بهمنظور کاستن مخاطرات استفاده از شبکه اجتماعی، رویترز دستورالعمل رسانه اجتماعی و اصولی را به کتاب راهنمای خبرنگارانش اضافه کرد.
به گزارش ایسنا، رونق رسانه اجتماعی با عرضه دنیایی از اطلاعات از طریق ابزارهای شبکه اجتماعی و سایتهای جمعآوری خبر به خبرنگاران بهطور کلی سود رسانده اما این فرصت با مخاطراتی نیز همراه بوده که دستورالعمل جدید رویترز با توجه به آن ارائه شده است.
این خبر در وبلاگ رویترز از سوی دین رایت، دبیر جهانی برای استانداردهای اخلاقی، نوآوری و خبری در این سازمان خبری اعلام شد.
بر اساس گزارش مدیاگاردین، در حالی که رویترز از رسانه اجتماعی بهعنوان ابزار اطلاعاتی قدرتمند استقبال میکند و خبرنگارانش را به استفاده از آن تشویق میکند اما از آنها خواسته از مدیرانشان برای استفاده از رسانه اجتماعی در ارتباط با زندگی حرفهییشان اجازه بگیرند.
این دستورالعمل اکنون بخشی از توصیه این خبرگزاری درمورد گزارشگری از اینترنت است که شامل قوانینی در مورد اجتناب از برخوردهای جانبدارانه و اطمینان از عمل بهعنوان یک خبرنگار رویترز، فاش نکردن منابع و احتیاط فوقالعاده به هنگام دنبال کردن یا دوست شدن با اعضای شبکههای اجتماعی است؛ همچنین در صورتی که قرار است موضوعات موردنظر ابتدا در رویترز گزارش شوند نباید از توییتر برای ارسال آنها استفاده شود.
این دستورالعمل با تاکید بر اخلاق حرفهیی، به خبرنگاران رویترز توصیه کرده است که یک اشتراک حرفهیی را علاوه بر اشتراک شخصی خود ایجاد کنند تا از یکی شدن زندگی شخصی و حرفهیی خود جلوگیری کرده و فاصلهای بین آنها ایجاد کنند.