تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: روزنامه‌نگاری سایبر

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 26 اسفندماه 1388  

 

سبقت سایت‌های خبری از مطبوعات چاپی در آمریکا

 
 

نتایج یک بررسی نشانگر آن است که مردم آمریکا بیشتر علاقه به پیگیری اخبار آنلاین در وب‌سایت‌ها دارند و از علاقه آنها به خواندن مطبوعات چاپی کاسته شده است.  

 
 

همشهری، آرش نهاوندی - نتایج یک بررسی نشانگر آن است که مردم آمریکا بیشتر علاقه به پیگیری اخبار آنلاین در وب‌سایت‌ها دارند و از علاقه آنها به خواندن مطبوعات چاپی کاسته شده است.

بی بی‌سی با اشاره به تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه پیو، گزارش داده است که خواندن اخبار در وب پس از اخباری که از طریق شبکه‌های تلویزیونی محلی و ملی آمریکا برای مردم پخش می‌شود رده سوم محبوبیت را در آمریکا به‌خود اختصاص داده است.

نتیجه این تحقیقات بیانگر آن است که استفاده از وب به‌عنوان محیط انتشار اخبار آنلاین سبب شده است که همه افرادی که می‌خواهند در جریان اخبار قرار گیرند بتوانند در هر جا و با هر وسیله‌ای به‌طور لحظه‌ای در جریان اخبار قرار گیرند.

روزنامه‌ها در انگلیس و آمریکا در حال سپری‌کردن دوره‌ای از بحران‌های مالی هستند، ازهمین رو برخی از مدیران جراید در این کشورها در حال بررسی موضوع دریافت هزینه جهت اخبار آنلاین خود هستند.

نتایج این بررسی حکایت از آن دارد که منابع خبری نظیر گوگل نیوز و ‌ای او ال (AOL) به همراه وب سایت‌های شبکه‌های سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی بیشتر از طرف مردم آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند تا سایت‌های مطبوعات کاغذی یا حتی خود این مطبوعات.

تغییر عادات

در این بررسی که در قالب یک نظر سنجی انجام گرفته است 61 درصد خوانندگان اخبار گفته‌اند که آنها روزانه اخبار خود را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنند، 78 و 71 درصد نیز به‌ترتیب گفته‌اند اخبار موردنظر خود را از طریق برنامه‌های خبری شبکه‌های محلی و ملی نظیر ان‌بی‌سی یا کانال‌های کابلی سی‌ان‌ان و فاکس نیوز دنبال می‌کنند. 54 درصد نیز گفته‌‌اند که در خانه‌‌ یا خودروی‌شان به اخبار رادیو گوش می‌دهند.

بیش از 90درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که جهت پیگیری اخبار، بیش از یکی از رسانه‌ها و شیوه‌های موجود را مورد استفاده قرار می‌دهند. 57درصد نیز گفته‌اند اخبار مورد نیاز خود را از میان 2یا 5 سایت خبری گردآوری می‌کنند.

امی میتچل، معاون مدیر مرکز پیو در پروژه مزیت خبرنگاری می‌گوید: مردم آمریکا در چارچوب محدودیت‌هایی از اخبار آنلاین و آفلاین (مطبوعات چاپی) استفاده می‌کنند.

او می‌افزاید: مردم آمریکا به‌طور کلی در یک وب سایت به‌دنبال اخبار نمی‌گردند و خبرهای مورد علاقه خود را در وب سایت‌های مختلف جست‌و‌جو می‌کنند. البته آنها بی‌هدفانه در سایت‌ها به جست و جو نمی‌پردازند.

بنابر بر نتایج حاصله از این نظرسنجی مشخص شده است که از میزان خوانندگان روزنامه‌های چاپی محلی و ملی در آمریکا مانند روزنامه‌ نیویورک تایمز 50 درصد کاسته شده است.

با توجه به کاهش میزان آگهی‌ها در روزنامه‌های چاپی و متمایل شدن خوانندگان اخبار به سایت‌های خبری اینترنتی، روزنامه‌های چاپی اکنون در دوسوی اقیانوس اطلس (اروپا و آمریکا) دچار بحران مالی شده و دوران سختی را سپری می‌کنند.

از همین رو سال گذشته روزنامه سیاتل پست اینتلیجنسر به انتشار خود پایان داد و روزنامه‌های شیکاگو تریبیون و سان فرانسیسکو کرونیکل نیز بسیاری از خبرنگاران و کارمندان خود را اخراج کردند.

در سال 2009 دیلی میل و جنرال تراست، هزار نفر از کارمندان شاخه محلی خود موسوم به رسانه نورت کلیف را که بیش از 100 روزنامه در انگلیس و ولز منتشر می‌کند را اخراج کردند.

روبرت مرداک، غول رسانه‌ای و مدیر اجرایی نیوز کرپ نیز روزنامه لندن (London Paper) را تعطیل و اعلام کرد که روزنامه‌های تحت مالکیت وی جهت انتشار اخبار آنلاین پول دریافت خواهند کرد.

گروه رسانه‌ای مرداک همچنین مالک روزنامه‌های سان، وال‌استریت ژورنال و نیویورک پست و برندهای فاکس و اسکای است.

مرداک شرکت‌هایی نظیر گوگل را متهم کرده است که با مرتبط‌کردن کاربران اینترنتی به مقاله‌های روزنامه‌ها، آگهی به‌خود اختصاص می‌دهد و از این آگهی‌‌ها درآمد کسب می‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed