تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 22 اسفندماه 1388  

 

وزیرارشاد: وایمکس با پیوست فرهنگی عرضه شود

 
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: عرضه فناوری مخابراتی "وایمکس" به مردم باید همراه با پیوست فرهنگی آن باشد و متولی محتوایی آن نیز مشخص شود.  

 
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: عرضه فناوری مخابراتی "وایمکس" به مردم باید همراه با پیوست فرهنگی آن باشد و متولی محتوایی آن نیز مشخص شود.

به گزارش ایرنا، "سید محمد حسینی" درباره مصوبات آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1388 در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در جلسه اخیر، تمامی اعضای شورا این نظر را داشتند که فناوری مخابراتی و ارتباطاتی "وایمکس" باید پیش از ارائه به مردم، تمامی جوانب آن در نظر گرفته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر پروژه باید دارای پیوست فرهنگی باشد و در همین زمینه قرار شد که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تحقیقاتی در این زمینه انجام دهند.

حسینی، با اشاره به اینکه "وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر مسوولیت فراهم سازی زیرساخت‌های این فناوری در کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: همگان باید بتوانند از این فناوری استفاده کنند و تمامی جوانب ارائه این فناوری باید قبل از عرضه به مردم سنجیده شود.

وی ادامه داد: کمیته‌ای شامل دستگاههای فرهنگی کشور شامل؛ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... باید جلساتی را برگزار کرده و متولی محتوایی این فناوری را مشخص کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسات منظم هر دوهفته یک بار شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز به صورت منظم برگزار می‌شود و این جلسات، آثار پربار فراوانی در بر داشته است.

حسینی، تصریح کرد: پیشتر از این، برای تصمیمات گرفته شده در شورای فرهنگ عمومی کشور، ضمانت اجرایی چندانی وجود نداشت، ولی در لایحه بودجه سال آینده، ردیف بودجه‌ای برای مصوبات این شورا در نظر گرفته شده است و به این ترتیب، ضمانت اجرایی برای این مصوبات نیز وجود خواهد داشت.

"وایمکس"، سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم است که جایگزینی مناسب برای شبکه‌های ADSL و حتی شبکه های بی سیم کوتاه برد در نواحی شهری محسوب می شود.
از بزرگ‌ترین نقاط قوت این فناوری نسبت به دیگر فناوری‌های بی سیم، برد بالای امواج آن و امکان دسترسی به آن در مسافت‌های بسیار طولانی است.

تا پایان سال 2008، بیش از 200 اپراتور در سطح جهان، خدمات وایمکس را عرضه ‌کرده اند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2012، این رقم به 538 اپراتور در سطح جهان برسد. در این بین، منطقه خاورمیانه سهمی 4 درصدی از کل پیاده سازی‌ها و توسعه‌های جهانی وایمکس داشته است.

پیش بینی‌ها همچنین نشان می‌دهد که تا سال 2012 تعداد کشورهایی که تحت پوشش این شبکه‌ها خواهد بود به 201 کشور از مجموع 234 کشور برسد، که این خود حکایت از گسترش وسیع این فناوری در دنیا و اقبال عموم نسبت به آن دارد.

بررسی های صورت گرفته بر روی عوامل مؤثر بر رشد تعداد مشترکان در مناطق مختلف دنیا نشان می دهد که کاربران جهانی وایمکس از 300 هزار مشترک در سال 2006 به 131 میلیون مشترک در سال 2011 خواهد رسید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed