تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: یکشنبه، 2 اسفندماه 1388  

 

سودجویی خلافکاران سایبر از فاجعه‌ی هائیتی

 
 

در حالی که جهان با حس همدردی به نظاره فاجعه در هائیتی نشست، خلافکاران سایبر با انجام حملات فیشینگ و هرزنامه پراکنی به سوءاستفاده از این واقعه پرداختند تا به اندوه ناشی از این زلزله ویرانگر بیفزایند. 

 
 

در حالی که جهان با حس همدردی به نظاره فاجعه در هائیتی نشست، خلافکاران سایبر با انجام حملات فیشینگ و هرزنامه پراکنی به سوءاستفاده از این واقعه پرداختند تا به اندوه ناشی از این زلزله ویرانگر بیفزایند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش وضعیت هرزنامه و فیشینگ ماه فوریه 2010 سیمانتک، هر دوی کلاهبرداری اینترنتی و فیشینگ از نظر میزان درصد در کل هرزنامه‌های ماه ژانویه در مقایسه با ماه دسامبر 2009 دو برابر شدند.

24 تا 48 ساعت پس از وقوع زلزله در هائیتی، خلافکاران سایبر حملات خود را آغاز کردند و هرزنامه‌های معروف به 419 که مردم را به اهدای کمک مالی دعوت می‌کردند، افزایش یافتند تا مردم را برای اهدای کمک‌ها به منابع ساختگی فریب دهند. حتی برخی از آن‌ها تاجایی پیش رفتند که وانمود می‌کردند سازمان‌های معتبری مانند یونیسف هستند.

نرم‌افزارهای مخرب نیز حتی در ویدیوهایی که ظاهرا دربردارنده تصاویری از زلزله بودند، جاسازی شدند. بنا بر گزارش سیمانتک، 79 درصد از حملات فیشینگ در ماه ژانویه بخش مالی را هدف قرار داده بودند اما این شرکت شاهد کاهش 25 درصدی کل حملات فیشینگ نسبت به ماه قبلی بود.

همچنین در این ماه حملات فصلی شامل تبلیغ‌های روز والنتاین و موارد مربوط به آخرین مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در 15 ماه آوریل، مشاهده شد.

آمریکا با 24 درصد در ماه ژانویه، همچنان منبع اصلی ارسال هرزنامه بود که با یک درصد افزایش، اندکی بیش‌تر از ماه قبل بود و برزیل نیز تنها با شش درصد با فاصله زیادی پس از این کشور در جایگاه دوم قرار گرفت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed