تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 30 بهمنماه 1388  

 

اطلاعات ۷۷ درصد از دامنه های اینترنتی اشتباه است

 
 

سازمان ICANN که مسوولیت اصلی در ثبت دامنه های اینترنتی و اطلاعات مربوطبه ثبت کنندگان را بر عهده دارد اعلام نمود بیش از 90 میلیون از دامنه ها با اسامی غیر واقعی و بعضا دروغین ثبت و ضبط شده اند.  

 
 

خبرآنلاین، علیرضا خراسانی- ۷۷ درصد از اطلاعات مربوط به ثبت دامنه های اینترنتی غیر واقعی هستند.

سازمان ICANN که مسوولیت اصلی در ثبت دامنه های اینترنتی و اطلاعات مربوطبه ثبت کنندگان را بر عهده دارد اعلام نمود بیش از 90 میلیون از دامنه ها با اسامی غیر واقعی و بعضا دروغین ثبت و ضبط شده اند.

بر این اساس در گزارشی که از بین 1419 دامنه اخذ شده مشخص گردید که صاحبان اصلی آنها و آدرسهایشان با چیزی که روی سایت درج شده همخوانی ندارد. تنها 23 درصد از صاحبان با مشخصات فیزیکی شان مطابقت داشت. 29 درصد هم اطلاعات بعضا مشکوکی را در دامنه خود درج کرده بودند که از نظر جرایم رایانه ای و اینترنتی آنلاین قابل ردیابی هستند. 48 درصد نیز به دلایلی نخواسته اند اطلاعاتشان درج شود یا عدم آگاهی دلیل عمده درج غلط اطلاعات بوده است.

جنی کلی از مرکز تحقیقات افکار عمومی (NORC) میگوید ادغام سازی سیستم موسوم به whois چندان کار جالبی نیست.چرا که تنها 23 درصد از کاربران اطلاعات صحیح وارد سیستم کرده اند و مابقی اطلاعات متمایل به غلط را ثبت نموده اند و مجبور کردن انها برای تغییر در وضع موجود کار عاقلانه ای نیست هر جند بعد ها باید این کار صورت گیرد.

مشکل اصلی شاید نوع رابطه با ثبت کنندگان شرکتی دامنه های اینترنتی باشد. این شرکتها با ICANN قرارداد کاری بسته و سازمان ICANN هم بدانها اطمینان می کند. از طرف دیگر شرکتها در عرصه رقابتی برای جذب حداکثر مشتری ،کمترین پالیسی را در ثبت دامنه ها از کاربران خود تقاضا می کنند و این یکی از عوامل عمده ای است که اطلاعات نادرست وارد سیستم ICANN و whois می شود.

از سوی دیگر حداقل 5 سال وقت لازم است تا اطلاعات موجود تصحیح شوند. ساختار ثبت اسامی و آدرسها هم به گفته کارشناسان مزید بر علت شده و ICANN هم باید خود و سیستمش را به روز نماید تا جلوی چنین دور زدنهایی از سوی مشتریان گرفته شود. از سوی دیگر به دلیل وجود قوانین حفظ حقوق افراد در اینترنت کاربران دوست ندارند اطلاعاتشان را دیگران بتوانند مرور کرده و آنها را شناسایی کنند. این هم یکی دیگر از عوامل محدود کننده برای اقدامی قانونی علیه کسانی است که ظاهرا با دور زدن قانون مفری برای کارهای خود درست کرده اند.

استانداردی هم که مبتنی بر الگوریتم خاصی برای ثبت باشد، نیز وجود ندارد و در واقع مصحح فنی (فقط جدول موسوم به اسکی ASCII)روی سیستم ها موجود نیست. همه دامنه های موبوط به دات کام و دات اینفو باید موافقتنامه RAA را به امضای مشتریان خود برسانند و به روز رسانی این موافقت نامه و دادن امتیاز به شرکتهای ثبت کننده نیز کمک خوبی به ICANN خواهد کرد تا این شرکتها، اطلاعات صحیح تری از مشتریان و کاربران خود بگیرند.

بدنبال درهم فروریختن یکی از شرکتها (Register Fly) چند سال پیش سازمان ICANN قرار شد تجدید نظری روی RAA انجام دهد که هنوز در مرحله بحث و بررسی است و اگر این اتفاق بیفتد، قطعا اوضاع متفاوت تر خواهد شد. هزینه های این پروژه را نیز باید در نظر گرفت که نهایتا ICANN آنرا روی شرکتها سرشکن کرده و شرکتها نیز روی کاربران فشار مالی خواهند آورد.

جنی کلی میگوید در حال حاضر هزینه ثبت کمتر از 10 دلار برای یک سال است و البته اگر این هزینه به 20 دلار تغییر کند آیا امنیت بالاتر می رود؟ این سوالی است که وی از خود کرده و آنرا بی پاسخ می گذارد. در گزارش سال 2005 توسط GAO اشاره شده که تنها 5 درصد اطلاعات غلط ، به چشم خورده است.

ICANN طبق قوانین مصوب موظف شده تا سیستم Whois را ترمیم کند و دوگ برنت مدیر اجرایی در Whois می گوید نهایتا زور و فشار می تواند راهگشا برای ترمیم سیستم باشد تا مشتریان آدرس غلط و نام اشتباهی به سیستم ندهند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed