تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 اسفندماه 1388  

 

بازسازی سینما «عصر جدید» حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد

 
 

مدیر سینما عصر جدید از تخریب و بازسازی این سینما خاطره انگیز دهه 60 و 70 برای پنج سالنه شدن خبر داد.  

 
 

مدیر سینما عصر جدید از تخریب و بازسازی این سینما خاطره انگیز دهه 60 و 70 برای پنج سالنه شدن خبر داد.

عبدالله علیخانی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر مشغول گرفتن مجوزهای مورد نیاز هستیم تا به زودی تخریب را آغاز کنیم. سعی می کنیم بعد از اکران فیلم "سلام بر عشق" در نوروز 89 اقدامات لازم را انجام دهیم تا کار بازسازی اغاز شود.

وی افزود: این سینما بعد از تخریب طبق استاندارهای سینماسازی به پنج سالن نمایش مجهز می‌شود. این سینما حدود 30 سال است ساخته شده و چنین مجموعه‌های فرهنگی تفریحی باید هر چند سال یکبار مجهز شوند. اما متاسفانه به این سینما طی این سالها کم لطفی شده و به غیر از سالن شماره یک مابقی سالنها بلا استفاده است.

علیخانی ادامه داد: کار بازسازی این سینما حدود 18 ماه طول می کشد. متاسفانه سرمایه گذاری خصوصی در سالن سازی در ایران بازدهی مالی ندارد. به همین دلیل شهرداری کار ساخت این سالنها را دنبال می کند. ما هم عمر خود را در این سینما صرف کرده به همین دلیل چنین فعالیتی را انجام می دهیم. در صورتیکه چنین هزینه هایی بازگشت مالی ندارد.

نخستین فعالیت‌های انجام شده در سینما عصر جدید "تخت جمشید سابق"‌ به سال ۱۳۲۱، باز می‌گردد. در آن زمان‌، این محل را نیروهای نظامی شوروی و برای پخش فیلم‌های خاص برای سربازان و افسران روس‌، از علی اتحادیه اجاره می کردند. در سال ۱۳۲۵، پس از پایان یافتن غائله پیشه‌وری‌، سفارت فرانسه برای نمایش فیلم‌های روابط فرهنگی ایران و فرانسه‌، سالن را از اتحادیه اجاره کرد.

درسال ۱۳۳۱، محل نمایش فیلم‌ها به خیابان اردیبهشت آن زمان انتقال یافت و دکتر کوشان تهیه کننده فیلم به دلیل انحلال شرکت میترا فیلم‌، سالن تخت جمشید را برای تهیه فیلم اجاره کرد. در سال ۱۳۳۲ به دلیل آتش سوزی‌، شرکت سینمایی دکتر کوشان (پارس فیلم‌) به کیلومتر ۱۴ جاده کرج انتقال یافت و این محل مجدداً برای ساختن سالن سینما اجاره شد.

سهام شرکت تخت جمشید از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۷ ، به اشخاص مختلف منتقل شده‌ است‌. از سال ۱۳۵۷ عرصه این سینما به مدیریت هوشنگ کاوه انتقال داده شد. ۲۰ تیر سال ۱۳۵۷، ساختمان به کلی منهدم و بین سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ ، بازسازی شد و به صورت فعلی (سینما عصر جدید) در آمد.

بخشی از این سهام این سینما سال گذشته توسط مدیران پویا فیلم (حسین فرحبخش و علیخانی) خریداری شد و به این ترتیب تا چند ماه گذشته هوشنگ کاوه و مدیران پویا فیلم در این سینما شرکت داشتند. که البته مشکلات زیادی نیز در این چند ماه با یکدیگر داشتد که حتی تا مرز تعطیلی این سینما پیش رفت. اما به تازگی علیخانی سهم هوشنگ کاوه را خریداری کرده و عملا وی تنها مالک این سینما محسوب می شود.

درجه هر سه سالن سینما عصر جدید ممتاز است‌. سالن یک با داشتن ۶۰۰ صندلی با سیستم دالبی از کیفیت صدای خوبی بهره می‌برد . سالن دو، ۱۶۰ صندلی و سالن سه‌، ۷۵ صندلی دارد.

سینماعصر جدید در دهه 60 و 70 به مدیریت هوشنگ کاوه از مهمترین سینماهای تهران بود که اغلب به کیفیت فیلمهای اکران خود اهمیت فراوانی می‌داد.به دلیل همین کیفیت هم عصر جدید همیشه اولین انتخاب روزنامه‌نگاران ، دانشجویان و اهل هنر برای فیلم دیدن به حساب می‌آمد و رونق خوبی داشت. در ایام دهه فجر هم از شلوغترین سینماهای جشنواره فجر محسوب می‌شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed