تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: شنبه، 22 اسفندماه 1388  

 

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۸۸: اخراجی‌ها، درباره‌ی الی و کتاب قانون

 
 

نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها در سال 88 گویای آن است که سه فیلم «اخراجی‌ها»،«درباره‌الی» و «کتاب قانون» به ترتیب پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های سال شده‌اند. 

 
 

نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها در سال 88 گویای آن است که سه فیلم «اخراجی‌ها»،«درباره‌الی» و «کتاب قانون» به ترتیب پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های سال شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نخستین برنامه‌ی اکران سال 88 با نمایش فیلم‌های «اخراجی‌ها 2»، «وقتی همه خوابیم»، «سوپر‌استار» و «بیست» آغاز شد و بدین ترتیب «اخراجی‌ها 2» ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی پس از 79 روز اکران در 29 سینما به فروشی معادل 3 میلیارد و 757 میلیون تومان دست یافت و توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را به خود اختصاص دهد.

«وقتی همه خوابیم» به کارگردانی بهرام بیضایی هم پس از 80 روز اکران در 18 سینما 328 میلیون تومان و «سوپراستار» تهمینه میلانی پس از 79 روز اکران در 25 سینما 870 میلیون تومان فروخت.

«بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، که چهارمین فیلم اکران نوروزی سال 88 به‌شمار می‌رفت پس از 61 روز اکران در 17 سینما با فروشی نزدیک به 255 میلیون تومان اکران شد.

اما در اردیبهشت‌ماه و همزمان با دومین مجموعه‌ی اکران‌های سال، فیلم‌های «آخرین ملکه زمین» ساخته‌ محمدرضا عرب، «حریم» اثر محمدرضا خطیبی، «پاتو زمین نذار» ساخته‌ی ایرج قادری، «کلبه» به کارگردانی جواد افشار و «در میان ابرها» ساخته‌ی روح‌الله حجازی به نمایش درآمدند.

«آخرین ملکه زمین» که محصول سال 85 بود و پس از سه‌سال موفق به اکران شده بود، طی 40 روز اکران در 5 سینما به فروشی 15 میلیون تومانی دست یافت و «حریم» به کارگردانی رضا خطیبی طی 38 روز و با دردست داشتن 14 سالن سینما به فروشی نزدیک به 150 میلیون تومان دست یافت.

«پا تو زمین نذار» ساخته‌ی ایرج قادری هم طی 42 روز و در 14 سالن به فروشی نزدیک به 123 میلیون تومان و «کلبه» به کارگردانی جواد افشار هم طی 18 روز و با در اختیار داشتن 12 سینما به فروشی بالغ بر 51 میلیون تومان داشت.

«در میان ابرها» به کارگردانی روح‌الله حجازی در اردیبهشت‌ماه 88 با 7 سالن به نمایش درآمد و توانست طی 18 روز نزدیک به 4 میلیون تومان بفروشد.

به گزارش ایسنا، خرداد‌ماه و همزمان با روزهای انتخابات، فیلم «درباره‌ی الی» به کارگردانی اصغر فرهادی که قرار بود جزء گزینه‌های اکران نوروزی باشد،با وقفه‌ای دو ماهه به نمایش درآمد و پس از 99 روز نمایش در 25 سالن، به فروشی نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان دست یافت.

«امشب شب مهتابه» ساخته‌ی محمدهادی کریمی و «هرچی تو بخوای» ساخته محمد متوسلانی هم به ترتیب پس از 95 و 49 روز اکران در سطح 21 و 14 سالن به ترتیب به فروشی نزدیک 257 و 68 میلیون تومان رسیدند.

«خروس جنگی» اثر سید‌مسعود اطیابی هم طی 95 روز نمایش در 21 سالن با فروشی نزدیک به 892 میلیون تومان اکران شد.

در تیرماه و همزمان با چهارمین ماه سال تنها اکران جدید «پسر تهرونی» بود و پس از 78 روز اکران در سطح 25 سالن نزدیک به 939 میلیون تومان فروخت.

به گزارش ایسنا، مرداد‌ماه 88 هم فیلم‌های «دلخون»، «کیش و مات»، «خاک آشنا»، «پستچی سه‌بار در نمی‌زند» و «چشمک» به اکران درآمدند.

«دلخون» فیلم اول محمدرضا رحمانی طی 46 روز و با دردست داشتن 16 سالن سینما به فروشی نزدیک به 300 میلیون تومان دست یافت و «کیش و مات» جمشید حیدری هم پس از 46 روز اکران در 21 سینما، نزدیک به 447 میلیون تومان فروخت.

«خاک آشنا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا هم طی 46 روز نمایش در 8 سینما بالغ بر 144 میلیون تومان فروش کرد و «پستچی سه‌بار در نمی‌زند» به عنوان دومین فیلم سینمایی حسن فتحی پس از 45 روز نمایش در 20 سالن نزدیک به 399 میلیون تومان فروخت.

«چشمک» جهانگیر جهانگیری هم طی 39 روز اکران در 21 سینما بالغ بر 289 میلیون تومان فروش داشت.

شهریور‌ماه و در آخرین ماه تابستان 88 هم «دوخواهر»، «زندگی شیرین»، «تردید»، «یک وجب از آسمان» و «بی‌پولی» به نمایش درآمدند و «دوخواهر» ساخته محمد بانکی توانست پس از 90 روز نمایش در 22 سینما بالغ بر 969 میلیون تومان و «زندگی شیرین» ساخته‌ی قدرت‌الله صلح میرزایی طی 62 روز نمایش در 24 سینما نزدیک به 694 میلیون تومان فروخت.

«تردید» دومین ساخته‌ی واروژ کریم‌مسیحی نیز طی 55 روز نمایش در 13 سالن سینما در نهایت با فروشی نزدیک به 217 میلیون تومان و «بی‌پولی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله پس از 62 روز اکران در 24 سالن نزدیک به 747 میلیون تومان فروش داشتند.

«یک وجب از آسمان» علی وزیریان هم در مدت اکران 35 روزه‌اش، با دردست داشتن 12 سالن توانست به فروشی بالغ بر 28 میلیون و پانصد هزار تومان دست بیاید.

اما در نیمه‌ی دوم سال، در قالب طرح اکران فرهنگی تعداد فیلم‌ها تاحدی افزایش یافت و «کتاب قانون» مازیار میری پس از دوسال توقیف، در نهایت مهرماه در کنار فیلم‌هایی مانند «خانه روشن»، «آقای هفت‌رنگ» و «صداها»، به نمایش درآمد و به فروشی بالغ بر یک میلیارد و 162 میلیون تومان دست یافت.

«خانه روشن» ساخته‌ی وحید موسائیان نیز پس از 4 سال تاخیر در قالب طرح اکران فرهنگی به نمایش محدود درآمد و طی 21 روز اکران در دو سانس بالغ بر 6 میلیون تومان فروخت.البته همزمان با این فیلم موسائیان مستندی با نام «سرزمین گمشده»را هم در اکران داشت که آماری از فروش این مستند رسما ارائه نشده است.

«صداها» که دیگر فیلمی بود که در قالب طرح اکران فرهنگی به نمایش درآمد،طی 27 روز و با در اختیار داشتن 4 سالن نزدیک به 39 میلیون تومان فروش داشت.

«آقای هفت‌رنگ» ساخته‌ی جدید شهرام‌ شاه‌حسینی هم برخلاف انتظار، فروش چندانی نکرد و پس از 49 روز نمایش در 23 سالن، نزدیک به 327 میلیون تومان فروخت.

به گزارش ایسنا، «نیش زنبور»، «محاکمه در خیابان»، «چهره‌به‌چهره»، «پنالتی» و «ماه‌وش» هم فیلم‌های آبان‌ماه سینماها بودند.

«نیش زنبور» ساخته حمیدرضا صلاحمند در مدت 72 روز اکران در 25 سینما به فروشی نزدیک به 905 میلیون تومان و «محاکمه در خیابان» هم طی همین مدت و با در اختیار داشتن 22 سالن با فروشی نزدیک به 581 میلیون تومان به اکران درآمد.

اما فیلم‌های «چهره به چهره» ساخته علی ژکان، «پنالتی» اثر انسیه شاه‌حسینی و «ماه‌وش» به کارگردانی محمد درمنش فیلم‌های فرهنگی آبان‌ماه بودند که «چهره به چهره» طی 36 روز اکران در 12 سینما به فروشی بالغ بر 6 میلیون‌وپانصدهزار تومان و «پنالتی» طی 25 روز اکران در 6 سالن به فروشی نزدیک به 4 میلیون تومان دست یافتند.

«ماه‌وش» هم در مدت 27 روز اکران در 15 سالن بالغ بر 16 میلیون‌ و500 هزار تومان فروخت.

اما در آخرین ماه پاییز «خواب لیلا»، «شکار روباه»، «تردست»، «ماجراهای اینترنتی»، «استشهادی برای خدا»، «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» و «آنسوی رودخانه» به نمایش درآمدند که از میان آن‌ها «شکار روباه»، «ماجراهای اینترنتی»، «استشهادی برای خدا»، «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» و «آنسوی رودخانه» در قالب طرح اکران فیلم‌های فرهنگی به نمایش درآمدند.

«خواب لیلا» اولین ساخته مهرداد میرفلاح هم طی 23 روز نمایش در 15 سینما بالغ بر 54 میلیون‌و500 هزار تومان فروخت و «شکار روباه» به کارگردانی علی رفیعی هم طی همین مدت و با دراختیارداشتن 10 سالن به فروشی بالغ بر 32 میلیون تومان دست یافت.

«تردست» ساخته محمدعلی سجادی هم پس از 28 روز نمایش در 20 سینما نزدیک به 64 میلیون ‌و500 هزار تومان فروش کرد.

«ماجراهای اینترنتی» حسین قناعت پس از 35 روز نمایش در 7 سالن بالغ بر 11 میلیون و «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی طی 35 روز نمایش و با دراختیارداشتن 6 سالن سینما نزدیک به 10 میلیون تومان فروخت.

«تنها دوبار زندگی می‌کنیم» اولین فیلم بلند بهنام بهزادی نیز پس از 36 روز اکران در سطح 6 سینما بالغ بر 84 میلیون‌و500 هزار تومان و «آنسوی رودخانه» ساخته اول عباس احمدی مطلق هم طی 5 روز اول اکرانش در سطح 4 سینما فروشی نزدیک به 300 هزار تومان داشت اما پس از این زمان هیچ آماری مبنی بر فروش آن اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، «دختر میلیونر»، «شوریده»، «شبانه»، «18-»، «هر شب تنهایی»، «حلقه‌های ازدواج» و «تاکسی نارنجی» در دی‌ماه و پیش از تب‌و تاب جشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش درآمدند.

«دختر میلیونر» ساخته اکبرخامین طی 54 روز نمایش در 14 سینما بالغ بر 252 میلیون و 500 هزار تومان فروش داشت و «شوریده»محمد علی سجادی نیز پس از 20 روز نمایش در 9 سالن به فروشی نزدیک به 20 میلیون و 500 هزار تومان دست یافت.

«شبانه» ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار نیز پس از 26 روز اکران در 12 سالن نزدیک به 49 میلیون تومان فروخت.

«18-» هم پس از 23 روز نمایش در 9 سالن نزدیک به 26 میلیون تومان فروخت و «حلقه‌های ازدواج» ساخته شاهین باباپور نیز تا 7 اسفندماه پس از 47 روز نمایش در 19 سالن نزدیک به 340 میلیون تومان فروخت.

«تاکسی نارنجی» ساخته ابراهیم وحیدزاده نیز ظرف 28 روز اکران در 19 سالن فروشش به مرز 66 میلیون تومان رسید.

«هر شب تنهایی» به کارگردانی رسول صدرعاملی هم تا روز هفتم اسفندماه طی 48 روز اکران در 10 سینما بالغ بر 318 میلیون تومان فروش داشته است.

در بهمن‌ماه 88 و هم‌زمان با جشنواره فیلم فجر نیز فیلم‌های «شب حورا»، «حیران»،‌ «به کبودی یاس»،«شاعر زباله‌ها»، «محافظ» در گروه فرهنگی و فیلم‌های «پنجمین سوار سرنوشت»، «عیار 14» و «به رنگ ارغوان» نیز در گروههای مختلف سینمایی و بعضا بصورت آزاد به نمایش درآمدند و هم‌اکنون نمایش آنها ادامه دارد و نمایش دو فیلم از میان این فیلم‌ها تا اکران نوروزی ادامه دارد.

آمار فروش این فیلم‌ها تا هفتم اسفندماه طبق آمار منتشرشده از سوی فارابی عبارتند از: «شب حورا» ساخته شهاب ملت‌خواه طی 11 روز اول اکرانش در 2 سالن سینما بالغ بر 200 هزار تومان فروخت و پس از این تاریخ هم آماری مبنی بر فروش آن منتشر نشده است.

«حیران» اولین ساخته بلند شالیزه عارف‌پور نیز طی 18 روز اکران در دو سینما نزدیک به هشت‌ونیم میلیون تومان فروخته و «به کبودی یاس» جواد اردکانی پس از 14 روز نمایش در 5 سالن، بالغ بر یک‌ونیم میلیون تومان فروش داشته است.

«محافظ» ساخته محمدجواد کاسه‌ساز هم طی 10 روز اکران در 11 سینما نزدیک به 9 میلیون‌و500 هزار تومان و «شاعر زباله‌ها» به کارگردانی محمد احمدی طی 10 روز اکران در 7 سالن به فروشی بالغ بر 5 میلیون تومان دست یافته‌اند.

در میان فیلم‌های دیگر نیز «به رنگ ارغوان» ساخته توقیفی ابراهیم حاتمی‌کیا طی 10 روز اکران در 29 سینما بالغ بر 207 میلیون‌و500 هزار تومان، «عیار 14» به کارگردانی پرویز شهبازی طی 14 روز اکران در 19 سینما بالغ بر 73 میلیون تومان فروش داشته‌اند.

«پنجمین سوار سرنوشت» ایرج قادری نیز در حالی‌ پس از 30 سال به نمایش درآمده که تا پایان بهمن‌ماه طی 13 روز اکران در 3 سینما بالغ بر هفت‌ونیم میلیون تومان فروش داشته است. البته پس از این تاریخ آماری از فروش این فیلم منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا،بر پایه آمار منتشر شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی،فیلم‌های «اخراجی ها»،«درباره الی...»،«کتاب قانون»،«پسر تهرونی»،«نیش زنبور»،«خروس جنگی»،«سوپراستار»،«بی‌پولی»،«زندگی شیرین»،«محاکمه در خیابان» به ترتیب ده فیلم پرفروش سال هستند.

گفتنی است،در سال 88 برای اولین بار در اکران نوروزی اتفاقی جدید افتاد و یکی از گروه‌ها بدون فیلم ماند و به همین دلیل این گروه به طور گردشی به نمایش چهارفیلم گروه‌های دیگر پرداخت.

در سال سپری شده؛وحید موسائیان پس از سالها به‌طور همزمان فیلم «خانه روشن» و مستند «سرزمین گمشده» را روی پرده داشت و محمد علی سجادی هم دیگر کارگردان با دو فیلم سال88 بود که دو اثر«شوریده» و«تردست» او، پس از سال‌ها به نمایش درآمد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed