دولت هندوستان شبکههای رادیو و تلویزیونی این کشور را به اعمال نتایج نظرسنجیهای مردمی درباره برنامهها، ملزم میکند.
به گزارش ایسنا، از سال 2007 تاکنون، دولت هندوستان در پی یافتن راهی است که به اعمال بیشتر نتایج نظرسنجیها در برنامههای رادیو و تلویزیونی منجر شود.
بر این اساس حق انحصاری انجام تحقیقات درباره تعداد مخاطبان و میزان رضایتمندی آنها از برنامهها، از مرکز مطالعات رادیو و تلویزیونی هندوستان (BARC) گرفته شد و در کنار این مرکز، سایر موسسات خبری نیز مجوز انجام نظرسنجی را خواهند داشت.
البته برغم گذشت یک سال از تصویب این قانون، هنوز این قانون اجرایی نشدهاست.
به نقل از سایت اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه، دولت هندوستان همچنین در تلاش است تا دامنه فعالیت مرکز تحقیقاتی «BARC» را گسترش دهد.