تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: شنبه، 14 فروردینماه 1389  

 

وقتی مغز به سینما می‌رود: طبقه‌بندی واکنش مغز به ۱۰ فیلم سینمایی!

 
 

یک شرکت آمریکایی در تحقیق جالبی مغز گروهی از داوطلبان را در زمانی که مشغول تماشای یک سری از فیلمهای سینمایی بودند کنترل کرده و واکنش مغز این تماشاچیان را نسبت به ژانرهای مختلف فیلم مورد کاوش قرار داده است.  

 
 

یک شرکت آمریکایی در تحقیق جالبی مغز گروهی از داوطلبان را در زمانی که مشغول تماشای یک سری از فیلمهای سینمایی بودند کنترل کرده و واکنش مغز این تماشاچیان را نسبت به ژانرهای مختلف فیلم مورد کاوش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "مایند- سینگ" با استفاده از تکنیک روزنانس مغناطیسی واکنش مغز گروهی از داوطلبان را در زمان تماشای فیلمهای سینمایی بررسی کرده است.

در این تحقیق، داوطلبان یکسری از فیلمهای سینمایی را در ژانرهای مختلف تماشا کردند و همزمان پاسخ احساسی مغز آنها به تصاویر سینمایی مورد کنترل قرار گرفت.

مجله Wired طبقه بندی 10 فیلم سینمایی که بیشترین واکنش احساسی مغز را برانگیخته اند براساس این تحقیق منتشر کرده است:

لعنتی های بی آبرو اثر کوئینتین تارانتینو

میزان آدرنالین تماشاچیان در زمان تماشای این فیلم مربوط به جنگ جهانی دوم به اوج خود رسید. به طوری که این شرکت فعال در عرصه "نورومارکتینگ" اطمینان داده است که سطح احساسی داوطلبان در زمان تماشای این فیلم برابر با سطح احساسی ایجاد شده در زمان تماشای فیلمهای استاد بزرگ سینما "آلفرد هیچکاک" است.

سریع و آتشین اثر وین دیزل

آدرنالین تماشاچیان در زمان حرکت ماشینهای مسابقه ای که با سرعت بسیار بالا بر روی جاده برای دستیابی به جایزه 10 هزار دلاری حرکت می کنند به اوج می رسد. این نتیجه براساس سطح واکنشهای مغز به تصاویر به نمایش درآمده بر روی پرده سینما است.

سفر ستاره ای (STAR TREK)

رتبه سوم این طبقه بندی به فیلم علمی تخیلی STAR TREK اختصاص یافته است.

سفر به سرزمین وحشیها اثر اسپایک جونز

این فیلم کارتونی در بسیاری از کشورها نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد اما به نظر می رسد پاسخ مغز تماشاچیان آمریکایی نسبت به این فیلم آنچنان بالا بوده که توانسته است در سکوی چهارم این طبقه بندی قرار گیرد.

هری پاتر و شاهزاده دورگه

این فیلم که براساس مجموعه رمانهای جی. کی رولینگ ساخته شده موفق شده است به دلیل برخورداری از جلوه های ویژه جادوگری و براساس واکشن احساسی مغز تماشاچیان در رتبه پنجم این رده بندی جای گیرد.

آواتار اثر جیمز کامرون

به نظر می رسد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان که توانست توجه مخاطبین و منتقدان را به سوی خود جلب کند و به اعتقاد بسیاری عبور از یک نوآوری و تحول است و به خصوص با پخش سه بعدی در سینما بسیاری از مردم دنیا را در مقابل پرده بزرگ نشاند، نتوانسته است در سکویی فراتر از ششم قرار گیرد.

جی. آی. جو؛ ظهور کبرا

هفتمین رتبه از دیدگاه مغز تماشاچیان به فیلم استفان سامرز اختصاص یافت. واکنشهای نورولوژیکی که زیر حد متوسط بودند فروش پایین این فیلم را تائید کردند.

آلیس در سرزمین عجایب اثر تیم برتون

این فیلم نیز که به صورت سه بعدی در سینماهای دنیا به نمایش در می آید توانسته است پس از آواتار رتبه دوم فیلمهای پرفروش را به دست آورد اما از دیدگاه مغز توفیق این فیلم حتی از آواتار نیز کمتر است و تنها توانسته است در سکوی هشتم قرار گیرد.

شب مردگان زنده اثر جورج رومر

بی شک رومر و طرفدارانش پس از اینکه فهمیدند که این فیلم از دید مغز تنها در رتبه نهم ایستاده است بسیار دلسرد شدند.

بالا (UP)

"بالا" اولین فیلم کارتونی است که توانست نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انتخاب تماشاچیان اسکار شود و میلیونها تماشاچی را در تمام دنیا شیفته خود کند. بنابراین عجیب به نظر می رسد که این فیلم کاملا احساسی این چنین مورد بی مهری مغز تماشاچیان آمریکایی قرار گرفته است. شاید به دلیل تعداد زیاد بادکنکها!

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed