تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 28 بهمنماه 1388  

 

کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی معتمدنژاد منتشر شد

 
 

کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی نوشته کاظم معتمدنژاد از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. 

 
 

کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی نوشته کاظم معتمدنژاد از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

فاطمه کیهان، مدیر انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی، کاری است از دکتر کاظم معتمدنژاد که به سبب تحولات جدید حقوق تبلیغات بازرگانی و دگرگونی‌های مهم اقتصادی و ارتباطی جهانی و نیز شرایط و مقتضیات خاص ملی به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: کتاب فوق در واقع نخستین اثر حقوقی نویسنده در زمینه تبلیغات بازرگانی است که در چهارچوب یک پژوهش تطبیقی به بررسی قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی کشورهای غربی و ایران می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب با طرح مباحثی در زمینه قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی و تجربیات برخی از کشورهای غربی، به تشریح مقررات حقوقی ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای مصوب دولت‌ها پرداخته و در بخش دیگری قوانین و مقررات حقوقی آگهی و تبلیغات بازرگانی ایران را در دوره‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار داده است.

کیهان اضافه کرد: ضرورت مقررات‌گذاری تبلیغات بازرگانی از اوایل قرن هجدهم در کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفت و سپس به موازات گسترش مطبوعات تجاری و افزایش آگهی‌ها، به تدریج مقررات مختلفی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مربوط به آن به تصویب رسید. از آن پس با رفع محدودیت‌های قانونی و شکل‌گیری خبرگزاری‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی و توسعه فعالیت‌های بازرگانی، مقررات اخلاقی خاصی برای سازماندهی، چگونگی فعالیت‌ها و محدودیت‌های آگهی و نیر مقابله با سوءاستفاده‌های احتمالی، در کشورهای غربی پدید آمد.

وی اظهار داشت: حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران تا چند سال پیش مانند سایر زمینه‌های حقوق ارتباطات مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته بود اما با آغاز مطالعات و تحقیقات اجتماعی و اقتصادی در دهه 1340 و در سال‌های پس از انقلاب اسلامی با توجه ویژه معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این امر، به تدریج باب فعالیت‌ها و مطالعات نسبتاً گسترده مقررات حقوق تبلیغات بازرگانی در سطح جهانی و ملی گشوده شد و زمینه فعالیت‌ها و تحقیقات آن در ایران گسترش یافت.

کیهان یادآور شد: کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی چهارمین کتاب نویسنده در مجموعه آثار حقوقی منتشر شده از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به شمار می‌رود و برای روزنامه‌نگاران، مدیران مطبوعات، کارگزاران تبلیغات بازرگانی، حقوقدانان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان این حوزه می‌تواند مفید واقع شده و به عنوان یک مأخذ تخصصی به پر کردن خلاء اطلاعاتی موجود در این زمینه کمک کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed