تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: فیلترینگ سایت‌ها

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 اسفندماه 1388  

 

شروع فیلترینگ اجباری اینترنت در افغانستان

 
 

وزیران اطلاعات و فرهنگ، مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان اعلام کردند: تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در کشور موظف شدند از یکشنبه تا دو ماه آینده با نصب تجهیزات لازم نسبت به مسدود نمودن سایت‌های مبتذل اخلاقی اقدام کنند.  

 
 

وزیران اطلاعات و فرهنگ، مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان اعلام کردند: تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در کشور موظف شدند از یکشنبه تا دو ماه آینده با نصب تجهیزات لازم نسبت به مسدود نمودن سایت‌های مبتذل اخلاقی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سیدمخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ در این رابطه به خبرنگاران گفت: افغان‌ها مسلمان هستند، ضروری است دولت مطابق احکام اسلامی و فرهنگ مردم از ادامه فعالیت سایت‌های ضد اخلاقی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد که وزارت متبوع در مورد محتوای برنامه‌ها و وزارت مخابرات مسوولیت فنی این کار را بر عهده دارند و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی هم پذیرفتند نسبت به عملی ساختن این تصمیم دولت اقدام کنند.

رهین از افغان‌ها خواست بعد از اردیبهشت سال ‪۱۳۸۹‬هجری خورشیدی، در صورت عدم همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده نسبت به فیلتر نکردن سایت‌های مبتذل، موارد را از طریق شماره تلفن ‪ ۹۹۹‬به اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) اطلاع دهند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از خدمات اینترنت تاکید کرد که این وزارتخانه از حق آزادی بیان مشروع در چارچوب قوانین و مقرارت پیش بینی شده دفاع می‌کند و تاکنون گلایه مردم مربوط به سایت‌های ضد اخلاقی بود و شکایتی از سایت‌های سیاسی دریافت نشده است.

این مقام افغان که برای دومین بار عهده دار مسوولیت این وزارتخانه در هشت سال گذشته شده است، تاکید کرد که در شبکه‌های جهانی اطلاع رسانی موضوعات علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیاری که به نفع جامعه است ، مطرح می‌شود ، اما در همین حال برخی افراد سودجو از طریق اینترنت اقدام به ترویج خشونت، قمار، فساد اخلاقی و حمله به ارزش‌های اجتماعی می‌کنند که این کار زیان آور است.

وی اظهار داشت: در تمام کشورها برای ارائه خدمات از طریق اینترنت محدودیت هایی وجود دارد و این کار تنها مختص افغانستان نیست و این تصمیم دولت تنها مطابق سیاست‌های حکومت و به درخواست مردم و بدون فشار روحانیون اتخاذ شده است.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان ادامه داد: برای دولت سلامت روح و روان خانواده‌ها مهم است و فیلترکردن سایت‌های مبتذل به ضرر کسی جز، افراد سود جو نیست.

وی در ادامه از شبکه‌های تلویزیونی افغانستان نیز خواست در پخش برنامه ها به محتوا توجه کنند و در صورت نادیده گرفتن مقررات اعلام شده، ابتدا ملزم به پرداخت جریمه سنگین خواهند بود و در صورت تکرار به دادگاه معرفی و نسبت به تمدید فعالیت رسانه متخلف تجدید نظر خواهد شد.

رهین با تاکید بر اینکه این نهاد مخالف نمایش فیلم و داستان در تلویزیون ها نیست، اظهار داشت: افغان‌ها در سه دهه گذشته خشونت را به صورت عملی در زندگی خود لمس کرده‌اند و اکنون وقت آن است که با تهیه برنامه‌های خوب با هر نوع خشونت که سلامت اجتماعی را تهدید می‌کند، پیشگیری شود.

هم اکنون ‪۲۵‬شبکه تلویزیونی در افغانستان فعالیت دارند که یک شبکه دولتی است و بقیه از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌شوند و بیشترین گلایه مردم هم مربوط به شبکه‌های خصوصی است.

این مقام افغان در ادامه پاسخ به سووالی در مورد راه اندازی شبکه تلویزیونی مشترک فارسی زبان برای ایران، تاجیکستان و افغانستان گفت:
تاکنون در این مورد با وی تماسی گرفته نشده است، اما قبلا این سه کشور در این ارتباط تفاهم نامه‌ای را امضاء کرده اند.

وی اضافه کرد: در صورت راه اندازی چنین شبکه‌ای که افغانستان از آن استقبال خواهد کرد، باید در این کار به منافع ملی و تنوع زبانی در این کشور نیز توجه جدی صورت گیرد.

همچنینامیرزی سنگین وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان در ادامه این نشست به خبرنگاران گفت: این وزارتخانه برای مسدود کردن سایت‌های ضد اخلاقی با همکاری شرکت‌های اینترتنتی تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی تعداد شرکت‌های فعال اینترنتی را ‪ ۲۹‬مورد اعلام کرد و در مورد بالا بودن قیمت اینترنت در کشور گفت: افغانستان در عرضه خدمات اینترنت به کشورهای همسایه وابسته است و در صورت کاهش قیمت از سوی همسایگان،مسلما قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت.

هرچند این مقام دولتی افغانستان از کاهش قیمت اینترنت که قبلا دقیقه ای‪۶۰‬ افغانی بود به ‪۱۰‬افغانی خبر داد، اما کاربران اینترنت گلایه مند هستند، امسال هیچ تغییری در کاهش قیمت از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات یاد شده صورت نگرفته است.

هم اکنون هر افغانی معادل ‪۲۱۰‬ریال ایران است.

چندی قبل سنگین گفته بود که در صورت تکمیل پروژه فیبرنوری قیمت تمامی خدمات ارتباطی در افغانستان کاهش خواهد یافت.

میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از ‪۸۰‬درصد عنوان شده که قرار است تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شود.

بر اساس گزارش وزارت مخابرات افغانستان هم اکنون ‪۱۲‬میلیون افغان به تلفن دسترسی دارند.

استفاده از خدمات اینترنت در افغانستان یک پدیده جدید ارتباطی است که هشت سال قبل این کشور به آن دسترسی نداشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed