خرید یک شرکت تبلیغات آنلاین از سوی گوگل به علت نگرانی در مورد ماهیت انحصارطلبانه این اقدام با ابهام مواجه شده است.
به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا قصد دارد گوگل را در این زمینه به چالش بکشد و مانع از نهایی شدن خرید AdMob توسط غول اینترنتی جهان شود.
استدلال کمیسیون یاد شده که مهمترین نهاد رگولاتوری آمریکا در حوزه ارتباطات و آی تی محسوب می شود، آن است که با این خرید گوگل انحصار فعالیت در حوزه تبلیغات آنلاین را در فضای مجازی به دست می آورد و چنان قدرتمند می شود که دیگر رقبا توان رقابت با آن را نخواهند داشت.
کمیسیون یاد شده نگرانی های خود را با کنگره آمریکا نیز در میان گذاشته و قرار است چند شرکت رقیب AdMob نیز در این مورد شهادت داده و آن را تقدیم مراجع قضایی کنند.
در همین حال وکلای گوگل به شدت در تلاش هستند تا مانع بلوکه شدن این خرید که برای این شرکت اهمیت فراوانی دارد ، شوند.
به نظر می رسد کشمکش در این زمینه طی ماه های آینده ادامه یابد.