تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 26 اسفندماه 1388  

 

سیم‌کارتی که زیاد پیامک بزند زودتر می‌سوزد

 
 

مدیر کل امور مشترکین شرکت ارتباطات سیار ایران می‌گوید ما معمولا سوختن سیم‌کارت را صدمه دیدن فیزیکی سیم‌کارت می‌دانیم ولی تعدادی از مشترکان سوختن سیم‌کارت را قطع سیم‌کارت می‌دانند، درصورتی که این دو مقوله جداست و سیم کارت وقتی می‌سوزد که فیزیک سیم‌کارت صدمه دیده و باید به دفاتر بخش خصوصی مراجعه و نسبت به تعویض سیم‌کارت اقدام کنند تا این مشکل حل شود. 

 
 

مدیر کل امور مشترکین شرکت ارتباطات سیار ایران می‌گوید ما معمولا سوختن سیم‌کارت را صدمه دیدن فیزیکی سیم‌کارت می‌دانیم ولی تعدادی از مشترکان سوختن سیم‌کارت را قطع سیم‌کارت می‌دانند، درصورتی که این دو مقوله جداست و سیم کارت وقتی می‌سوزد که فیزیک سیم‌کارت صدمه دیده و باید به دفاتر بخش خصوصی مراجعه و نسبت به تعویض سیم‌کارت اقدام کنند تا این مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، مشترکی که سیم‌کارتش سوخته و درواقع عمر مفید آن به پایان رسیده می‌تواند با در دست داشتن کارت شناسایی به دفاتر مراجعه کرده و سیم‌کارت جدیدش را به صورت رایگان دریافت کند و رایگان بودن به شرطی است که سیم‌کارت به دلیل قدیمی بودن سوخته باشد و مواردی مثل غیر استاندارد بودن گوشی یا از این قبیل نباشد.

علی حمیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا در این باره گفت: عمر مفید سیم‌کارت‌ها به اندازه زیادی به میزان مصرف، مکالمه و ارسال پیامک و به‌طور کلی نحوه نگهداری از آن بستگی دارد.

وی گفت: سیم‌کارت یک کالای مصرفی و دارای عمر معینی است اما این که چرا برخی سیم‌کارت‌ها می سوزد و برخی دیگر نمی‌سوزد، به میزان استفاده از سیم‌کارت بستگی دارد؛ همچنین تعداد ارسال پیامک در سوختن سیم‌کارت موثر است و مشترکانی که زیاد پیامک ارسال می‌کنند، سیم‌کارتشان زودتر می‌سوزد زیرا هرچه بیش‌تر از سیم‌کارت استفاده شود، طول عمر آن کم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران هم در این باره گفته بود: غیر استاندارد بودن گوشی از جمله مهم‌ترین موارد سوختن سیم‌کارت محسوب می‌شود، هر گوشی غیراستاندارد سیم‌کارت را متاثر خواهد کرد؛ زیرا پایه‌ها غیراستاندارد است و ولتاژها به میزان کمتر و یا بیش‌تر به سیم‌کارت وارد می‌شود.

رضوی کثیف شدن گوشی را عامل دیگر سوختن سیم‌کارت دانسته و گفته بود: ورود ذراتی از نقطه‌ای که باتری شارژ و یا گوشی به رایانه وصل می‌شود یا گذاشتن نامناسب سیم‌کارت در گوشی نیز چون اجازه می‌دهد ولتاژها به جایی که نباید وارد شود، موجب سوختن آن می‌شود.

گفتنی است؛ اگر فرض را بر آن بگیریم که روزانه به طور متوسط یک دستگاه تلفن همراه 10 بار روشن و خاموش یا دوباره در شبکه ثبت شود، در سال در حدود سه تا چهار هزار بار این تجدید ثبت در شبکه انجام‌ می‌گیرد که با در نظر گرفتن این تعداد، عمر مفید سیم‌کارت بیش از 10 سال طول می‌کشد.

اصولا زمان سوخته شدن سیم‌کارت آشکار نیست ولی در برخی مواقع ممکن است که قبل از سوخته شدن، سیم‌کارت ظرفیت پذیرش پیامک‌ها را نداشته باشد و یا پیامکی نیز ارسال نکند و در آن زمان می‌توان فهمید که سیم‌کارت در آستانه سوخته شدن قرار دارد.

به گفته مسوولان امکان این که قبل از سوخته شدن سیم‌کارت مشترک از این موضوع اطلاع یابد، فعلا وجود ندارد و امکانش به وجود نیامده مگر اینکه نرم‌افزاری طراحی شود که نیم‌سوز شدن سیم کارت را اطلاع دهد.

اما جای سوال دارد که آیا مشترک حق ندارد از سوخته شدن سیم‌کارتش قبل از موعد اطلاع یابد که مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این باره گفته است: البته سوخته شدن سیم‌کارت به این دلیل کم اتفاق می‌افتد اما به اعتقاد ما همیشه حق با مخاطب و مشترکان ما است.

باید گفت که مسوولان و کارشناسان معتقدند که درصد زیادی از علل سوختن سیم‌کارت‌ها، بی‌اطلاعی مشترکان از نحوه استفاده و رعایت نکردن مواردی است که باعث سوختن آن‌ها می‌شود.

آن‌ها درباره اینکه میزان سوختن سیم‌کارت‌ها افزایش یافته است، بر این عقیده‌اند که این موضوع به مخابرات ارتباطی ندارد، زیرا همه سیم‌کارت‌ها عمر مفید دارند که کم یا زیاد شدن آن به نحوه نگهداری مشترک از سیم‌کارت بستگی دارد.

در هر حال مهم‌ترین عواملی که به سوختن سیم‌کارت منجر می‌شود، علاوه بر میزان مصرف، نزدیکی به آب دریا و در معرض نور خورشید قرار دادن سیم‌کارت است و البته جابه‌جایی سیم‌کارت از دیگر عوامل است و یا استفاده سیم‌کارت در گوشی‌هایی که غیراستاندارد است نیز از دیگر عوامل مؤثر به شمار می‌رود.

اما در مقاطعی خاص، خود مخابرات عامل سوختن سیم‌کارت‌ می‌شود؛ مثلا این اتفاق به دلیل تغییرات ولتاژ برق و بالا و پایین آمدن آن می‌افتد؛ در این زمان‌ها مخابرات به دفاتر اعلام می‌کند که سیم‌کارت‌هایی که دارای فلان کد هستند، می‌سوزند و نباید هزینه‌ای برای تعویض سیم‌کارت از آن‌ها دریافت کرد.

هنگامی که دلیل سوختن سیم‌کارت خود مخابرات باشد، مشترکان در هنگام مراجعه به دفاتر، سیم‌کارتشان به صورت رایگان تعویض می‌شود؛ بنابراین، نیازی نیست مشترکان هزینه‌ای در این رابطه پرداخت کنند.

در هر حال طبق اظهارات‌ مسوولان مربوطه نمی‌توان عمر استانداردی برای سیم‌کارت‌های موبایل تعریف و مشخص کرد و بر اساس آخرین آمار هر ساله حدود هفت تا10 درصد سیم‌کارت‌ها به دلایل مختلف می‌سوزند و می‌توان گفت که حدود 95 درصد آن‌ها به دلایل مختلف و به غیر از اشکالات فنی دچار این مشکل شده‌اند و کمتر از پنج درصد از این تعداد به دلیل مسائل شبکه‌یی و نقائص فنی دچار سوختگی شدند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed