تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 10 فروردینماه 1389  

 

رایانه‌ها جایگزین خبرنگاران می‌شوند

 
 

پژوهشگران سرگرم طراحی روبات‌ها و دستگاه‌هایی هستند که در آینده جایگزین خبرنگاران خواهند شد.  

 
 

پژوهشگران سرگرم طراحی روبات‌ها و دستگاه‌هایی هستند که در آینده جایگزین خبرنگاران خواهند شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، دو پژوهشگر دانشگاهی در ایالت ایلینوی امریکا هفته گذشته طرح خود را معرفی کردند که برنامه ای در خصوص هوش مصنوعی است. این برنامه قادر به جمع آوری اطلاعات خبری، تفسیر آنها و تهیه مقالات مختلف از آنها است.

این برنامه به کمک دو شخصیت مجازی رایانه ای فیلمی را نقد می کند. هر چند صدای این شخصیتها ممکن است مصنوعی به نظر برسد، نقدی که از فیلم به عمل اورده اند کاملا واقعی به نظر می رسد این در حالی است که هیچ انسانی در ایجاد این نقد نقشی نداشته است.

این برنامه ممکن است در اینده نقش خبرنگاران را به کلی از بین ببرد.

لاری بیرنبوم مدیر ازمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه نورث وسترن ایلینوی گفت خبرهایی که از طریق این برنامه تولید می شود کوچکترین خطایی ندارد و بسیار سریعتر از خبرهای انسانی منتقل می شود. فعلا این دستگاه در زمینه خبرهای ورزشی خبر تولید می کند و قادر به تجزیه و تحلیل ارقام مرتبط با بازیها است.

پژوهشها برای گرایش به دیگر انواع خبرها نظیر اخبار اقتصادی ادامه دارد.

کریس هاموند دیگر مدیر شرکت کننده در این پروژه می گوید ماشین زمینه هایی را پوشش می دهد که خبرنگاران انسانی قادر به پوشش انها نیستند. هیچ خبرنگار سنتی مقاله ای نمی نویسد که فقط صد نفر ان را بخوانند اما ماشین قادر به نوشتن چنین مقاله ای است و این صد نفر را شاد خواهد کرد.

ژاپنیها نیز به تازگی روباتهایی ساخته اند که قادرند برای افراد خبرهای خاص را جمع اوری کنند و از مجموعه ای از مقالات گرد آوری شده روزنامه ای انفرادی برای یک نفر طراحی کنند و خبرهای مرتبط با وابستگان شخص را در فیس بوک پیدا کنند و به کاربر منتقل کنند. به این ترتیب نوعی خبر شخصی برای هر کاربر تولید می شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed