تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: شنبه، 21 فروردینماه 1389  

 

رویای خبرنگاران تحقق یافت: استیو جابز بالاخره مصاحبه کرد!

 
 

زمانی صحبت با استیو جابز برای خبرنگاران رویایی تقریبا غیرممکن بود اما رئیس اپل سرانجام پس از سالها تصمیم گرفت تا این رویا را به واقعیت تبدیل کند و به سئوالات روزنامه نگاران پاسخ دهد. 

 
 

خبرگزاری مهر - زمانی صحبت با استیو جابز برای خبرنگاران رویایی تقریبا غیرممکن بود اما رئیس اپل سرانجام پس از سالها تصمیم گرفت تا این رویا را به واقعیت تبدیل کند و به سئوالات روزنامه نگاران پاسخ دهد.

استیو جابز که هرگز تن به مصاحبه نمی داد شاید به خاطر تغییرات ناشی از مبارزه با سرطان کبد و یا شاید به دلیل استراتژیهای مرتبط با عرضه "آی- پد" در مراسم معرفی سیستم عامل جدید "آی- فن" گشاده تر از همیشه به نظر می رسید. به طوری که پس از پایان مراسم معرفی از خبرنگاران خواست که در یک نشست خبری شرکت کنند و در آنجا به سئوالات آنها پاسخ داد.

در ادامه خلاصه ای از این گفتگو را می خوانید:

* از عرضه "آی- پد" راضی هستید؟

- استیو جابز: 450 هزار دستگاه فروخته شده در کمتر از سه روز، چطور می توانیم راضی نباشیم؟ حتی "والت ماسبرگ" (سرمقاله نویس وال استریت ژورنال) هم که کلا با ما بسیار نامهربان است از این نتیجه خوشحال است. "آی- پد" به طور برگشت ناپذیری چشم انداز دنیای انفورماتیک معاصر را تغییر می دهد.

* چرا؟

- تنها مسئله سخت افزاری نیست بلکه نرم افزار را هم باید در نظر داشت. برای مثال در سه روز، کاربران بیش از 25 هزار کتاب الکترونیک را بارگذاری کردند. با محاسبه اینکه بیش از 185هزار برنامه جانبی برای "آی- پد" در دسترس قرار دارد باید فهمید که هیچ گوشه ای از وب وجود ندارد که "آی- پد" نتواند به آن نرسد.

* اما اپل تنها عرضه کننده برنامه های جانبی نیست...

- "آی- پد" پتانسیل بالایی برای دستیابی به 85 میلیون مصرف کننده دارد. ما می خواهیم گروهی از برنامه های جانبی را عرضه کنیم که به کاربران کمک کنند نه اینکه برای آنها ایجاد مشکل کنند.

* عرضه iAd، سکوی جدید تبلیغات که بر روی تمام برنامه های جانبی دستگاههای قابل حمل اپل نصب خواهد شد نشانه ای از ورود اپل در عرصه تبلیغات موبایل است. طرحهای آینده شما در این بخش چیست؟

- ما درحال پاسخگویی به فشارهای موجود در این بخش هستیم. هم برنامه نویسان و هم آژانسهای تبلیغاتی از مدتها قبل برای فقدان وسایلی برای تولید آگهی های تبلیغاتی برای "آی- فن" ابراز تاسف می کردند. بنابراین iAd می خواهد این خلاء را پر کند و به توسعه دهندگان ما امکان دهد که روی برنامه های جانبی خود پول مبادله کنند. امروز بسیاری از آنها برای یک مشت پول خرد این تبلیغات را انجام می دهند اما با این روش جدید، بخش اعظمی از درآمدها به آنها می رسد.

* این اولین بار نیست که شما در عرصه تبلیغات وارد می شوید... .

- درست است. چند وقت قبل ما به دنبال خرید شرکت AdMob بودیم که بزرگترین آژانس تبلیغاتی برای بازار موبایل است اما گوگل در آخرین لحظه همه چیز را به باد داد. بعدها ما Quattro Wireless را خریدیم. یک آژانس تبلیغاتی کوچکتر اما پیشگام. الان فکر می کنیم که موفق شده ایم طرحی را تولید کنیم که حرف تبلیغات را در سطح سیاره ای به گوش همه برساند.

* چرا معتقدید که "آی- فن" و "آی- پد" سکوهای خوبی برای تبلیغات باشند؟

- مسئله تعداد مطرح است. در دنیا بیش از 100 میلیون آی- فن موجود است. بخش اعظم فعالیت موبایلی کاربران محصولات اپل بر روی برنامه های جانبی و کاربردها انجام می شود. در کل هر کاربر به مدت 30 دقیقه در روز از این برنامه ها استفاده می کند. اگر 10 آگهی تبلیغاتی روی هر یک از این تلفنها ظاهر شود یک میلیارد تماس روزانه بین مصرف کننده و آگهی کننده برقرار می شود. پس بی فایده است که بخواهم درباره توان اقتصادی این ارقام تاکید کنم.

* بنابراین برنامه های جانبی در مرکز چشم انداز آینده شما قرار دارند؟

- بله. آینده اینترنت بیش از همیشه موبایلی می شود و بیش از همیشه در جهت شبکه های اجتماعی پیش می رود. این چیزی است که ما روی آن کار می کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed