تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: فیلترینگ سایت‌ها

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 19 فروردینماه 1389  

 

دلیل تغییر چهره‌ی صفحه فیلترینگ چه بود؟

 
 

مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دلایل تغییر صفحه فیلترینگ که از روز نهم فروردین‌ماه با ظاهر جدید نمایش داده شد گفت: طرح صفحه فیلترینگ بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد، تغییر کرد. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دلایل تغییر صفحه فیلترینگ که از روز نهم فروردین‌ماه با ظاهر جدید نمایش داده شد گفت: طرح صفحه فیلترینگ بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد، تغییر کرد.

حسن کریمی - مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت - با بیان این مطلب گفت: درواقع مرجع تصمیم‌گیرنده در زمینه فیلترینگ این کار گروه است و ما مجری مصوبات آن هستیم.

او ادامه داد: در برخی کشورها صفحه فیلترینگ به صورت هوشمند است، یعنی اگر کاربری به سایتی مراجعه کند که فیلتر شده باشد، صفحه به‌صورت هوشمند نیاز کاربر و عبارت و موضوع مورد جست‌وجوی کاربر را تشخیص داده و لینک‌های مجاز مرتبط را در اختیارش قرار می‌دهد.

وی گفت: به عنوان مثال اگر کاربر به سایتی خبری، یا سایت یا وبلاگی که مثلا با موضوع خانواده مرتبط است، مراجعه کند صفحه فیلترینگ هوشمند، موضوع را تشخیص داده و سایت‌ها و لینک‌های مرتبط خبری یا خانواده را در اختیار کاربر می‌گذارد، تا کاربر بتواند از آن استفاده کند.

مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا زیرساخت گفت: صفحه فیلترینگ جدید که در برخی سایت‌ها به‌عنوان هوشمند یاد شده، هوشمند نیست اما به‌دلیل طراحی موضوعی آن، اهداف یک صفحه فیلترینگ هوشمند را محقق می‌کند.

به گفته او این صفحه سایت‌ها و لینک‌ها را که در هفت موضوع دسته‌بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند براساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کند.

کریمی در ادامه اظهار کرد: مزیت صفحه جدید فیلترینگ نسبت به صفحه قبلی، راهنمایی کاربر بر اساس موضوع مورد نیاز است.

کاربران اینترنت در ایام تعطیلات نوروز به‌دنبال ورود به سایت‌هایی که طبق قانون فیلتر شده‌اند با صفحه‌ای جدید مواجه شدند که با تبریک سال نو کاربر را به سایت‌های مجاز فعال در حوزه‌های مختلف هدایت کرده و دیگر عبارت قرمز رنگ "مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نمی‌باشد" را نمایش نمی‌داد.

در صفحه جدید فیلترینگ سایت‌ها که کاربران با آن مواجهند، سایت‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و مذهب، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی و شبکه اجتماعی معرفی شده‌اند تا پاسخگوی نیاز کاربر باشند.

در صفحه فیلترینگ قبلی عبارتی با این مضمون که "درصورتی که این سایت به اشتباه فیلتر شده باشد با لینک زیر (آدرس ایمیلی که معرفی شده بود) تماس بگیرید" مشاهده می‌شد، در صفحه جدید هم با اعلام اینکه "با استناد به قانون جرایم رایانه‌ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان‌پذیر نمی‌باشد" آدرس ای‌میلی برای رسیدگی به اعتراضات قرار داده شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed