بر اساس یک بررسی جدید، بیش از نیمی از وبسایتهای مجلات ویژه مصرفکنندگان یک و نیم میلیون بازدیدکننده ماهانه داشته و سودآورترند.
به گزارش ایسنا، تبلیغات بزرگترین منبع درآمد 83 درصد از این وب سایتهاست که به گفته آنها، مهمترین است؛ همچنین مجلات هفتگی از مجلاتی که هر سه ماه یکبار منتشر میشوند، بیش از دو برابر سودآورترند.
بر اساس بررسی که از 665 مجله مصرفکننده و وب سایتهای آنها توسط Abt SRBI و برای کولومبیا ژورنالیسم ریویو انجام گرفته، تقریبا دو سوم از سایتهایی که سود کسب میکنند، محتوایشان را به رایگان عرضه میکنند.
بنا بر یافتههای این بررسی، بیش از یک سوم از وب سایتهای مجلات حتی نمیدانند وب سایتشان سودآور است یا خیر؛ در مقابل 212 مجلهای که اعلام کردند سود کسب میکنند، 134 مجله در مورد سودآور بودن وب سایت خود پاسخ دادند مطمئن نیستند و 110 مجله نیز سودآوری آن را بررسی نمیکنند در حالی که 209 مجله پاسخی ندادند.
همچنین در میان مجلاتی که وبسایت آنها سودی ندارد، احتمال کنترل بودجه اینترنتی توسط سردبیر مجله چاپی دو برابر است اما طبق اعلام 67 درصد از این مجلات، ناشران یا دبیران وب مستقل بودجه اینترنتی را کنترل میکنند.
دبیران وب مستقلی که مسوول بودجه هستند بیشتر احتمال دارد که با پیشرفتهای فنآوری پیش روند و وبسایت را برای پلتفرمهای متعدد مانند تلفنهای همراه یا تلفنهای هوشمند طراحی کنند.