تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای کتاب

تاریخ ارسال: جمعه، 7 اسفندماه 1388  

 

بازنگری ۸۰ کتاب در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی

 
 

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها گفت: در حال حاضر این سازمان کار تجدیدنظر کتابهای علوم انسانی را از لحاظ محتوا آغاز کرده و در این راستا 80 کتاب تجدیدنظر شده است.  

 
 

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها گفت: در حال حاضر این سازمان کار تجدیدنظر کتابهای علوم انسانی را از لحاظ محتوا آغاز کرده و در این راستا 80 کتاب تجدیدنظر شده است.

دکتر احمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با بحث تجدیدنظر کتابهای علوم انسانی از لحاظ محتوا با بیان مطلب فوق گفت: در تجدیدنظر کتابهای علوم انسانی 20 تا 80 درصد کتابها از لحاظ محتوا، ویرایش، چاپ و حروفچینی تغییر پیدا کرده و در برخی اوقات کل مطالب باید یکبار دیگر ویرایش شود.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه تجدیدنظر این کتابها در رشته هایی که در آن نوآوری بیشتری وجود دارد مانند رشته های جغرافیا، نفت، کتابهای مدیریت مرتب در حال تغییر است گفت: همچنین با ایجاد رشته های جدید این رشته ها مرتب احتیاج به بازنگری داشته و این تحولات سبب می شود ما همواره در صدد انجام کارهای جدیدتر بوده و پیاپی در حال اصلاح گذشته و نظارت وضع موجود باشیم.

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها ادامه داد: گروههای جامعه شناسی و روانشناسی که باید کتابها را نظارت کند به تدریج از رده خارج شده و از طرفی رشته های جدید به وجود می آید و نیاز به نیروی کار بیشتر است که متاسفانه دولت به ما اجازه استخدام جدید را نمی دهد.

احمدی گفت: دولت تنها اجازه استخدام اساتید دانشگاهها و اعضای هیئت علمی را داده و استخدام نیروی ویرایشگر ممنوع است و این ناهماهنگیها ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پژوهشگاه"سمت" تا کنون 26 میلیون جلد کتاب به دانشگاههای کشور ارائه داده که از لحاظ قیمت یک پنجم قیمت بازار بوده و اگر حساب کنیم در هر یک جلد هزار توان صرفه جویی شده یعنی 26 میلیارد تومان صرفه جویی برای دولت صورت گرفته است.

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی در دانشگاهها بیان کرد: "سمت" با این اقدامات مراقب است تا دانشجویان و اساتید فکر نکنند دولت تشکیلاتی را برای تحمیل کتابهای خاص صورت داده است. البته کتابها باید بررسی شود تا ابتذال و سخنانی برخلاف فرهنگ کشور ما در آنها وجود نداشته باشد.

احمدی با بیان مطلب فوق افزود: اما در عین حال کتابها باید علمی بوده و از لحاظ محتوا غنی باشند که در این رابطه "سمت" با تجدیدنظرهای مناسب در حال پیشرفت است.

وی ارزانتر بودن کتابهای "سمت" را به نسبت کتابهای بازار اقدام مطلوب نامید و گفت: چنانچه ما خدمت مناسبی به دانشجو ارائه دهیم این تفکر در دانشجو به وجود می آید که نظام به فکر اوست و تمام سعی خود را برای رفع مشکلات دانشجویان به انجام می رساند.

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی در دانشگاهها اقدام دیگر "سمت" را توزیع کتابهای دانشجویی در ابتدای ترم عنوان کرد و بیان کرد: چنانچه کتابهای درسی دانشجو در ابتدای ترم در دسترس وی قرار گیرد از آرامش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مطلوبی برخوردار خواهد بود.

احمدی تاکید کرد: چنانچه نظام بتواند در تمامی رشته ها این اقدام را به نحو مناسب صورت دهد خدمت مطلوبی برای جامعه علمی صورت می گیرد و "سمت" نیز اگر در این رابطه توان حرکت بیش از پیش را کسب کند قطعا اقدامات گسترده و عمیقتری را به انجام خواهد رساند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed