تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 14 فروردینماه 1389  

 

تایمز و ساندی‌تایمز از خوانندگان اینترنتی پول می‌گیرند

 
 

شرکت NI، صاحب روزنامه‌های تایمز و ساندی تایمز انگلیس اعلام کرده‌است که از شروع ماه ژوئن دسترسی به اخبار وب‌سایت این دو روزنامه پولی خواهد شد. 

 
 

همشهری آنلاین - شرکت NI، صاحب روزنامه‌های تایمز و ساندی تایمز انگلیس اعلام کرده‌است که از شروع ماه ژوئن دسترسی به اخبار وب‌سایت این دو روزنامه پولی خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، کاربران می‌توانند برای دسترسی یک روزه 1 پوند و دسترسی هفتگی 2 پوند پرداخت کنند و مطالب این دو وب‌سایت را مطالعه کنند.

پیش‌بینی می‌شود این حرکت تایمز که در دنیای مطبوعات اولین در نوع خود نیست تأثیرات جدی بر صنعت خبر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت (NI (New International، ربکا بروکز می‌گوید که تصمیم شرکتش "قدمی حساس به سمت تغییر صنعت خبر به یک مدل اقتصادی جالب" است.

علاوه بر این دو روزنامه تایمز و ساندی تایمز در ماه مه دو وب‌سایت مجزا باز خواهند کرد و جای وب‌سایت تایمز آنلاین که نسخه دیجیتال ترکیبی این دو روزنامه است را خواهند گرفت.

برای یک مدت محدود نیز دسترسی‌ها به این دو وب‌سایت آزمایشی و مجانی خواهد بود و بعد از این مدت کاربرانی که برای دسترسی پول پرداخت کنند می‌توانند روزانه یا به طور هفتگی از مطالب هر دو وب‌سایت استفاده کنند.

از زمان شروع بحران مالی، روزنامه‌ها و صنایع خبری با چالش‌های جدی روبرو شدند و به تازگی به دنبال راه‌هایی برای ایجاد درآمد هستند.

ریسک بزرگ

با وجود مطالب مجانی که در اینترنت وجود دارد، بسیاری از تحلیل‌گران حرکت NI و شرکت‌های خبری دیگر برای پولی کردن وب‌سایت‌هایشان را نه تنها بدون سود، بلکه زیان آور می‌دانند.

از طرفی روپرت مورداک (Rupert Murdoch) که شرکتش به نام News Corp دارنده خود شرکت NI است یکی از مخالفان جدی وب‌سایت‌های نظیر گوگل خبر است که مطالب وب‌سایت‌ها را به طور مجانی منتشر می‌کنند.

گقتنی‌است که شرکت News Corp دارنده روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز هست. وب‌سایت وال استریت ژورنال روزانه 407 هزار کاربر دارد که همگی برای دسترسی به مطالب و مقالات خاص پول پرداخت می‌کنند و تنها دسترسی به اخبار روزانه مجانی است.

جیمز هاردینگ از روزنامه نگاران تایمز حرکت NI را همراه با ریسک می‌داند ولی می‌گوید ریسک این کار بزرگتر از این نیست که تلاش‌های روزنامه نگاران را هدر داد و مطالب آن‌ها را به طور مجانی در اختیار همه قرار داد.

وی همچنین مثال جالبی در این مورد می‌زند و می‌گوید وضعیت کنونی صنعت خبر در دنیای سایبر مانند وضعیت شرکت‌های نشر موزیک در چهار سال پیش است. در آن زمان با ظهور اینترنت پرسرعت و گسترش سریع اینترنت همه معتقد بودند که کار شرکت‌های نشر موسیقی به پایان رسیده و با وجود دانلود مجانی دیگر کسی برای موزیک پول نمی‌دهد. ولی دیدیم که اکنون خلاف این ثابت شده‌ و هر کس برای خرید موزیک مورد علاقه‌اش حاضر است به وب‌سایت‌ها دانلود پول پرداخت کند.

ربکا بروکز می گوید: "تصمیم پولی کردن سایت‌های خبری برای روزنامه‌نگاری تعیین کننده است و ما به تولیدات خود افتخار می‌کنیم و از اینکه بگوییم اخبارمان ارزش مادی نیز دارند، شرمنده نیستیم."

نقطه شروع

خانم بروکز همچنین اعلام کرد که دو روزنامه دیگر سان و News of the World نیز تصمیم مشابهی دارند.

وی می‌افزاید: "تایمز و ساندی تایمز تنها دو روزنامه اینترنتی ما هستند که در انگلیس پولی می‌شوند. ما برای گسترش تولیدات دیجیتال خود و سرمایه‌گذاری برای مشتریان به این رویه ادامه خواهیم داد."

پولی کردن مطالب اینترنتی روزنامه موافقان زیادی نیز دارد. بعضی تحلیل‌گران می‌گویند هزینه‌های پایین اشتراک یک پوندی و 2 پوندی آنقدر درست طراحی شده‌اند که برای جذب هزاران مشتری در روز کافی است.

بعضی تحلیل‌گران پولی کردن مطالب وب‌سایت‌های خبری را راهی برای جذب مخاطبان وفادار می‌دانند و می‌گویند به این صورت می‌توان مخاطبان واقعی را شناسایی کرد و در آینده برای آن‌ها سرمایه گذاری‌های خاص کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed