یک بررسی جهان نشان داد چین به نیروی فرهنگی حاکم بر اینترنت تبدیل خواهد شد و جای آمریکا را بهعنوان هدایتکننده دنیای دیجیتالی میگیرد.
به گزارش ایسنا، بر اساس این بررسی که ازسوی شرکت فلشمن هیلارد انجام گرفته، چینیها با متوسط 34 ساعت در هفته استفاده رسانهیی، بزرگترین کاربران اینترنت و ایمیل بوده و 56 درصد از کل استفاده از رسانه را به خود اختصاص دادهاند.
با وجودی که گوگل فعالیتهایش را در داخل کشور چین بر سر نگرانیهای سانسور خاتمه داده اما به گفته مدیر اجرایی فلشمن، پژوهش در هفت کشوری که 48 درصد از کل جمعیت آنلاین را تشکیل میدهند، نشان داده که رشد نفوذ چین برروی بازارهای اینترنتی تثبیت شدهتر ادامه دارد.
به گفته وی، چینیها در مقایسه با بازارهای دیگر بیشتر امکان دارد که در تمامی رفتارهای آنلاین مشارکت کنند. چین در عرصه پژوهش، ارتباطات، بازرگانی، انتشار و سیار بودن در صدر است، در حالیکه پیشروهای سنتی مانند انگلیس، آمریکا و حتی آلمان نسبت به باقی جهان عقب ماندهاند.
بر اساس این گزارش البته هند نیز پس از تکمیل راهاندازی شبکههای نسل سوم، با شمار بالای کاربران تلفن همراه این توان را دارد تا به همراه چین برروی اینترنت تاثیر بگذارد.