تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: دوشنبه، 24 اسفندماه 1388  

 

در سال ۸۸ تئاترشهر میزبان ۵۰ نمایش و ۱۳۰ هزار تماشاگر بود

 
 

گزارشی از تعداد تماشاگران مجموعه‌ی تئاترشهر در سال ۱۳۸۸ 

 
 

مجموعه تئاترشهر در طول سال 88 میزبان بیش از 50 اثر نمایشی بوده که در تالارهای گوناگون این مجموعه به صحنه رفتند که در این میان 8 اثری نمایشی تولید گروه تئاتر «لیو» بودند که به‌صورت رپرتواری در کارگاه نمایش به صحنه رفتند.

به گزارش ایسنا، در طول سال جاری تالار اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر با ظرفیت 579 تماشاگر شاهد اجرای 9 نمایش بود که در این میان نمایش سنتی کره تنها دو اجرا داشت‌ و«آخرین پر سیمرغ» اثر مشترک ایران و آلمان هم 5 اجرا را پشت سرگذاشت.

بیشترین تعداد تماشاگران تالار اصلی به نمایش «شعله در زمهریر» (محمدرضا مداحیان) اختصاص دارد که نمایشی مناسبتی است و براساس آمار اعلام شده از سوی تئاتر‌شهر بیش از 18 هزار تماشاگر داشته است.

پس از آن «رومولوس کبیر» (نادر برهانی‌مرند) با حدود 13 هزار تماشاگر، دیگر نمایش پرتماشاگر این تالار بود.

از سوی دیگر نمایش «باغ شکرپاره» اثر قطب‌الدین صادقی هم میزبان بیش از 7 هزار تماشاگر بوده است. این درحالی است که نمایش «فیروزه» بهزاد فراهانی بیش از 4500 تماشاگر را به این تالار نمایشی آورد.

«رویاهای خلیج‌فارس» عنوان نمایشی بود به کارگردانی امیر دژاکام که حدود 3500 تماشاگر داشت. هم‌چنین نمایش «آخرین پرسیمرغ» کار مشترک ایران و آلمان هم در مدت 5 اجرا 725 تماشاگر را به این تالار کشاند. نمایش سنتی کره هم در دو اجرای خود 621 تماشاگر داشت. در حال حاضر تالار اصلی میزبان

«گالیله» داریوش فرهنگ است که تا یکشنبه 9 اسفند ماه طبق اعلام رسمی بیش از 3 هزار و 600 تماشاگر داشت.

اما تالار «چهارسو» هم در طول سال 88 میزبان 7 نمایش بود؛ در میان تمام نمایش‌هایی که در این تالار 120 نفره به صحنه رفته‌اند، نمایش «خشکسالی و دروغ» نوشته و کار محمد یعقوبی با حدود 5500 تماشاگر بیشترین آمار تماشاگران این تالار را به خود اختصاص داد. پس از آن، نمایش «عشق لرزه» (سهراب سلیمی) با 4318 تماشاگر و «اهل قبور» (حسین کیانی) با بیش از 4000 تماشاگر دیگر آثار پرتماشاگر این تالار بودند.

هم‌چنین نمایش‌های «رقص زمین» (حسین پاکدل) بیش از 3500 تماشاگر و «کشتی شیطان» (آتیلا پسیانی) بیش از 3000 تماشاگر را به این تالار روانه کرد.

«مادر مانده» (حمید آذرنگ و نیما دهقان) بیش از 2700 و «سوگ سیاوش» (سیاوش تهمورث) حدود 2500 تماشاگر داشت.

به گزارش ایسنا، تالار «قشقایی» نیز شاهد اجرای 9 نمایش در سال سپری شده بود. در میان نمایش‌هایی که در این تالاربه صحنه رفتند، نمایش «جن‌گیر» نوشته و کار کوروش نریمانی با حدود هفت‌هزار تماشاگر که تقریبا سه‌برابر آمار تماشاگران دیگر نمایش‌های این تالار است، بیشترین آمار تماشاگران را به خود اختصاص داده است.

البته این نمایش از همان روزهای آغاز اجرای خود به دلیل استقبال بسیار زیاد تماشاگران به صورت دو نوبت در روز به صحنه رفت.

از سوی دیگر پس از نمایش «جن‌گیر» که پرتماشاگرین نمایش تالار قشقایی است، نمایش‌های «پشت کلانتری»، «کوچه اول تیرچراغ برق» (فرشاد منظوفی‌نیا) و «خانه» (کیومرث مرادی) هریک با بیش از 2000 تماشاگر، «مهر هفتم» (سعید شاپوری) با حدود 1900 تماشاگر، «خرمشهر11» (اصغر خلیلی) با بیش از 800 تماشاگر و «رستم و سهراب» (سلطان‌ عثمانف) از تاجیکستان با بیش از 700 تماشاگر، دیگر نمایش‌هایی بودند که در این تالار 100 نفره به صحنه رفتند.

تالار «سایه» نیز در طول سال 88 میزبان 8 نمایش شد که بیشترین آمار تماشاگران این تالار 100 نفره را نمایش «مرثیه‌ای برای یک سبک وزن» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی به خود اختصاص داده است. این نمایش حدود 3500 تماشاگر داشته است،تالار سایه هم پس از نمایش «مرثیه‌ای برای یک سبک وزن» با میزبانی نمایش‌هایی هم‌چون «من حرفی ندارم، دنباله‌شو نگیر» (آشا محرابی) با حدود 2500،

«اسب‌های پشت پنجره» کار روح‌الله جعفری و«بخوان» (عاطفه تهرانی) با حدود 2300 و «پیچ تند» (کتایون فیض‌مرندی) با بیش از 1500 تماشاگر،«عروسی در سایه» (علی عابدی) با بیش از 800 تماشاگر سال 88 خود را سپری کرده است.

کارگاه نمایش به عنوان فعال‌ترین سالن تئاتر‌شهر پس از رپرتوار گروه تئاتر «لیو» که بیش از هزار و 378 نفر تماشاگر را روانه این تالار کرده است با نمایش‌های «همه‌چیز درباره‌ی آقای ف» (آرش عباسی) و «لیرشاه» (آرش دادگر) هریک با حدود 1100 تماشاگر و «علی‌ بابا و چهل‌دزد بغداد» (جواد ذوالفقاری) که حدود 1000 تماشاگر «عجیب ولی واقعی» (یاسر خاسب) با بیش از 900 تماشاگر به اجرا درآمدند.

دراین تالار 50 نفره هم‌چنین نمایش «مجلس برادر‌کشی» (سیروس همتی) بیش از 800 تماشاگر، «رومئو و ژولیت» (هادی حجازی‌فر) با حدود 600 تماشاگر و «آرش» (فهیمه میرزا‌حسینی) با حدود 300 تماشاگربه صحنه رفتند.

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ی کارگاه نمایش در مجموع میزبان 16 نمایش بوده است که دقیقا نیمی از این تعداد تولیدات اداره کل هنرهای نمایشی بوده‌اند و هشت اثر دیگر آثار گروه تئاتر «لیو» که در قالب رپرتواری یک‌ماهه در این سالن نمایشی به صحنه رفته‌اند.

این رپرتوار نمایشی که به اجرای آثار مونولوگ اختصاص داشته توانسته حدود هزار و 500 تماشاگر را روانه تئاترشهر کند،طبق این آمار و بررسی؛ کارگاه نمایش با ظرفیت 50 تماشاگر جز پرتماشاگرترین تالارهای نمایشی تئاترشهر در سال 88 به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، با توجه به این‌که اجراهای تئاتر شهر تا پایان اسفند همچنان درحال انجام است، تماشاگران این نمایش‌ها در این گزارش قید نشده و آن‌چه از آن یاد شده است مربوط به اجراهای قبل از جشنواره فجر است.

بیان این نکته همچنان ضروری است که مجموعه تئاترشهر بنا به روال چندسال اخیر تنها آمار تماشاگران را منتشر می‌کند که در این آمار بلیت‌های فروخته شده از بلیت‌های میهمان تفکیک نشده و میزبان فروش آثار نمایشی لحاظ نشده است.

طبق این آمار از ‌18 فروردین ‌1388 تا یکشنبه ‌9 اسفندماه، حدود ‌130 هزار تماشاگر از نمایش‌های مجموعه تئاترشهر دیدن کرده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed