تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: جمعه، 28 اسفندماه 1388  

 

بازار پرینترهای چندکاره در سالی که گذشت

 
 

این روزها دیگر همه جا هستند، دفاتر کار، سازمان‌ها و ادارات و بسیاری از خانه‌ها و اتاق‌های شخصی. پرینترها دیگر در این سال‌ها از میان محصولات اداری و حرفه‌ای که تنها بعضی از کاربران از آن‌ها استفاده می‌کردند، خارج شده و به عنوان یکی از محصولات کاربردی و یا حتی شخصی دیجیتال در گوشه‌ای از خانه یا اتاق کاربران جایی برای خودشان دست و پا کرده‌اند. 

 
 

روزنامه دنیای اقتصاد، ندا لهردی - این روزها دیگر همه جا هستند، دفاتر کار، سازمان‌ها و ادارات و بسیاری از خانه‌ها و اتاق‌های شخصی. پرینترها دیگر در این سال‌ها از میان محصولات اداری و حرفه‌ای که تنها بعضی از کاربران از آن‌ها استفاده می‌کردند، خارج شده و به عنوان یکی از محصولات کاربردی و یا حتی شخصی دیجیتال در گوشه‌ای از خانه یا اتاق کاربران جایی برای خودشان دست و پا کرده‌اند.

البته در این میان، نباید از نقش تکنولوژی‌های جدید و ترکیبی چشم‌پوشی کرد. در واقع این تکنولوژی‌ها توانستند بازار نه‌چندان داغ پرینترها را رونق داده و آن‌ها را به دستگاه‌های چندکاره‌ای با کاربردهای مختلف پرینتر، فاکس، فتوکپی و اسکنر تبدیل کنند. این دستگاه‌های چندکاره حالا در میان کاربران حسابی محبوبیت پیدا کرده و پر‌طرفدار شده‌اند.
با این اوصاف است که حالا آمار و تحقیقات در ماه‌های اخیر نشان از رونق بازار محصولات هاردکپی یا چندکاره با وجود بحران اقتصادی دارند.

جوهری‌ها همچنان پر‌طرفدار

آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC در زمینه بازار انواع پرینتر و دستگاه‌های چندکاره نشان می‌دهد که بازار جهانی این محصولات با صادرات 34 میلیون دستگاهی در فصل چهارم سال 2009، رشد سالانه 6/3 درصدی را تجربه کرده است. در حقیقت محبوبیت و رونق بازار پرینترهای چندکاره مهم‌ترین عامل موثر برای این رشد بوده است تا به این ترتیب بازار جهانی این محصولات اولین رشد سالانه خودشان را بعد از فصل دوم سال 2008 تجربه کنند. این در حالی است که ارزش صادرات این بازار با کاهش سالانه 6/4 درصدی همراه بوده و به میزان 3/14 میلیارد دلار در فصل چهارم سال 2009 رسیده که این رقم کمترین میزان کاهش بعد از فصل سوم سال 2008 بوده است.

«فونگ هانگ»، یکی از تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه می‌گوید:‌ «ما معتقدیم که فصل چهارم سال 2009 زمان آغاز بهبود برای این بازار است. اگر چه این یک نشانه مثبت برای رشد این بازار است، اما انتظار می‌رود روند بهبود بازار پرینترهای چندکاره در سال 2010 کمی کند باشد».

در فصل‌های گذشته کلید رشد و رونق بازار جهانی هاردکپی‌ها در واقع دستگاه‌های چندکاره لیزری رنگی بودند. در فصل چهارم، اما دستگاه‌های چندکاره لیزری تک رنگ با در اختیار گرفتن رشد سالانه 3/9 درصدی، چندکاره‌های لیزری رنگی با رشد سالانه 8 درصدی را در جایگاه دوم قرار دادند.

شرکت Samsung در میان دیگر شرکت‌های تولید‌کننده توانست با رشد سالانه 6/60 درصدی بیشترین میزان فروش را در بازار دستگاه‌های چندکاره لیزری تک رنگ به دست بیاورد. با این همه، اما کارشناسان این بازار پیش‌بینی کرده‌اند که چندکاره‌های لیزری رنگی روند رشد خود در این بازار را ادامه داده و می‌توانند این بازار را در دست بگیرند. با این حال، اما چندکاره‌های لیزری تک‌رنگ بیشترین میزان صادرات جهانی را به خودشان اختصاص خواهند داد.

بازار جوهری‌ها در فصل چهارم سال 2009 با صادرات 8/23 میلیون دستگاهی بیشترین میزان صادرات را در دست داشته‌اند و انتظار می‌رود این روند در آینده هم ادامه پیدا کند. حتی چندکاره‌های جوهری رنگی هم سومین بخش این بازار با بیشترین میزان رشد هستند، اگر چه لیزری‌های رنگی با رشد سالانه 6 درصدی در جایگاه دوم این بازار قرار دارند.

در حقیقت بازار محصولات جوهری همچنان بالاترین میزان ضریب نفوذ دستگاه‌های چندکاره با رشد سالانه 75 درصدی را در میان دیگر بخش‌های بازار در اختیار دارند.
بازار لیزری‌های تک رنگ با ارزش مالی 8/5 میلیارد دلار بزرگ‌ترین بخش بازار جهانی پرینترهای چندکاره از نظر ارزش صادرات است و یکی از سودآورترین فرصت‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. با این حال، اما لیزری‌های رنگی به زودی بازار را در دست گرفته و لیزری‌های تک رنگ را هم پشت سر می‌گذارند.

بیشترین رشد برای آسیایی‌ها

در میان بازارهای جهانی، بازار ایالات متحده همچنان در مقایسه با بازار دیگر مناطق بهترین وضعیت را دارد. این بازار از نظر میزان ارزش مالی با ارزش 4/4 میلیارد دلاری در میان دیگر مناطق در جایگاه اول قرار دارد. این در حالی است که از لحاظ میزان صادرات بازار ایالات متحده آمریکا بعد از بازار اروپای غربی قرار دارد. این بازار همچنین در زمینه رشد سالانه صادرات بعد از بازارهای آسیای پاسیفیک، اروپای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

بازار منطقه اروپای غربی، اما در فصل چهارم سال 2009 با صادرات 2/8 میلیون دستگاهی از نظر حجم صادرات جهانی رهبر بازار جهانی هاردکپی‌ها شد. با این وجود، اما بازار این منطقه از نظر ارزش مالی صادرات بعد از بازار ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

بازار اروپای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا هم بیشترین بهبود را در زمینه رشد سالانه صادرات در اختیار دارد. در واقع بعد از چندین فصل متوالی کاهش دو رقمی، بازار این مناطق رشد سالانه 1/20 درصدی را تجربه کردند.

بازار منطقه آسیای پاسیفیک‌ (به جز ژاپن) با وجود آنکه از نظر حجم صادرات بعد از اروپای غربی و ایالات متحده آمریکا در جایگاه سوم قرار گرفت، اما همچنان بیشترین میزان رشد سالانه بازار را در اختیار دارد. میزان صادرات جهانی بازار این منطقه در فصل چهارم سال 2009 برابر 2/7 میلیون دستگاه بوده و ارزش مالی این حجم صادرات هم به 1/2 میلیارد دلار رسیده است. بازار این منطقه بالاترین میزان رشد سالانه را در میان بازار دیگر مناطق در اختیار دارد.

بازار ژاپن جایگاه سوم را با ارزش مالی صادرات 2/2 میلیارد دلاری بعد از ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی در اختیار دارد. بازار این کشور با رشد سالانه منفی برابر 7/2- در فصل چهارم سال میلادی گذشته جایگاه چهارم رشد سالانه صادرات را به خودش اختصاص داده است.

HP رهبر بازار

در بازار پررونق دستگاه‌های چندکاره لیزری و جوهری، رنگی و تک‌رنگ در میان شرکت‌های تولید‌کننده مختلفی که سال‌ها است در این بازار فعالیت می‌کنند، شرکت قدیمی و بزرگ HP همچنان در جایگاه اول تولید‌کنندگان پرفروش بازار قرار دارد.

HP: این شرکت همچنان راه خودش را به عنوان رهبر بازار جهانی هاردکپی‌ها ادامه می‌دهد و این جایگاه را در سال بحرانی 2009 هم به خودش اختصاص داد. این در حالی است که رکود اقتصادی این شرکت را هم بی نصیب نگذاشته و سهم بازار آن را با کاهش 3 پله‌ای از 5/43 درصد در سال 2008 به 8/40 در سال 2009 رسانده است. فصل چهارم سال 2009 اما بهترین فصل برای این شرکت بود تا رشد سالانه این شرکت در فصل چهارم را به 6/5 درصد برساند. منطقه خاورمیانه و اروپا بزرگ‌ترین بازار برای محصولات این شرکت به حساب می‌آید تا جایی که رشد سالانه این شرکت در بازار این منطقه به 11درصد رسیده در حالی که رشد سالانه این شرکت در بازار آمریکا و آسیای پاسیفیک به ترتیب 3 و 2 درصد بوده است. در بازار جهانی، اما این شرکت رشد 12 درصدی را تجربه کرد.
Canon: صرف‌نظر از بحران‌های اقتصادی این شرکت سال 2009 را با رشد سالانه 6/0 درصدی به پایان رساند. سهم بازار این شرکت در سال 2009 به 19 درصد رسید، در حالی که سهم بازار آن در سال 2008 برابر 6/16 درصد بود. این شرکت در فصل چهارم با صادرات جهانی 6/6 میلیون دستگاهی رکورد رشد سالانه 8 درصدی را برای خودش ثبت کرد.
Epson: سومین تولید‌کننده پرفروش سال رشد 1/1 درصدی را در سهم بازار خودش تجربه کرد. برای این شرکت فصل چهارم زمان خوبی بود تا تنها فصل با رشد مثبتش را در ماه‌های گذشته رکود تجربه کند. بازار آسیای پاسیفیک برای این شرکت هم بازار پررونق و سودآوری بوده است تا جایی که Epson رشد 16 درصدی را در فصل چهارم در بازار این منطقه تجربه کرد.

Brother: این شرکت، اما گویا هنوز درگیر بحران‌های اقتصادی بوده و یک بار دیگر در فصل چهارم سال 2009 رشد 7/11- را به دنبال صادرات 4/6 میلیون دستگاهی تجربه کرد. با این همه، اما این شرکت تمام سعی خودش را برای حفظ سهم بازار 9/5 درصدی در سال 2009 کرده است. در واقع به جز فصل اول سال 2009 که این شرکت رشد مثبت داشت، فصل‌های دیگر با رشد منفی برای این شرکت سپری شد.

Samsung: این تولید‌کننده برای دومین فصل متوالی در فصل چهارم هم جایگاه پنجم را در میان برترین تولید‌کنندگان بازار هاردکپی‌ها به خودش اختصاص داد. رکود و بحران اقتصادی باعث شد تا سهم بازار این شرکت در سال 2009 به 8/4 درصد رسید که این رقم نسبت به سال 2008 تنها 5/0 درصد رشد کرده است. با این همه، اما این شرکت با رشد سالانه 2/2- درصدی یکی از بهترین‌ها در میان دیگر تولید‌کنندگان این بازار بوده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed