تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 25 اسفندماه 1388  

 

آیفون؛ میوه‌ی ممنوعه‌ی کارمندان مایکروسافت

 
 

کارمندان مایکروسافت کاربران علاقه‌مند به جدیدترین دستگاه‌های فن‌آوری هستند اما یک دستگاه وجود دارد که بسیاری در این شرکت جرات نام بردن آن را ندارند و آن هم دستگاهی نیست جز گوشی آیفون.  

 
 

کارمندان مایکروسافت کاربران علاقه‌مند به جدیدترین دستگاه‌های فن‌آوری هستند اما یک دستگاه وجود دارد که بسیاری در این شرکت جرات نام بردن آن را ندارند و آن هم دستگاهی نیست جز گوشی آیفون.

به گزارش ایسنا، آیفون توسط اپل که رقیب درازمدت مایکروسافت به شمار می‌رود، ساخته شده است.

موفقیت این دستگاه یادآور سرزنش‌کننده‌ای برای مدیران مایکروسافت است که چگونه تلاش‌های این شرکت برای رقابت در کسب و کار موبایل در سال‌های اخیر ثمربخش نبوده اما نکته دردآورتر شور و علاقه‌ای است که بسیاری از کارمندان خود مایکروسافت برای این دستگاه نشان می‌دهند.

مخاطرات یک کاربر آیفون بودن در مایکروسافت ماه سپتامبر گذشته به نمایش درآمد. در جریان نشست این شرکت در استادیوم ورزش‌های سیاتل، یک کارمند بینوا از آیفون خود برای عکس گرفتن از استیو بالمر استفاده کرده بود. مدیر اجرایی مایکروسافت نیز آیفون را از دست کارمند گرفته و آن را به زمین گذاشته و در برابر هزاران کارمند مایکروسافت وانمود کرد که آن را زیر پا خرد می‌کند. خود بالمر از تلفن‌های ساخت سازندگان مختلف که با سیستم عامل تلفن همراه مایکروسافت کار می‌کنند، استفاده می‌کند.

اما با وجود حرکات نمایشی بالمر، کاربران آیفون که در اتاق‌های کنفرانس، رستوران‌ها و سالن‌های مایکروسافت از این تلفن استفاده می‌کنند، به چشم می‌خورند.

در میان مدیران ارشد مایکروسافت که از آیفون استفاده می‌کنند می‌توان از جی آلارد نام برد که به ساخت کنسول بازی ایکس باکس 360 کمک کرد و مدیر تجربه برای بخش دستگاه‌ها و سرگرمی است.

بر اساس برآوردهای مدیران ارشد مایکروسافت، حدود 10 هزار کاربر آیفون در سال گذشته به سیستم ایمیل کارمندان مایکروسافت دسترسی داشته‌اند که آمار مذکور با حدود 10 درصد از نیروی کار جهانی این شرکت برابر است.

در مقابل به نظر می‌رسد کارمندان اپل به تلفن همراه شرکتشان بسیار علاقه‌مند باشند. افراد متعددی که در این شرکت کار می‌کنند یا مرتب با کارمندان آن سروکار دارند، می گویند که نمی‌توانند به یاد آورند کارمندان اپل را با تلفن همراه دیگری به جز آیفون دیده باشند.

استفاده آیفون در مایکروسافت جدیدترین پیچیدگی در رقابت میان غول‌های صنعت فن‌آوری اپل و مایکروسافت است که در همه چیز از سیستم‌های عامل رایانه گرفته تا دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آمیخته شده است.

استفاده کارمندان از آیفون بحث‌هایی را نیز در میان مدیران این شرکت نرم‌افزاری در پی داشته است. در یک جلسه پرسش و پاسخ مدیران مایکروسافت در ماه مارس گذشته، در پاسخ به پرسشی در مورد استفاده از آیفون، اندی لیز، معاون ارشد مایکروسافت که بر توسعه کسب و کار نرم‌افزار تلفن همراه این شرکت نظارت می‌کند و رئیسش، رابی باخ توضیح دادند که کارمندان مایکروسافت اغلب از محصولات رقیب برای درک کردن بهتر آن‌ها استفاده می‌کنند.

به گفته افراد حاضر، کوین ترنر، مدیر عملیاتی مایکروسافت این توضیحات را مورد تمسخر قرار داد و گفت کارمندان فروش را از استفاده از آیفون بازداشته و عنوان کرد آنچه برای این عرصه خوب است، برای ردموند نیز خوب است و بالمر نیز در این نشست اظهارات مشابهی عنوان کرده و گفته بود زمانی که پدرش در کارخانه خودروسازی فورد کار می‌کرد، خانواده اش از فورد استفاده می‌کردند.

اما در اقدامی که به‌عنوان نشانه‌ای از مقابله با استفاده از آیفون تعبیر شد، مایکروسافت در اوایل سال 2009 سیاست تلفن همراه این شرکت را اصلاح کرد تا تنها هزینه خدمات کارمندانی را بپردازد که از تلفن‌های ویندوز موبایل استفاده می‌کنند. طبق ادعای این شرکت نرم‌افزاری، اقدام مذکور در بخشی از تغییرات گسترده برای کاهش هزینه‌ها انجام گرفت.

برخی از کارمندان مایکروسافت برای پنهان کردن آیفون خود را به زحمت می‌اندازند اما کارمندان بالا رتبه آشکارا از این دستگاه استفاده می‌کنند؛ برخی نیز آن‌ها را از چشم مدیران ارشد دور نگه می‌دارند.

یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید همکاران متعددی را می‌شناسد که آیفون خود را در قاب‌هایی قرار می دهند تا به شکل گوشی‌های دیگر به نظر برسند.

البته برخی از مدیران مایکروسافت نیز از آیفون خود چشم پوشیدند. استفن ایلاپ، رئیس بخش کسب و کار این شرکت، پیش از اینکه به مایکروسافت بپیوندد، از آیفون استفاده می‌کرد اما پس از ورود به این شرکت در اوایل سال 2008 در نشست نمایندگان فروش مایکروسافت نشان داده بود چگونه آیفون خود را در یک مخلوط کن قوی صنعتی گذاشته و در یک حرکت نمایشی آن را نابود کرده است.

مایکروسافت به طور یکسان با کارمندانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند مخالفت نمی‌کند زیرا برخی نرم‌افزارها و خدمات را برای آن‌ها می‌سازد. رایانه‌های مکینتاش در گروه مایکروسافت که نسخه مکینتاش نرم‌افزار آفیس را می‌سازند متداولند اما همچنان هضم برتری اپل در تلفن‌های همراه دشوار بوده است.

بر اساس گزارش کام اسکار، آیفون 25.1 درصد از بازار تلفن هوشمند آمریکا را در طول سه ماه تا پایان ژانویه در اختیار داشت، در حالی که سهم تلفن‌های مجهز به نرم‌افزار ویندوز فون 15.7 درصد بود.

تلفن‌های همراه ویندوز فاقد برخی از نوآوری‌های مشاهده شده در آیفون از جمله مرورگر وب و فروشگاه برنامه اپل برای دانلود نرم‌افزار در دستگاه هستند اما زمزمه‌های مثبتی در میان کارمندان مایکروسافت و افراد فعال در صنعت فن‌آوری در مورد نسخه به‌سازی شده نرم‌افزار ویندوز فون 7 که انتظار می‌رود در ایام تعطیلات عرضه شود، وجود دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed