تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: شنبه، 22 اسفندماه 1388  

 

کارت تبریک‌های حقیقی در دنیای مجازی

 
 

شما می‌توانید با کمک تکنولوژی به سادگی برای همه دوستان و نزدیکانتان کارت تبریک بفرستید. 

 
 

همشهری آنلاین - شما می‌توانید با کمک تکنولوژی به سادگی برای همه دوستان و نزدیکانتان کارت تبریک بفرستید.

سفره هفت سین، عیدی، پول نو، کارت تبریک و هزار دنگ و فنگ دیگر. روزهای پایانی سال همیشه حال و هوای خاصی دارد.

این روزها بیشتر مردم پی تدارک بساط عیدند و عیدی از رسم‌های دوست داشتنی همه عیدهاست. پول نو و هدیه‌های کوچک و بزرگ جای خود ولی عید نوروز بدون کارت تبریک‌های رنگارنگ نمی‌شود. تا همین چند سال پیش برای فرستادن یک کارت تبریک کوچک لازم بود کلی وقت و انرژی صرف شود.

اول باید در مغازه‌های کارت‌فروشی برای یافتن کارت تبریک مناسب و باب طبع خود می‌چرخیدیم. بعد هم بسته‌بندی و نوشتن آدرس دقیق و پیدا کردن یک صندوق پست. البته این پایان ماجرا نبود؛ چون حتی بعد از پست کردن نیز هنوز نگرانی‌هایی وجود داشت. این‌که آیا پستچی آدرس را پیدا می‌کند یا بعد از این همه زحمت و هزینه که برای خریداری و پست کردن کارت صرف شده، کارت برگشت خواهد خورد؟! آیا کارت به موقع به دست شخص مورد نظر می‌رسد؟! تازه علاوه بر تمام اینها، لازم بود که حداقل از یک هفته قبل برای فرستادن کارت برنامه‌ریزی و اقدام کنید.

این روزها با استفاده از خدمات دنیای گسترده اینترنت شما می‌توانید تنها ظرف مدت چند ثانیه هرنوع کارت پستالی که می‌خواهید ارسال کنید. بدون این‌که نیاز به صرف انرژی یا وقت زیادی باشد. البته اگر اتفاق غیر منتظره‌ای باعث بسته شدن ایمیل‌ها نشده باشد! ضمنا نیازی نیست که برای انتخاب کارت دلخواهتان به مغزه کارت فروشی بروید.

به سادگی می‌توانید، در حالی که مثلا مشغول نوشیدن چای هستید، از ویترین رنگارنگ و بی‌نهایت دنیای مجازی زیباترین کارت‌ها را بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی انتخاب و برای عزیزانتان ارسال کنید.

به سایت‌های کارت تبریک سر بزنید

گام اول بسیار ساده است. اگر سایت خاصی را برای مراجعه سراغ ندارید عبارت ارسال کارت تبریک را در موتور جست و جوی گوگل جستجو کنید. ما هم در ادامه تعدادی از این سایت‌ها را معرفی خواهیم کرد. در مرحله اول بعد از ورود به سایت، مجموعه لینک‌های طبقه‌بندی شده متنوعی را مشاهده می‌کنید که اسامی این لینک‌ها در سایت‌های مختلف متفاوت است. ولی به هر حال شامل انواع مناسبت‌ها مثل عید نوروز، رمضان، روز مادر یا پدر، سالگرد ازدواج و تولد یا انواع اهداف مثل عرض تبریک، تسلیت، تشکر، عشق و دوستی و ابراز تاسف می‌شود.

سلایق مختلف هم طبقه بندی شده؛ مثل طنز، شعر، مذهبی، گل، مناظر ایران و.... این لینک‌های متنوع شما را راهنمایی می‌کنند تا زودتر به نتیجه برسید. حتی در بسیاری از این سایت‌ها می‌توانید بر اساس جنسیت گیرنده لینک خود را انتخاب کنید.

اگر در سایتی لینک کارت‌های فلش را مشاهده کردید، بهتر است بدانید که کارت فلش به آن دسته از کارت‌هایی گفته می‌شود که تصاویر متحرک دارند.

بعد از انتخاب یکی از لینک‌های موجود در سایت و کلیک روی آن، شما با مجموعه‌ای از کارت پستال‌های مربوط به عنوان همان لینک روبه‌رو خواهید شد.

کافی است کارت دلخواه را با یک کلیک انتخاب کنید. آنگاه کارت انتخاب شده با نمایی بزرگتر در صفحه‌ای دیگر برای شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه علاوه بر نمایش کارت، سایت مجموعه‌ای از اطلاعات را از شما می‌خواهد که لازم است با دقت هریک از این اطلاعات را در قسمت مخصوص به خود وارد کنید. این اطلاعات عبارتند از: نام گیرنده، آدرس پست الکترونیک یا ایمیل گیرنده، نام شما (به عنوان فرستنده) و آدرس پستالکترونیک یا ایمیل شما. می‌توانید نام خود و گیرنده را با فونت فارسی تایپ کنید ولی برای درج آدرس پست الکترونیک تایپ با حروف انگلیسی الزامی است.

در بعضی از سایت‌ها این امکان وجود دارد که یک کارت را به طور همزمان برای چند نفر بفرستید. در این صورت لازم است آدرس ایمیل تمام گیرنده‌های مورد نظرتان را دقیق و کامل در قسمت مشخص شده وارد کنید.

پس از انجام این مرحله شما می‌توانید در صورت تمایل یک عنوان برای کارت خود انتخاب کنید و نیز پیغام یا متن مورد نظرتان را به کارت ضمیمه کنید. تقریبا در تمام سایت‌ها این کار بدین صورت است که باید در قسمتی که عبارت card title / تیتر کارت/ عنوان کارت یا هر عبارتی با این مضمون مشاهده می‌شود، عنوان دلخواه خود را بنویسید. سپس در قسمتی که عباراتی مانند Enter your message / پیغام خود را بنویسید/ متن کارت پستال/ توضیحات به چشم می‌خورد متن مورد نظر خود را تایپ کنید. البته متن و عنوان بنا به خواست شما می‌تواند به فارسی یا انگلیسی تایپ شود.

برخی از سایت‌ها این توانایی را دارند که متن و عنوان کارت شما را با رنگ و سایز دلخواه خودتان نمایش دهند. به این صورت که شما در همان قسمتی که باید عنوان و متن را تایپ کنید گزینه‌ای برای انتخاب رنگ و گزینه دیگری برای انتخاب سایز فونت می‌بینید. در نتیجه می‌توانید متن خود را به هر رنگ و اندازه‌ای که می‌خواهید دربیاورید.

در مرحله بعد می‌توانید اگر دوست داشتید یک آهنگ برای کارت خود انتخاب کنید. ولی باید بدانید که تمام سایت‌ها چنین امکانی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و فقط تعداد محدودی از آنها این قابلیت را دارند.

در چنین سایت‌هایی برای انتخاب آهنگ کافی است روی گزینه Select background music / یک آهنگ برای کارت خود انتخاب کنید یا هر گزینه‌ای شبیه به این، که معمولا در ادامه عنوان و پیغام کارت آمده است، کلیک کنید. آنگاه مشاهده می‌کنید که در همان قسمت یک پنجره کشویی باز می‌شود که اسامی تعدادی آهنگ، که خود سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، در آن نوشته شده است. پس از انتخاب یکی از آنها خواهید دید که عنوان آهنگ در قسمت مجاور گزینه مذکور نمایش داده خواهد شد.

البته بهتر است بدانید که در بیشتر سایت‌ها شما برای انتخاب، امکان گوش کردن به آهنگ را ندارید و تنها می‌توانید از روی نام آهنگ آن را انتخاب کنید. در تعداد بسیار کمی از سایت‌ها بعد از انتخاب نام آهنگ علامت Play در کنار آن نقش می‌بندد و بدین ترتیب شما می‌توانید پیش از ارسال، آهنگ انتخابی را گوش کنید. اما اگر سایت چنین امکانی را برایتان فراهم نکرد و از طرفی شنیدن آهنگ خیلی برایتان مهم بود می‌توانید از یک راه نسبتا طولانی‌تر وارد شوید. آن هم این‌که ابتدا کارت و آهنگ پس زمینه‌اش را برای خودتان ایمیل کنید. پس از شنیدن آهنگ در صورت پسند آن را برای شخص مورد نظرتان بفرستید.

یادتان باشد که لیست آهنگ‌های قابل انتخاب در هر سایت برای لینک‌های مختلف آن سایت متفاوت است. مثلا ممکن است در یک سایت تعداد آهنگ‌های قابل انتخاب برای لینک تولد 10 آهنگ باشد ولی برای لینک گل، در همان سایت فقط 5 آهنگ بیابید. حتی ممکن است برای بعضی لینک‌های خاص اصلا آهنگی وجود نداشته باشد.

پس از انجام تمام این مراحل شما گزینه‌ای را با یکی از عناوین مشابه زیر مشاهده می‌کنید:
Preview then send this card / پیش مشاهده و ارسال/ مشاهده نهایی و ارسال این کارت/...
کافی است بر روی این گزینه کلیک کنید. آنگاه کارتی که انتخاب کرده‌اید به همراه تمام اطلاعات وارد شده اعم از عنوان و متن، نام گیرنده و... در صفحه‌ای نمایش داده خواهد شد. بدین وسیله شما می‌توانید از درستی تمام اطلاعات پیش از ارسال اطمینان یابید. اگر لازم دیدید که در متن تایپ شده یا هریک از قسمت‌های دیگر، حتی مدل کارت تغییری ایجاد کنید، چاره‌ای ندارید جز این‌که تمام مراحل طی شده را به عقب برگردید و مجددا اطلاعات را با تغییرات لازم وارد کنید. زیرا تقریبا در هیچ سایتی امکان تغییر و اصلاح در صفحه پیش نمایش وجود ندارد. پس بهتر است از همان ابتدا دقت لازم را به کار برید تا مجبور به دوباره کاری نشوید!

پس از مشاهده و کنترل در صفحه پیش نمایش، گزینه Send / ارسال را بزنید. کارت شما همراه با سایر ضمایم (پیغام، آهنگ و... ) تنها ظرف مدت چند ثانیه در صندوق پست الکترونیک شخص مورد نظر قرار می‌گیرد و سایت، شما را از ارسال آن مطلع می‌کند. به این صورت که پیغامی با یکی از عبارات مشابه: Your card has been sent / کارت با موفقیت ارسال شد/ با تشکر از شما کارت شما ارسال گردید/ برایتان نمایش داده خواهد شد. به خاطر داشته باشید که گاهی ممکن است به خاطر کمی سرعت اینترنت شما مجبور شوید چند بار مرحله ارسال را تکرار کنید. بنابراین مادامی که یکی از پیغام‌های بالا را دریافت نکردید مجددا برای ارسال اقدام کنید. بدین ترتیب دیگر لازم نیست نگران دیر رسیدن یا نرسیدن کارت خود باشید.

جالب است بدانید بسیاری از سایت‌ها می‌توانند پس از مشاهده کارت توسط گیرنده به شما اطلاع دهند. در اینگونه سایت‌ها معمولا پیش از گزینه مشاهده نهایی گزینه‌ای وجود دارد با عباراتی نظیر: دریافت کارت را به من اطلاع دهید/ زمانی که گیرنده این کارت را برداشت به من اطلاع بده/ آیا مایل به دریافت تاییدیه مشاهده کارت می‌باشید: بله، خیر/...
شما برای بهره‌مندی از این قابلیت باید این گزینه را انتخاب کنید. به همین سادگی می‌توانید خیال خود را از مشاهده قطعی کارت توسط شخص مورد نظرتان راحت کنید. حال آن که در پست به روش غیر الکترونیک چنین امکانی به هیچ وجه وجود ندارد.

نشانی اینترنتی چند سایت ایرانی ارسال کارت تبریک را ببینید:

www.rasekhoon.net
www.tebyan.net
www.yara.ir
www.g.ir4.ir
www.iranboard.com


چند سایت خارجی

در ادامه با نشانی اینترنتی چند سایت خارجی رایگان هم آشنا شوید. با این توضیح که در سایت‌های خارجی تنوع و تعداد کارت‌های فلش بسیار بیشتر از سایت‌های داخلی است. پس اگر به این نوع از کارت پستال علاقه‌مندید بهتر است از ابتدا به این سایت‌ها مراجعه کنید.

همچنین سایت‌های خارجی این امکان را به شما می‌دهند که متن یا پیغامی را که می‌خواهید ضمیمه کارت کنید تا هر مقداری که مایلید بنویسید و مانند بسیاری از سایت‌های داخلی محدودیت فضا ندارند. ضمن این‌که اکثر کارت‌های موجود در آنها چون به صورت انیمیشن یا فلش ارائه می‌شوند موزیکال هستند.

البته فراموش نکنید که استفاده از این سایت‌ها منوط به داشتن دانش ابتدایی زبان انگلیسی است. البته تقریبا تمام مراحل ارسال کارت پستال تا حد زیادی به سایت‌های داخلی شباهت دارد با این تفاوت که تمام گزینه‌ها انگلیسی است.

www.123greetings.com
www.bluemountain.com
www.regards.com
www.dgreetings.com
www.egreetings.com

بد نیست بدانید در تمام سایت‌های ذکر شده و دیگر سایت‌های خارجی این امکان وجود دارد که مانند سایت‌های داخلی در صورت تمایل نام خود و گیرنده و همچنین عنوان و متن کارت را به فارسی تایپ کنید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed