بر اساس بررسی جدید بیشتر دبیران روزنامه و رادیو و تلویزیون بر این باورند که ژورنالیسم آمریکایی رو به تنزل بوده و در صورتی که روسای آنان منبع درآمد جدیدی نیابند، از این کسب و کار خارج میشوند.
به گزارش ایسنا، در میان دبیران نشریات، 18 درصد از افراد مورد بررسی عنوان کردند که نشریهشان فعالانه پیگیر ایده مطالبه هزینه از خوانندگان برای دسترسی به وب سایت آنها است؛ در حالی که 58 درصد این مساله را مورد ملاحظه قرار دادهاند. 23 درصد نیز بر این باورند که در عرض سه سال آینده چنین هزینههای اشتراکی منبع اصلی درآمد آنلاین آنها خواهد بود و از تبلیغات پیشی میگیرد.
بهعلاوه به گفته 48 درصد از دبیران شرکتکننده در این بررسی، سازمان آنها بدون منبع درآمد مستمر نمیتواند بیش از 10 سال قروضش را پرداخت کند، در حالی که از نظر 31 درصد این مدت پنج سال یا کمتر است.
اما با وجود بدبینی، حدود سهچهارم از این دبیران با پذیرفتن حمایت مستقیم ازسوی دولت یا گروههای دارای منافع مخالفت شدید داشته و شمار مشابهی نیز اعلام کردند سازمان آنان درباره دریافت کمک مالی از گروههای غیرانتفاعی بهصورت جدی فکر نکرده است.
در دوران کوچک شدن اتاقهای خبری 58 درصد از دبیران اظهار کردند که ژورنالیسم در مسیر اشتباهی قرار گرفته و 62 درصد نیز با اشاره به کم رنگ شدن استانداردها اظهار کردند اینترنت ارزشهای بنیادی این حرفه را تغییر داده است.
دبیران خبری در رادیو و تلویزیون درباره آینده مالی کارفرمایانشان اندکی امیدوارتر از همتایانشان در نشریات بودند اما به طور قابل توجهی نگاه تیرهتری به آنچه که برای کیفیت ژورنالیسم روی میدهد، داشتند.
به اعتقاد حدود نیمی از این دبیران، علت افتادن صنعت خبر در این مشکل تقاضای بیش از حد برای حاشیه سود در زمانهای خوب بود، در حالی که به اعتقاد سایرین، سازمان آنان در بهکارگیری و سرمایهگذاری در اینترنت کند بوده است.
در این نظرسنجی که در فاصله ماه دسامبر تا ژانویه انجام گرفت، مرکز پژوهشی پیو اعضای دو گروه صنعتی انجمن آمریکایی دبیران خبری و انجمن اخبار دیجیتالی رادیو تلویزیون را مورد نظرسنجی قرار داده و 353 پاسخ دریافت کرد.