رگولاتورهای انرژی آمریکا با تقاضای گوگل برای تبدیل شدن به بازاریاب برق که به این غول اینترنتی امکان میدهد به خرید و فروش نیرو بپردازد، موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، کمیسیون رگولاتوری انرژی فدرال به اتفاق آراء از تقاضای گوگل برای به دست آوردن اختیار خرید و فروش انرژی پشتیبانی کرده است.
مقامات این کمیسیون پیش از رایگیری در نشست ماهانه خود اعلام کردند که این شرکت اینترنتی در حال حاضر تسهیلات تولید یا خطوط انتقال برای برقرسانی نداشته و قصد ندارد از اختیار جدید برای اهداف فروش استفاده کند.
بیشتر بازاریابان برق، خدماتدهنده یا تولیدکننده هستند اما برخی از کاربران بزرگ نیرو مانند Safeway و Kimberly-Clark این اختیار را از سوی این کمیسیون کسب کردهاند.
گوگل علاقه خود به بازارهای نیرو را ناشی از تمایل برای مدیریت تامین انرژی این شرکت و به دست آوردن دسترسی بهتر به نیروهای احیا شدنی عنوان کرده است. این شرکت اطلاعاتی در مورد مصرف برق خود فراهم نکرده اما شبکههای عظیمی از جمله دیتاسنترهای بزرگ را اداره میکند.
به گفته سخنگوی گوگل، این شرکت قصد ندارد سرویس مدیریت نیروی خود را بفروشد یا بازارهای انرژی را مورد بررسی قرار دهد.
غول اینترنتی پیش از این ابزار آنلاینی بهنام Google Power Meter را به مصرفکنندگان عرضه کرده که به آنها امکان میدهد مصرف انرژی خود را کنترل کنند و در این پروژه با خدماتدهندگان برق همکاری داشته است.