تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: interview

تاریخ ارسال: جمعه، 7 اسفندماه 1388  

 

یک طراح گوگلی: شما هم می‌توانید طراح لوگوی گوگل باشید

 
 

گفت‌وگو با مایکل لوپز، مدیر جوان تیم طراحان لوگوهای گوگل  

 
 

خبرگزاری مهر - مدیر جوان تیم طراحان لوگوهای زیبای گوگل درباره دلایل تغییر لوگوی گوگل در مناسبتهای مختلف توضحات خواندنی ارائه کرد و گفت: در تمامی آثاری که به جا می گذاریم سرگرمی دیده می شود. همکاریهای زیادی در این جا شکل می گیرند تا محیط گوگل با نوآوری تغییر پیدا کند و این همان چیزی است که قصد داریم آن را در طرحهای لوگوهای متعدد گوگل بازتاب دهیم.

به طرح های خط خطی و بی حوصله ای که گاه و بی گاه در گوشه دفتریادداشت در دانشگاه یا در دفتر کار حین صحبت کردن با تلفن می کشید بیاندیشید و تصور کنید هریک از آنها در برابر چشم بیلیونها انسان قرار گیرد و بهتر از آن اینکه برای هر یک از آنها دستمزد خوبی دریافت کنید.

این رویایی است که در شرکت گوگل به واقعیت تبدیل شده است. این موتور جستجوی بزرگ گروهی از چنین طراحانی دارد که گاه و بی گاه با طرح های خط خطی، رنگی اما نه بی حوصله خود صفحه اول این موتور جستجو را می آرایند. طرح هایی که تمامی آنها شکلهای متفاوتی از واژه Google هستند و متناسب با هر واقعه، سالگرد یا رویداد از جمله رقابتهای المپیک زمستانی ونکووور شکلی تازه به خود می گیرند.

عدد خاص و ویژه ای برای تعداد طرح های سالانه منتشر شده در صفحه اول گوگل تعیین نشده است و تنها قانونی که در خلق آنها وجود دارد تلفیق طرح با واژه لاتین Google است. "مایکل لوپز" طراح وب جوانی که مدیریت گروهی کوچک از طراحان را در دفتر اصلی شرکت گوگل در کالیفرنیا به عهده دارد می گوید: این کار برای ما بسیار مفرح بوده و باعث تشویق ما به خلاقیت بیشتر می شود.

به گفته وی ایده های تمامی کارکنان تمامی دفاتر گوگل در ارائه طرح نهایی دخیل است اما در برخی از رویدادهای بسیار ویژه از افرادی خاص و مشهور نیز کمک گرفته می شود. شبکه سی ان ان در مصاحبه ای با لوپز درباره دلایل تغییر دادن لوگوی گوگل در مراسم مختلف به صحبت نشسته است:

- چرا لوگوی گوگل تغییر می کند؟

* مایکل لوپز: برای اینکه باعث سرگرمی می شود. به نظر من ریشه این تغییر به زمانی بر می گردد که سرگئی (سرگئی برین بنیانگذار شرکت گوگل) اولین طرح (doodle) لوگوی گوگل را در سال 1998 به مناسبت فستیوال Burning Man که سالانه در صحرای نوادا برگزار می شود طراحی کرد. این شیوه ای هیجان انگیز بود تا به کاربرانمان بگوییم در آن روز باید به کجا بروند، این طرح ها اساسا به وقایع، جشنها و تعطیلات مختلف ارتباط دارند، پدیده هایی که با فرهنگ در ارتباطند.

- چطور به طرح نهایی لوگو می رسید؟

* هر یک از ما شیوه های ویژه خود را برای طراحی طرح نهایی مرتبط با سوژه دارد اما درباره خودم باید بگویم طرح نهایی را پس از تحقیقات درباره فرهنگی ویژه، روزی ویژه یا تعطیلاتی ویژه خلق می کنم. در صورتی که واقعه تعطیلاتی دوره ای مانند هالووین باشد باید اصل بدیع بودن و نو بودن را در طرح ها رعایت کنیم و شیوه ای که ما را به طرح نهایی می رساند کاملا اشتراکی است یعنی ما ایده های یکدیگر را نیز مورد استفاده قرار می دهیم.

- تا به حال با طرح های لوگو به موضوعات سیاسی یا اجتماعی نیز تاکید کرده اید؟

* تقریبا هیچوقت چنین کاری نکرده ایم. دوباره می گویم ما سعی نداریم هیچ نوع اظهار نظر یا بیانه ای در مورد وقایع اعلام کنیم، تنها می خواهیم وقایع مختلف و شاد را جشن بگیریم و انعکاسی از از فرهنگ گوگل را نمایان سازیم.

- منظورت دقیقا از فرهنگ گوگل چیست؟

* در تمامی آثاری و محصولاتی که ما به جا می گذاریم سرگرمی و شگفتی حاضر هستند. همکاری های زیادی در این جا شکل می گیرند، محیط گوگل با نوآوری و فناوری تغییر پیدا می کند و این همان چیزی است که قصد داریم آن را در طرح های لوگوهای متعدد گوگل بازتاب دهیم. ما می خواهیم این فرهنگ منحصر به فرد را نمایان سازیم به همین دلیل است که توجه زیادی به مخترعان در طرح های لوگوها دیده می شود و طرح های زیادی درباره فناوری داریم.

- با هر بار تغییر دادن لوگو امیدوارید کاربران چه تجربه ای را به دست آورند؟

* ما می خواهیم کاربران به صفحه اصلی گوگل بیایند و طرح لوگو را ببینند و از دیدن آن به شدت غافلگیر و شگفت زده شوند. گاهی اوقات کاربران درباره موضوع و مناسبت طرح ها چیزی نمی دانند و این فرصتی برای آنها است تا با کلیک کردن بر روی لوگو چیز جدیدی یاد بگیرند.

- از چه ابزاری برای خلق این طرح ها استفاده می کنید؟

* در گذشته ما معمولا همه کارهایمان را دیجیتالی انجام می دادیم. ابزارهایی مانند تبلتهای قلم دار و لوح رایانه ها ابزارهایی هستند که معمولا برای خلق ایده های نوی این طرح ها مورد استفاده قرار می گرفتند. اما به تازگی در تلاشیم اکتشافات زیادی انجام دهیم و نوآوری های زیادی را در شیوه خلق این لوگو ها مورد استفاده قرار دهیم. همه اعضای تیم ما که به تیم doodlها شهرت دارند افرادی هنرمند هستند و به همین دلیل شیوه های ویژه، دانش و هنر ویژه خود را برای خلق لوگوها وارد کار می کنند. در این تیم تصویرسازانی هستند که کاریکاتور می کشند، هنرمندانی هستند که به سبک رنگ روغن نقاشی می کنند و حتی افرادی داریم که مجسمه ساز هستند یا فن اریگامی را می دانند. ما از آزمودن شیوه های جدید استقبال می کنیم و به همین دلیل هر یک از لوگوها می توانند به شیوه ای کاملا سنتی یا کاملا دیجیتال خلق شده باشند.

- عکس العمل کاربران نسبت به این طرح ها چگونه است؟

* بیشتر کاربران با دیدن طرح ها احساس خود را با گفتن "خیلی جالب بود" یا "از اینکه روزم را روشن کردید سپاسگزارم" بیان می کنند.

- اگر بخواهم یکی از طراحان تیم شما باشم باید چه کاری انجام دهم؟

* اول از همه باید یاد بگیری که چگونه سرگرمی ایجاد کنی. شاد باشی و هنرت را چندان جدی نگیری. همه ما هنرمندان و طراحان حرفه ای هستیم اما در این تیم doodle ها نباید این تخصصها را چندان جدی بگیریم زیرا هدف اصلی سرگرمی و داشتن لحظه هایی شاد است.

- چگونه ایده هایم را برای لوگوهای گوگل ارسال کنم؟

* برای ارسال ایده ها باید آنها را به آدرس ایمیل proposals@google.com پست کنید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed