تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 24 فروردینماه 1389  

 

اعلام برندگان جوایز پولیتزر ۲۰۱۰

 
 

جوایز پولیتزر ۲۰۱۰ اعلام و برای نخستین بار در تاریخ این جوایز معتبر یک سرویس آنلاین برنده یکی از جوایزی شد که سالانه از سوی هیات جوایز پولیتزر در دانشگاه کلمبیا به برترین‌های دنیای ژورنالیسم تعلق می‌گیرد. 

 
 

جوایز پولیتزر 2010 اعلام و برای نخستین بار در تاریخ این جوایز معتبر یک سرویس آنلاین برنده یکی از جوایزی شد که سالانه از سوی هیات جوایز پولیتزر در دانشگاه کلمبیا به برترین‌های دنیای ژورنالیسم تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در نخستین لحظه تاریخی برای ژورنالیسم آنلاین، ProPublica برنده جایزه گزارش تحقیقی شد که توسط شری فینک با همکاری مجله نیویورک تایمز نوشته شده و به مرگ‌های جنجالی در یک مرکز پزشکی نیواورلئان مربوط بود که به‌دنبال طوفان کاترینا به وقوع پیوستند.

همچنین در یکی از نخستین‌های آنلاین، www.sfgate.com که وب‌سایت روزنامه "سانفرانسیسکو کرونیکل" است، برنده جایزه کاریکاتور ادیتوریال شده و این برای نخستین بار بود که یک نامزد کاملا اینترنتی برنده جایزه این رشته شد.

دومین جایزه پولیتزر برای گزارش تحقیقی به باربارا لیکر و وندی رودرمن از "فیلادلفیا دیلی نیوز" برای افشای گروه پلیسی داده شد که با مواد مخدر ارتباط داشتند.

مایکل موس از نیویورک تایمز برنده گزارش توضیحی برای نوشتن مقاله‌ای درباره همبرگرهای آلوده و مسئله سلامت غذا شد. مت ریچتل از نیویورک تایمز نیز برای گزارش ملی برای نوشتن درباره خطرات استفاده از تلفن همراه و رایانه به هنگام رانندگی برنده شد.

این جایزه در رشته خدمات عمومی به "ویرجینا هرالد کوریر" برای نوشتن درباره مدیریت ضعیف حقوق گاز طبیعی وعده داده شده به زمین‌داران تعلق گرفت.

اما واشنگتن پست برنده چهار جایزه شد؛ آنتونی شدید از این روزنامه که اکنون با نیویورک تایمز همکاری می‌کند به خاطر گزارش بین‌المللی برای مقاله‌هایش از عراق منتخب شد؛ جین وین گارتن، برنده مطلب غیرخبری برای داستانی مربوط به والدینی شد که با گذاشتن کودکانشان در خودرو به طور تصادفی آن‌ها را کشتند، در رشته تفسیر کتلین پارکر و در رشته نقد سارا کافمن از این روزنامه برنده شدند.

جایزه گزارش خبری فوری به یکی از خبرنگاران "سیاتل تایمز" برای پوشش آنلاین و چاپی تیراندازی مرگبار به چهار پلیس در یک کافی شاپ و تعقیب 40 ساعته مظنون تعلق گرفت. سه خبرنگار "دالاس مورنینگ نیوز" نیز برای بررسی نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در شهر در رشته مطلب سرمقاله، جایزه به خود اختصاص دادند.

جایزه عکس خبری فوری به ماری چایند از The Des Moines Register برای عکسی از یک امدادگر تعلق گرفت که تلاش می‌کرد یک زن افتاده در آب را نجات دهد و جایزه عکس غیرخبری به کرگ واکر از "دنورپست" برای تصویری تعلق گرفت که نوجوانان ملحق شده به ارتش آمریکا را نشان می‌داد.

محتواهای آنلاین وب‌سایت‌های روزنامه‌ها در سال 2007 اجازه شرکت در رشته‌های ژورنالیسم پولیتزر را یافتند اما سایت‌های خبری که تنها در اینترنت فعالیت می‌کردند، اجازه شرکت نداشته و مطالب کاملا اینترنتی شرکت کرده در مسابقه، تنها در دو رشته پوشش خبری فوری و عکس خبری فوری اجازه حضور داشتند.

همچنین در سال 2009 سایت‌هایی که تنها در اینترنت فعالیت می‌کردند و دست کم یک بار در هفته به‌روز می‌شدند، اجازه شرکت داشتند و هیات جوایز همچنین برای نخستین بار اجازه داد محتوای کاملا اینترنتی در تمامی 14 رشته ژورنالیسم شرکت کنند.

جایزه‌ پولیتزر یکی از پرافتخارترین جوایز ملی کشور آمریکا در بخش ژورنالیسم، دستاوردهای ادبی و ساخت موسیقی محسوب می‌شود که توسط دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک اداره می‌شود. جوایز پولیتزر در سال 1917 برای نخستین ‌بار به یاد روزنامه‌نگار آمریکایی «جوزف پولیتزر» راه‌اندازی شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed