران معتقدند ابزارهای دیجیتال برای ارزیابی و تحلیل محتوای رسانه‌های اجتماعی هنوز ابتدایی هستند. ابزارهای فعلی عمدتاً بر "تحلیل عواطف" که بحث نرخ تایید مشتری از خدمات شرکت‌ها را در بر دارد، متمرکزند.

موسسه SAS، رهبر صنعت هوشمندی تجاری و تحلیل داده‌ها محسوب می‌شود و معتقد است که می‌توان به مراتب بهتر از وضع موجود در این حوزه کار کرد. این شرکت خدمت نرم‌افزاری موسوم به برنامه تحلیل رسانه‌های اجتماعیSAS را ارائه کرده که در مقایسه با دیگر ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی پیشرو می‌باشد.

تحلیل‌گرانی که این برنامه را مورد آزمایش قرار داده‌اند از دقت سیستم اتوماسیون تحلیل عواطف آن راضی هستند و معتقدند این نرم‌افزار به قابلیت انسانی (یعنی قابلیت خواندن هزاران پیام در مورد یک شرکت و طبقه‌بندی هر یک از پیام‌ها به صورت مثبت یا منفی) نزدیک شده‌ است.

کتی دلاهای پین، رئیس واحد اندازه‌گیری و تحقیقات ارتباطات در شرکت Berlin NH گفت: نرم افزارهای تحلیل عواطف تا کنون 70 درصد دقت داشته‌اند اما از نظر وی دقت نرم افزار SAS برابر با 92% است.

مارک چاوز، مدیر واحد هوشمندی بازار در شرکت SAS بیان داشت که نرم افزار جدید شرکتش در کنار دیگر قابلیت‌هایی که دارد، اجازه می‌دهد "افراد با نفوذ" در شبکه‌های اجتماعی شناسایی شوند و به کاربران "امتیاز نفوذ" داده می‌شود. "امتیاز نفوذ" تعیین می‌کند که کدام کاربران، وبلاگ‌ها یا سایت‌ها بیشترین اهمیت را برای شرکت‌ها یا صنایع خاص دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed